استان ها

سیستم دفع پسماند بیمارستانی چگونه طراحی و ساخته شد؟/ نابودگری برای پسماندهای کرونایی

این گروه با تمرکز بر از بین بردن کروناویروس ، علی خانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری استان ، درباره سیستم دفع زباله های بیمارستانی که در دانشگاه اسلامی آزاد در شعبه مایانا ساخته شده است و امسال در نمایشگاه محله الرشیدی رونمایی شد. اما این سیستم با استفاده از روش پیشرفته “پیرولیز” ، توانایی کشتن کلیه ویروس ها ، باکتری ها و میکروارگانیسم ها ، به ویژه کروناویروس را دارد.

طرح سامانه دفع زباله های بیمارستانی گفت: ساخت این دستگاه با دفع زباله های لاستیکی و پلاستیکی آغاز شده است که این یکی از مشکلات زیست محیطی است. “از آنجا که لاستیک و پلاستیک می توانند قرنها و حتی یک سال یا دو سال در محیط باقی بمانند بدون اینکه از بین بروند.”

خانی گفت: “تحقیقات ما روی لاستیک و پلاستیک زباله متمرکز شده است و از زمان شیوع تاج ویروس ، بسیاری از لباس ها ، تجهیزات پزشکی و بیمارستان ها از لاستیک و پلاستیک ساخته و ساخته شده اند.” بنابراین ما سیستم عامل دستگاه را تغییر دادیم. “

وی افزود: زباله های بیمارستانی به طور کلی مسری است و نباید در معرض سرماخوردگی باشد. بنابراین ما سیستم را تغییر دادیم که در جهان رایج است. “

یک استاد دانشگاه درباره نحوه کارکرد سیستم دفع زباله در بیمارستان گفت: حمل و نقل (تن) زباله کاملاً در داخل راکتور جدا شده است ، در حالی که دمای داخل راکتور از 350 تا 400 درجه سانتیگراد متغیر است.

خانی گفت: “آسانترین راه برای خلاص شدن از میکروارگانیسم ها ، استفاده از استریلایزرهایی است که حدود 150 درجه سانتیگراد تولید می کنند و در واقع استریلیزر آن را غیرفعال می کند و هیچ کار دیگری نمی کند.”

دستگاه دفع زباله های بیمارستانی سازگار با محیط زیست است

وی گفت: “ماشین ها گران هستند و مشکلات خاص خود را دارند.” او زنده است. “

خانی اضافه کرد: این دستگاه دما بین 350 تا 400 درجه سانتیگراد تولید می کند. این گرما در صورت عدم وجود اکسیژن تولید می شود و این بدان معنی است که هیچ تعامل با اکسیژن مانند احتراق و واکنش های ریشه ای وجود ندارد. “در این فرآیند ، ذرات بزرگی از پلیمر ، لاستیک و پلاستیک – ترکیبات نفتی یا هیدروکربن – به سوخت و انرژی تقسیم می شوند.”

وی تأکید کرد: “رویکرد این دستگاه سازگار با محیط زیست است ، یعنی هم زباله را از بین می برد و هم فرآورده های هیدروکربن را از بین می برد.”

این استاد دانشگاه اظهار داشت: قبل از وقوع Corona ، ما در نمایشگاه محله الرشیدی تبریز شرکت کردیم و آن را به عنوان یکی از سه پروژه برتر انتخاب کردیم و مسئولان از آن استقبال کردند.

تولید به صورت ضبط شده

اپراتور سیستم دفع زباله های بیمارستانی آنا به تولید انبوه این دستگاه گفت: “فناوری این دستگاه برای دانشگاه است.تنظیم و ما دستگاه را نیز ساختیم. ولی در تولید انبوه به دلیل این دستگاه خوب استمدل کارگاه تولید می شود ، به منمی توانید چهره های سفارشی در دانشگاه آزاد اسلامی فهید “با امکانات معدودی که در اختیار داریم ، می توانیم از ابتدا طراحی و ساخت کنیم.”

خانی گفت: در حال حاضر این دستگاه نه تنها در بخش تاج و زباله های بیمارستانی بلکه در ضایعات شهری نیز در حال کار است و ما می توانیم این زباله ها را به عنوان مواد غذایی در این راکتور وارد کنیم و محصول را از آن دریافت کنیم.

وی درباره همکاری آژانسها و نهادها در استفاده از این پروژه گفت: «“ما در حال حاضر با سازمان مدیریت پسماند کلانشهر تبریز در حال عقد قرارداد هستیم. از آنجا که روند مشارکت دشوار است ، آنها باید نوع همکاری را تعیین کنند ، به عنوان مثال ، خودشان سرمایه گذاری کنند یا از طرف ما سرمایه گذاری کنند.”

امکان دفع زباله های رد شده و تبدیل آن به یک محصول

یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: “زباله هایی که به هیچ وجه قابل بازیافت نیستند ، زباله های رد شده نامیده می شوند و تنها راه حلی که معمولاً دفع می شود دفن آن است که البته این مشکلات خود را دارد.”

این استاد دانشگاه گفت: “باقی مانده ها رد می شوند و آنها باید با یک پروتکل خاص دفن شوند. این دستگاه می تواند آنها را با خیال راحت از محیط خارج کرده و آنها را به یک محصول با ارزش تبدیل کند.” برای تبدیل. “

خانی گفت: “ما حدود سه سال است که روی این پروژه کار می کنیم و در نمایشگاه محله الرشیدی شرکت کردیم.” “البته ، ما آنها را شخصاً به آنها اطلاع داده ایم و آنها حتی برای بازدید از این محصول از عراق آمده اند و آنها می خواهند این دستگاه را خریداری کنند.”

انتهای پیام 4117/4062

دکمه بازگشت به بالا