علمی و پزشکی

شرط دریافت انسولین

آفتاب نیوز:

سید حیدر محمدی دلیل کمبود انسولین را مشکل تولید کننده داخلی در تهیه مواد اولیه دانست و افزود: در حال حاضر مواد اولیه تهیه شده و دارو تولید می شود که اگر این مشکل برطرف شود ، با واردات این حجم انسولین ، کمبودهای موجود در این زمینه.

وی ادامه داد: “همانطور که با مارک اصلی برای تولید انسولین پنیک توافق کرده ایم ، به زودی در تهیه این نوع انسولین مشکلی نخواهیم داشت.”

به گفته مدیر کل سازمان غذا و دارو ، چندین شرکت تولید داخل وارد عرصه تولید انسولین قلم می شوند که در صورت دستیابی ، تا حد زیادی وابستگی واردات و مشکلات تامین این داروی حیاتی را برطرف می کند.

وی خاطرنشان کرد: به منظور جلوگیری از نشت انسولین به بازار آزاد و در نتیجه جلوگیری از قاچاق معکوس این دارو به کشورهای همسایه ، داروخانه های سراسر کشور ملزم به ثبت کد ملی بیمار در UID دارو در سیستم T هستند. نزول کردن.

محمدی تأیید کرد که ثبت کد ملی بیمار با UID در سیستم Titek برای برخی از داروها مانند Ramdesivir ، Favipiravir و Doslizomp (Octemra) انجام شده است. کاهش یافته.

وی با تأکید بر اینکه قیمت انسولین در کشورهای همسایه در حدود یک پنجم قیمت است و ذینفعان قبلی با مراجعه به داروخانه آن را به راحتی تهیه و قاچاق می کردند ، اظهار داشت: با استفاده از این روش اگر تعداد داروهای توزیع شده بر خلاف بیمار تأمین شود ، سهمیه انسولین برای متخلفان کاهش می یابد.

به گفته محمدی ، ثبت کد ملی بیمار به زودی همراه با UID ivig اجرا می شود.

دکمه بازگشت به بالا