حوادث

شناسایی ۱۷۱۶ ملک ناایمن و ۲۷ مرکز درمانی پرخطر در منطقه۱۲

شهردار منطقه 12 از شناسایی 27 مرکز پزشکی پرخطر در این منطقه خبر داد و گفت: 1716 خاصیت ناایمن در این منطقه تاکنون شناسایی شده است.

علی محمد سعادتی در مصاحبه با دیباروز با توجه به وضعیت ایمنی ساختمان در منطقه 12 ، بیانگر این است که وضعیت ایمنی ساختمان در منطقه در قالب دو گروه از خواص پرخطر و ناایمن با همکاری آتش نشانان بررسی شده است و این در حین بازدیدهای مستمر مورد بررسی و جستجو قرار می گیرد. منطقه 12 مشخص شده است كه طبق هشدارهای صادر شده در چند نوبت و پیگیری های انجام شده از سال گذشته ، حدود 150 املاك عملیات امنیتی را در منطقه آغاز كردند ، بیش از 100 املاك پیشرفت چشمگیری داشته اند. 70٪ ایمن سازی خود را دارند.

وی با بیان اینکه کمیته ایمنی منطقه به طور مستمر و ماهانه با حضور آتش نشانان برگزار می شود و وظیفه آنها بازرسی از خواص ناایمن است ، افزود: از طرف دیگر با توجه به شرایط خاص بازار ، کمیته ایمنی املاک و مستغلات بطور مداوم با حضور اعضای هیئت امنا برگزار می شود.

وی با تأکید بر اینکه علل اصلی آتش سوزی در منطقه بازار سیم کشی ضعیف و کنتور برق املاک نامناسب است ، ادامه داد: با تلاش اعضای این کمیته ، 136 خانه تجاری شبکه برق خود را تعمیر کردند که به عبارت ساده 9423 متر برق در خانه های بازار با تصویب اداره برق تعمیر شدند.

ساداتی ادامه داد: همچنین از آنجا که 27 مرکز پزشکی در منطقه 12 به عنوان خواص پرخطر شناخته شده اند ، کارگروه نظارت در ماه جاری با حضور کادر فنی و HSE برای مراکز درمانی ، آتش نشانی ، ستاد بحران و واحد بهداشت ، ایمنی و محیط زیست در منطقه برای بررسی مستمر مراکز درمانی تشکیل شده است و امیدواریم با عملکرد این کارگروه ، مراکز درمانی در منطقه در شرایط مطلوب تری قرار بگیرند.

شهردار منطقه 12 همچنین در مورد برخی از مشکلات املاک و مستغلات در این منطقه افزود: “ما شاهد مشاغل پرخطر در منطقه 12 هستیم ، به همراه کارگاه های تولیدی و انبار آنها که اکثر آنها رو به زوال است ، این امر احتمال بروز هرگونه تصادف جدی را افزایش می دهد.” اصلاحاتی که مستلزم همکاری کامل نهادهایی مانند وزارتخانه ها ، هیئت امناء ، اتحادیه ها ، قانونگذاری ، نظارتی و البته شهروندان باشد.

ساداتی با تأکید بر اینکه وجود مراکز مهم تجاری در تهران از جمله بازار بزرگ گرین در تهران باعث تغییر استفاده از املاک و مستغلات از مسکونی به تجاری ، انبارها و کارگاهها در سالهای مختلف شده است ، اظهار داشت: اکنون در کنار این تغییر در استفاده ، شاهد ذخیره سازی هستیم. انبوهی از مواد قابل اشتعال غیر استاندارد در کنار هم در کارگاه و انبار ، که احتمال بروز حادثه را افزایش می دهد ؛ اما به دلیل پایین آمدن قیمت املاک و مستغلات در منطقه در مقایسه با سایر مناطق تهران ، شهروندان و سرمایه گذاران مایل به ترمیم و هزینه برای ایمنی ساختمان در اینها هستند منطقه

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا