شغل های پردرآمد

 

در اینجا هستید پس احتمالاً:

  • کنجکاو هستید که پردرآمدترین مشاغل ایران را بشناسید.
  • می خواهید شغل تان را انتخاب کنید و یکی از مهم ترین ملاک ها میزان درآمدتان از آن شغل است.
  • برای انتخاب یا شروع کسب و کارتان سردرگم هستید.
  • از شغل فعلی تان رضایت ندارید و تصمیم دارید شغل تان را تغییر دهید.
  • از کارمندی خسته شده اید و به دنبال راه اندازی کسب و کاری برای خودتان هستید.
  • می خواهید با شغل های نوظهور آشنا شوید.
  • به دنبال شغل دوم و درآمد جدید هستید.

آیا شغل پردرآمد وجود دارد؟

شغل های پردرآمد زیادی وجود دارد اما هیچ شغلی از همان ابتدا پردرآمد نیست! برخی خودشان را با افرادی مقایسه می کنند که درآمد بالایی دارند. مثلاً فردی بالای 200 میلیون در ماه سود خالص دارد و می بینید که کار خاصی انجام نمی دهد اما نباید آن شخص را با خودتان مقایسه کنید.

مطلب مرتبط : دوره جامع آموزش ادمینی همراه با استخدام

احتمالاً شما هم مثل خیلی های دیگه دنبال شغل پردرآمد هستید و در اینترنت جستجو می کنید تا شاید شغلی رو پیدا کنید که خاص باشه درآمدش زیاد باشه آینده دار باشه با شرایط شما همخونی داشته باشه و بشه روش حساب کرد! باور کنید هر چقدر در گوگل شغل های پردرآمد ایده های پولساز درآمد میلیونی راز میلیاردر شدن و… جستجو کنید هیچ شغلی رو پیدا نمی کنید که براحتی برای شما درآمد میلیونی با سود خالص همیشگی داشته باشه!

شغل های پر درآمد در ایران

شغل های پر درآمد در ایران آن دسته از مشاغلی هستند که معمولاً درخبرها و این سو و آن سو کنجکاویم تا چیزی راجع به آن ها بدانیم. به باور صاحب نظران این مشاغل معمولاً نیازمند مهارت های تخصصی تحصیلات عالی تجربه کاری بالا یا ترکیبی از این عوامل هستند. عواملی همچون رشته تحصیلی مهارت های خاص تجربه کاری اندازه شرکت موقعیت جغرافیایی و میزان تقاضا برای نیروی کار در تعیین درآمد یک شغل نقش مهمی ایفا می کنند.
رشته هایی مانند فناوری اطلاعات پزشکی مهندسی مالی حقوق و مدیریت از جمله مشاغلی هستند که به طور معمول درآمد بالاتری دارند؛ با این حال با توجه به تغییرات مداوم بازار کار لیست مشاغل پر درآمد به طور مرتب در حال تغییر است.

مطلب مرتبط: دوره جامع آموزش طراحی سایت همراه با استخدام

برای انتخاب شغل مناسب علاوه بر درآمد باید به عواملی مانند علاقه شخصی توانایی ها فرصت های رشد شغلی و تعادل بین کار و زندگی نیز توجه کرد.

لیست مشاغل پردرآمد در ایران

در این لیست به شغل هایی که درآمد خوبی دارند اشاره کردیم:

  1. دیجیتال مارکتینگ
  2. متخصص سئو (SEO)
  3. تریدر یا معامله گر فارکس
  4. ترید ارزهای دیجیتال
  5. برنامه نویسی و توسعه دهنده وب
  6. مدیر سوشال مدیا (Social Media)
  7. تدریس آنلاین
  8. بلاگری اینفلوئنسری و تولید محتوا
  9. تولید محتوای متنی
  10. تولید کلیپ و محتوای ویدیویی
  11. راه اندازی کسب و کار اینترنتی
  12. راه اندازی اپلیکیشن موبایل
  13. راه اندازی فروشگاه آنلاین
  14. فروش محصولات از طریق اینستاگرام
  15. خرید و فروش اینترنتی کالای دست دوم
  16. صنعت غذا
  17. طراح مد و لباس
  18. آرایشگری بهترین شغل پردرآمد برای بانوان
  19. بازاریابی تلفنی
  20. توریسم درمانی
  21. خدمات ماساژ و پاکسازی صورت
  22. راهنمای تور (تور لیدر)
  23. واسطه گری (دلالی)
  24. کشاورزی و دامپروی نوین
  25. راه اندازی آشپزخانه
  26. تعمیرکار خودرو
  27. طراح دکوراسیون
  28. مترجمی
  29. کسب درآمد با مشاغل خانگی

شرایط ورود به هر کسب و کاری متفاوت است و برای رسیدن به کسب درآمد با چالش های مختلفی روبرو خواهید شد.

طراح گرافیک

طراح گرافیک یا گرافیست فردی است که با استفاده از خلاقیت مهارت و دانش خود مفاهیم پیچیده را به تصاویر ساده و جذابی تبدیل می کند. او مانند یک جادوگر عمل می کند و با ترکیب رنگ ها شکل ها و فونت ها دنیایی جدید و جذاب را خلق می کند. از طراحی لوگو و پوستر گرفته تا طراحی ظاهر وب سایت و اپلیکیشن های موبایل همگی در حیطه کاری طراح گرافیک قرار دارد. طراحان گرافیک با ایجاد ارتباط بصری قوی به انتقال پیام و برندسازی محصولات و خدمات کمک می کنند.
در دنیای امروز که رقابت بین کسب وکارها بسیار شدید است طراحی گرافیک نقش بسیار مهمی در موفقیت یک برند ایفا می کند. یک طراحی گرافیکی جذاب و حرفه ای می تواند توجه مشتریان را جلب کرده و آن ها را به خرید محصول یا استفاده از خدمات یک شرکت ترغیب کند. در فضای رقابتی کسب وکارها یک گرافیست یکی از پردرآمدترین شغل های ایران را دارد. نکته جذاب و قابل تامل درمورد این شغل قرارگیری آن در لیست پردرآمد ترین مشاغل فریلنسری است.

