عمومی

سینمای ایران در جشنواره فیلم فجر خودکشی کرد!

علاوه بر اجماع حقوقدانان در مورد گناه خودکشی ، اکثر مکاتب حقوقی و اجتماعی با محکومیت آن موافقت می کنند و اگرچه خودکشی در هیچ سیستم حقوقی جرم تلقی نمی شود ، اما اگر رفتار خودکشی که قصد عموم را نقض کرده باشد ، جرم شناسان بر این عقیده توافق دارند دستور ، و در صورت زنده ماندن مستحق مجازات است (در این مورد می توان به ماده 618 قانون مجازات متوسل شد.) بعلاوه ، اگر شخص دیگری اقدام به خودکشی کند ، این رفتار به عنوان ناعادلانه بودن در خودکشی مجازات قانونی دارد.

در جامعه ای که مترو زشتی و رفتار خوب مردم را طبق قوانین اسلامی اندازه گیری می کند ، افزایش نرخ خودکشی عواقب و عواقب عمده ای در پی دارد که مهمترین آنها مربوط به کاهش اعتقادات مذهبی افراد جامعه است ، به ویژه هنگامی که علت و علت خودکشی بصورت سطحی به صورت مواردی مانند معیشت بیان می شود! هنگام بررسی اخبار و حواشی افرادی که در سال گذشته اینگونه قدم گذاشته اند ، دلایلی وجود دارد که فقط موجب شرمساری شده است.

اگر متوجه اخبار حوادث اخیر در جامعه شویم ، با این مهمان ناخوانده روبرو خواهیم شد که میزبان یک پیرزن 13 ساله تا یک پیرمرد هفتاد ساله است.

جرم شناسان با کمک اندیشمندان علوم اجتماعی انحرافات اجتماعی را شناسایی کرده و سپس براساس مختصات و نظریه های ارائه شده ، نقش و تأثیر این عوامل را در بروز انحرافات اجتماعی یا تخلفات تحلیل و تعیین می کنند.

در این راستا ، نقش عوامل تأثیرگذار مانند رسانه ها ، آموزش ، سیاست ، اقتصاد و … در بروز ناهنجاری ها با توجه به نیازهای زمانی – مکانی ، با معرفی علل و عوامل این رفتارها و راهکارهای پیشگیری انحرافات اجتماعی در قالب پروژه های تحقیقاتی ، آنها عناصر تصمیم گیری جامعه را ارائه می دهند تا بتوان از آنها در سیاست های خرد و کلان جامعه استفاده کرد! طبق چنین برنامه ای می توان امیدوار بود و انتظار داشت كه با نمایش فیلم یا برگزاری كنسرت ، رفتارهای نابهنجار از جامعه برداشته شود یا مسیر تحول از هنجار به ناهنجاری و سپس وقوع جرم قطع می شود.

دانشکده محیط اجتماعی در جرم شناسی ، دانشمندان دوست دارند لاکاسانی (1و مناوری در تجزیه و تحلیل تأثیر عوامل محیطی بر رفتار افراد جامعه ، علاوه بر توجه به نقش عوامل دیگر مانند آموزش ، ژنتیک و غیره ، اعتقاد بر این بود که مقصر میکروب است اگر در آن قرار نگیرد موقعیت مطلوب محیط رشد رشد نمی کند. به تدریج از آن محیط محو می شود. با توجه به اینکه طرفداران مکتب اجتماعی با توجه به اقتضائات قرن هجدهم و نوزدهم و عوامل اجتماعی در آن زمان به اثربخشی عوامل اجتماعی رسیده اند ، در عصر کنونی تردیدی نیست که روابط اجتماعی بین مردم بسیار زیاد شده است. پیچیده تر از گذشته ، و نه اینکه به نظر می رسد عوامل اجتماعی در ایجاد تخلف موثرتر هستند

قرن ها است که فقها ، فیلسوفان ، جامعه شناسان ، روانشناسان و … در بررسی و شناسایی علل هنجارهای اجتماعی ، در هر یک یا چند دوره زمانی به عواملی مانند فقر ، گرسنگی ، بی سوادی ، تبعیض طبقاتی و غیره اشاره می کنند. به نظر می رسد این عامل در مقایسه با عوامل موثر در داده های جرم شناسان ، حذف و غیره ، از سایر عوامل م moreثرتر است. در سیاست جنایی کشورها (2) ، در قالب قوانین مختلف یا برنامه های اجتماعی به قلب جامعه تزریق می شود. ماهیت اجتماعی یا حقوقی شهروندان باید در جلوگیری از انحراف و نقض قوانین نقش موثری داشته باشد. ری جفری روانشناس آمریکایی وی این نظریه را در دانشگاه ایالتی آریزونا مطالعه کرد رفتار مجرمانه را می توان آموختبا تکیه بر این نظریه ، می توان گفت که علاوه بر اینکه افراد جامعه مستعد یادگیری قانون شکنی و ارتکاب جرم هستند ، همچنین توانایی اصلاح و یادگیری رفتارهای سازگار با ارزش های اجتماعی را دارند ( از جمله اصول اخلاقی و دینی و غیره).

