بین الملل

شکست سیاسی رژیم صهیونیستی در نیویورک

نماینده رژیم صهیونیستی در اجلاس شورای اقتصادی و اجتماعی مخالفت خود را با بند 29 اعلامیه وزیر اعلام کرد ، که بر لزوم اقدامات بعدی برای رفع موانع جلوگیری از تحقق کامل حق تعیین سرنوشت برای استعمار و اشغال کشورها از خارج برای حذف این پاراگراف

در رأی دادن به رژیم صهیونیستی ، این طرح با 26 رأی مخالف ، 17 رأی ممتنع و فقط 3 رأی موافق ایالات متحده ، کانادا و استرالیا از 54 عضو شورای اقتصادی و اجتماعی رد شد. هشت کشور در رای گیری شرکت نکردند.

پیشنهاد رژیم صهیونیستی برای حذف بند مذکور نیز در جلسه مجمع عالی سیاسی به رای همه کشورهای عضو سازمان ملل قرار گرفت ، جایی که با 98 رأی موافق در برابر 4 رأی موافق فقط به نفع رژیم متحد صهیونیستی تصویب شد. ایالات ، کانادا و استرالیا موفق به رای ممتنع نشدند.

بیانیه وزرای مجمع عالی سیاسی ، پس از کسب تأیید کشورهای شرکت کننده ، باید به تصویب شورای عالی شورای اقتصادی و اجتماعی برسد.

مجمع عالی عالی سیاسی شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل عصر جمعه ، به وقت محلی ، کار خود را با برگزاری اجلاس شورای اقتصادی و اجتماعی و تصویب بیانیه وزیر در مقر سازمان ملل در نیویورک به پایان رساند.

در زمان تصویب بیانیه وزرای مجمع عالی سیاسی ، رئیس جمهور G-77 به علاوه رئیس جمهور چین ، به نمایندگی از نزدیک به 140 کشور عضو این گروه ، به شدت با وضع قوانین و مقررات داخلی G-77 مخالفت کرد. در مورد تأثیرات مرزی و اجبار اقتصادی یک جانبه. در هر صورت ، از جمله در قالب تحریم های یک جانبه ، جامعه بین المللی را فراخواند و از آنها خواست که برای پایان دادن به این اقدامات سریع اقدام کنند.

علی حاجیلاری ، مشاور نمایندگی ایران در سازمان ملل ، بر مواضع رئیس جمهور 77 ساله و همچنین مواضع چین در مورد رد قاطع اقدامات اجباری یک جانبه و دانش قوانین بین المللی تأکید کرد.

نماینده ایرانی افزود: چنین اقداماتی که به صورت هشدارهای شدیدتر صورت می گیرد ، از حقوق مسلم انسانی از جمله حق توسعه برای کشورها سلب می شود.
وی تأكید كرد: بنابراین ، مخالفت شدید با این اقدامات باید در تمام اسناد مربوط به توسعه در سازمان ملل منعكس شود و باید مورد تأیید و اتفاق نظر همه اعضای مسئول جامعه بین المللی قرار گیرد.

مجمع عالی سیاسی شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد در سال 2012 بر اساس سند نتیجه کنفرانس توسعه پایدار سازمان ملل متحد ، ریو +20 تأسیس شد و جایگزین کمیسیون توسعه پایدار شد که هر ساله در مقر سازمان ملل در نیویورک. جلسه برگزار کنید

مهمترین کارکرد این مجمع ایجاد بستری برای گفتگو و ارائه تجربیات کشورها در زمینه توسعه و تقویت همکاری و هماهنگی در سیستم سازمان ملل در مورد سیاست ها و برنامه های توسعه کشورها است.

311311

دکمه بازگشت به بالا