برنامه نویسی و توسعه دهنده وب

توسعه دهنده وب در جایگاه نهم لیست شغل های پر درآمد جهان قرار دارد. با توجه به وضعیت حرکت جهانی به سمت زندگی های مبتنی بر اینترنت و استعدادی که در کشور ما وجود دارد و همچنین پایین بودن هزینه راه اندازی این گونه شغل ها شما اگر استعداد این کار را دارید می توانید وارد یکی از شغل های این مجموعه شوید.

از مزایایی این نوع شغل ها این است که شما در شروع فقط به دانش و چند سیستم کامپیوتری احتیاج دارید به طوری که سرمایه گذاری آن حتی از راه اندازی یک فلافل فروشی نیز کمتر است.

برای استخدام به عنوان برنامه نویس و برای اینکه سایت های مختلفی راه اندازی کنید باید مهارت کدنویسی و تجربه داشته باشید. برای کسب مهارت برنامه نویسی می توانید در دوره های مختلفی به صورت حضوری و غیرحضوری شرکت کنید. کافیست در گوگل آموزش برنامه نویسی مدنظرتان را جستجو کنید.

وقتی که در خصوص ساخت سرویس های آنلاین یا سایت های اینترنتی صحبت می کنیم با دو مفهوم مختلف مواجه می شویم:

طراحی وب یا Web Design

طراحی وب (یا طراحی وب سایت یا Web Design) به فرایندی می گویند که در آن طراح وب اقدام به طراحی چیزهایی می کند که کاربر آن ها را در صفحه مانیتور خود می بیند. در واقع کار طراح وب این است که المان های یک وب سایت یا صفحه ی وب را طراحی کند و محل جای گیری آن ها را مشخص کند. خروجی کار یک طراح وب کاملا برای کاربران عادی قابل مشاهده است و کاربران آن را بصورت مستقیم می بینند.

برنامه نویسی وب یا Web Development

برنامه نویسی وب (یا برنامه نویسی سمت وب یا Web Development) مربوط به تمام آن پردازشی است که پشت صحنه انجام می شود و کاربر عادی آن ها را نمی تواند ببیند. برای مثال وقتی یک صفحه ی وب یک درخواست به پایگاه داده (Database) ارسال می کند و آخرین مطالب سایت را از دیتابیس می گیرد درخواست و کدی است که کاربر عادی آ ن را نمی تواند مشاهده کند. به زبان ساده کار یک برنامه نویس وب نوشتن کدهایی است که در پشت صحنه پردازش هایی انجام می دهند که کاربر نمی تواند آن پردازش ها را ببیند.

مدیر سوشال مدیا (Social Media)

شبکه های اجتماعی آنلاین با عمری کمتر از بیست سال و با سرعت چشمگیری وارد زندگی افراد شده و همه جنبه های زندگی آنان را تحت تأثیر قرار داده است. همزمان با پیدایش این شبکه ها شغل مدیر سوشال مدیا هم پدیدار شد.

مدیر یا ادمین شبکه اجتماعی مانند اینستاگرام توییتر تلگرام و.. با بهره گیری از دانش مربوط به بازاریابی و اینترنت به صورت همزمان می تواند درآمد فوق العاده ای از طریق جذب تبلیغات و یا فروش محصولات متنوع به دست آورد.

پس اگر شما هم می خواهید و علاقه دارید که یکی از این سه شغل پردرآمد را بدون هیچگونه تحصیل دانشگاهی داشته باشید و جزو افراد پر درآمد باشید پیشنهاد ما دوره های آموزش جامع طراحی سایت و ادمینی باتیس گرفی می باشد که دوره های جامع و علمی و آکادمیک بوده که پس از پایان دوره ها نیز مدرک پایان دوره عطا شده و رزومه شما همراه با نمونه کارهایتان در وب سایت خود باتیس گرفی به کاربران نمایش داده خواهد شد. و به جای اینکه شما به دنبال کار باشید کار به دنبال شما خواهد بود.

 

 

‫5 دیدگاه ها

  1. خیلی خوب بود! همیشه به دنبال شغل‌های پردرآمد هستم و این مقاله به من ایده‌های جدیدی داد. حالا می‌دونم کدوم شغل‌ها می‌تونن به درد من بخورن!

  2. واقعاً نکات خوبی رو مطرح کردید! من همیشه فکر می‌کردم فقط شغل‌های خاصی مثل پزشکی و مهندسی پردرآمدن، ولی حالا دیدم که شغل‌های دیگه هم می‌تونن درآمد خوبی داشته باشن.

  3. خیلی عالی بود! حالا متوجه شدم که برای رسیدن به شغل‌های پردرآمد فقط نیاز به تخصص و تلاش دارم. به نظرم این مقاله می‌تونه خیلی به جوانا کمک کنه!

  4. چه مقاله جالبی! فکر نمی‌کردم شغل‌های پردرآمد اینقدر متنوع باشن. می‌خوام اطلاعات بیشتری درباره شغل‌هایی که گفتید پیدا کنم

  5. مرسی از مطلب مفیدتون! واقعاً نمی‌دونستم بعضی از شغل‌ها اینقدر درآمدزایی دارن. حتماً باید بیشتر درباره‌شون تحقیق کنم و بهشون فکر کنم.

دکمه بازگشت به بالا