عمومی

شرایط بیمه شدن زنان خانه‌دار و دختران مجرد

به گزارش پایگاه دیباروز،

مهدی شکوری مدیرکل امور فنی سازمان تامین اجتماعی با حضور در برنامه «گفتگو 18:30» دیباروز، مهمترین هدف سیاست های کلان اقتصادی و اجتماعی کشور را برقراری عدالت و عدالت اجتماعی عنوان کرد. رفاه: قانون اساسی تبیین شده و در این اصل بر افراد جامعه در همه ارکان آن تاکید شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه خانه داری شغلی پولساز نیست، اما از آنجایی که برای امرار معاش خانواده تلاش های پنهانی زیادی انجام می دهند، سعی کرد به مقوله زنان خانه دار توجه ویژه ای داشته باشد.

مدیرکل امور فنی شرکت تامین اجتماعی تصریح کرد: تمامی زنان خانه دار 18 تا 50 سال در سراسر کشور می توانند از حمایت های قانون بیمه کارفرمایان آزاد بهره مند شوند.

شکوری گفت: افراد بالای 50 سال ودیعه قبلی به حداکثر سن اضافه می شود.

وی با بیان اینکه سه نوع حق بیمه در بیمه مشاغل آزاد و خوداشتغال وجود دارد که در هر سه صورت دولت 2 درصد از حق بیمه های ارائه شده را پرداخت می کند، اظهار داشت: حق بیمه در بیمه های خوداشتغالی و آزادگان وجود دارد. به میزان 14 درصد خدمات پرداخت مستمری به مستمری بگیر بیمه شده و پرداخت مستمری به بازماندگان در صورت فوت بیمه شده اصلی ارائه می شود.

و مدیرکل امور فنی سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: در نوع پرداخت حق بیمه 18 درصدی خدمات پرداخت مستمری مستمری و فوت و همچنین خدمات مربوط به از کارافتادگی عمومی غیر ناشی از کار عبارتند از: در اختیار این گروه از بیمه شدگان قرار می گیرد.

شکوری گفت: حق بیمه ماهانه 12 درصد حدود 320 هزار تومان و 14 درصد حدود 374 هزار تومان و نرخ 18 درصد حدود 480 هزار تومان است.

وی بیان کرد: از حدود 5 میلیون زن خانه دار در کشور حدود 370 هزار نفر تحت پوشش بیمه هستند.

مدیرکل امور فنی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی گفت: بر اساس قانون سازمان تامین اجتماعی، خانمی که دارای 45 سال سن و 30 سال یا 55 سال سن با 20 سال سابقه کار باشد می تواند بازنشسته شود و از خدمات بازنشستگی استفاده کند. .

دکمه بازگشت به بالا