بنابراین ، با توجه به ایده های ارائه شده در نظریه یادگیری اجتماعی یا روانشناسی رفتاریدولت متعهد به انتقال داده ها برای هدایت اعضای جامعه به سمت رفتارهای اخلاقی است و در این راستا ابزارها و عوامل مختلفی مانند: رسانه ها ، سیاست ها ، اقتصاد ، آموزش و پرورش و هنر … مسئول هر یک از این عوامل ، با استفاده از توصیه ها متفکران علوم اجتماعی ، باید راه حل های خود را برجسته کنند این فرایند در خط مقدم است.

در این میان ، نقش رسانه ها ، چه بصری و چه سمعی و بصری ، به دلیل دسترسی به عموم مردم ، بیش از سایر عوامل برجسته است ، بنابراین جامعه شناسان مدتهاست به محتوای محصولات رسانه ای نگاه می کنند.

در نتیجه این اثربخشی ، سینما و هنرهای نمایشی به عنوان عوامل مهم و تأثیرگذار در رفتار اجتماعی شناخته شده اند و این ادعا با رویکردهای نظریه یادگیری اجتماعی و مفهوم مدل سازی تأیید می شود. در این مکتب و نظریه ، مفاهیمی مانند تقلید یا مدل سازی به عنوان یک مفهوم اصلی در فرآیند یادگیری طرفداران این نظریه علاقه مند هستند و به همین دلیل امروزه در بیشتر سیستم های اجتماعی و حقوقی ، سیاست جنایی کشورها در زمینه پیشگیری از جرم و قانون شکنی بر اساس این نظریه تبیین می شود.

بر اساس داده های آماری و تحقیقات انجام شده در زمینه تعیین علل جرم و ناهنجاری اجتماعی ، نتایج این نظریه در جامعه ایران چند لحظه بعد از مشاهده آن بهتر کار خواهد کرد فیلم اژدها وارد می شود ، انواع ورزش های رزمی در خیابان و کف بازار از تلویزیون نشان داده می شود یا پس از پخش یک سریال خاص ، تعداد جوانانی که از خانه های خود فرار می کنند ، افزایش می یابد.در تولید و تولید نمایشنامه ها باید توجه ویژه ای به آموزه های این نظریه داشت که تنها در صورتی تحقق خواهد یافت که تولیدکنندگان نمایشنامه قبل از هر اقدامی موضوع کار خود را با جزئیات کامل به جامعه شناسان ارائه دهند تا آنها می توانند علاوه بر تجزیه و تحلیل علمی تأثیر تولید ، شخصی نیز سازگار شوند. با استانداردهای پذیرفته شده در جامعه شناسی و علوم پزشکی. اگر محصول مورد نظر دارای مشخصات لازم باشد ، باید پروانه تولید صادر شود.

به موازات اخبار منتشر شده در مورد خودکشی هموطنان عزیز ، هنرمندان عرصه سینما نیز از این کاروان عقب نمانند و از این احساس برای خود کلاه دوختند. جشنواره فیلم امسال بر روی خودکشی روی صفحه نقره ای ساخته شده در آستانه مرگ تمرکز دارد.

به تصویر کشیدن معضلات اجتماعی و برجسته سازی هنجارهای جامعه در هنر هفتم امری واضح و ضروری است ، اما آنچه توجه به آن ضروری به نظر می رسد ، س ofال درصد کارگردانان و نویسندگان در زمینه استفاده از تئوری های سینما است. الزامات مورد بحث در علوم اجتماعی آشنا ، و آیا آنها با متخصصان در چنین مواردی مشورت می کنند؟در سینمایی که به قوانین و اصول اساسی و ساده نظیر تعداد سوگند برای هر بخش یا نحوه اجرای مجازات قصاص توجه ندارد ، چگونه می توان انتظار داشت که با متخصصان علوم اجتماعی مانند جرم شناسی و غیره مشورت کنید ؟اگرچه او قصد قضاوت در مورد کارگردانان و کارگران در تولید فیلم های فوق را نداشت ، اما امیدواریم که آنها نیز از استانداردهای ذکر شده در تولید اثر پیروی کنند ، اما با این فرض که مقدمه اجباری و ضروری چنین مواردی قبل از ضروری بودن آن برای منتقدان سینما رعایت شده است اعضای رسانه به موازات نمایش چنین فیلم هایی ، بر اساس توصیه ها و نظرات کارشناسان علوم اجتماعی ، عوامل مingثر در هنجارهای اجتماعی و غیره را در نمایشنامه تجزیه و تحلیل می کنند. چنین مواردی ممنوع یا حداقل شده است سازمان های فیلم سازی و آژانس های وابسته باید مقدماتی را تنظیم كنند تا علاقه مندان برای تولید چنین موضوعاتی مجبور به مشورت و مشورت با متخصصان علوم اجتماعی و غیره شوند ، اما یكی از اصلی ترین وظایف هنر در ایجاد زمینه مناسب برای اصلاح هنجارهای اجتماعی. .

1. لاكاسانی ، پزشك فرانسوی متخصص جامعه شناسی و جرم شناسی ، با این نظریه مشهور شد: هر جامعه ای سزاوار مجرمان خود است.

2- سیاست کیفری ، که به سیاست کیفری اجباری و قضایی تقسیم می شود ، یعنی: اتخاذ روشهای م toثر برای مقابله با تخلفات آداب و رسوم ، و غیره ، پس از تجزیه و تحلیل رفتار اجتماعی شهروندان و غیره.

* وكیل اصلی دادگستری

دکمه بازگشت به بالا