اجتماعی

شیرآلات سفید بهتره یا استیل

انواع شیرآلات از وسایل مهم در هر خانه ای هستند که مورد استفاده تمامی اعضای خانواده قرار می گیرد. بنابراین باید نمونه ها و نمونه های باکیفیت تهیه شود. به عبارت دیگر، همه افراد روزانه چندین بار از این گونه محصولات استفاده می کنند، بنابراین دقت و توجه به نکات مهم در انتخاب شیرآلات ساختمانی و فاضلاب نه تنها به سهولت استفاده کمک می کند، بلکه با توجه به دوام آنها باعث صرفه جویی در هزینه ها می شود.

یکی از مهم ترین نکات خرید شیرآلات، انتخاب متریال، رنگ و پوشش مناسب است. به همین دلیل بسیاری از افراد بین شیرآلات سفید و شیرآلات استیل قرار می گیرند. بنابراین در ادامه به بررسی مزایا و معایب هر کدام خواهیم پرداخت تا بتوانید تصمیم بهتری بگیرید.

شیرهای سفید

معمولا بهترین تولیدکنندگان شیرآلات در کشور در بین محصولات خود علاقه خاصی به شیرآلات سفید نشان داده اند. به عبارت دیگر برای مدل های مختلف شیرآلات اهرمی، شیرآلات چشمی و شیرآلات ترکیبی، محصولات سفید رنگ وجود دارد. در واقع تنها تفاوت عمده این شیرآلات با سایر مدل‌های پرطرفدار بازار مربوط به رنگ آن است که عموماً مزایا و معایب خاصی را در مورد این محصولات به همراه دارد. به همین دلیل انتخاب و استفاده از مدل های سفید روز به روز در حال افزایش است و در جاهای بیشتری دیده می شود.

ویژگی های شیرآلات سفید

ویژگی ها یا مزایا و معایب شیرآلات سفید به طور کلی چیزی است که آنها را نسبت به تعداد زیادی از مدل های دیگر برتری می دهد. بنابراین، برای تصمیم گیری در مورد اینکه آیا آنها بهتر از شیرهای استیل هستند یا نه، باید این ویژگی ها را بدانید.

مزایای شیرآلات سفید

می توان گفت ویژگی های مثبت شیرآلات سفید باعث رشد تولید و تقاضای آنها در بازار ایران شد.

  • رنگ خاص و منحصر به فرد شیرآلات سفید، انواع لکه ها از قطرات آب تا اثر انگشت را تشخیص نمی دهد.
  • مدل های سفید در میان اکثریت مردم از انواع محبوب هستند و با سلیقه های مختلف سازگاری دارند. البته این ویژگی را مدیون سادگی و در عین حال منحصر به فرد بودنشان هستند.
  • شیرآلات سفید از نظر ظاهری جذابیت و زیبایی زیادی دارند که آن ها را به انتخابی عالی برای قرار دادن در هر نوع دکوری تبدیل می کند. در نتیجه امکان استفاده و تنظیم این محصولات در دو حالت مدرن و سنتی وجود خواهد داشت.
  • نحوه تمیز کردن شیرهای آب سفید بسیار آسان است. البته این موضوع به کیفیت رنگ یا پوشش محصول نیز بستگی دارد.
  • از آنجایی که هیچ لک و اثر انگشتی ظاهر نمی شود، در دراز مدت ظاهری جدید و تمیز خواهد داشت. به عنوان مثال، مانند شیرهای حمام، اگرچه در معرض قطرات آب و رطوبت هستند، اما از اثر ماندگار و ماندگاری بهره می برند.

البته ارائه این مزایا توسط شیرآلات سفید تا حد زیادی به جنس و ساختار بدنه بستگی دارد. در این راستا محصولات ساخته شده از آلیاژ مس نسبت به مدل های دیگر از جمله چینی و پلاستیک بهتر بوده و طبیعتا ماندگاری بیشتری خواهند داشت.

معایب شیرهای سفید

به طور کلی اگر برای خرید شیرآلات سفید به سراغ بهترین شیرآلات ایرانی بروید، هیچ ایراد قابل توجهی نخواهید داشت، اما در کل بهتر است به این موارد توجه داشته باشید:

  • برای داشتن شیرآلات سفید با ماندگاری طولانی، فقط باید مواد باکیفیت مانند آلیاژ مس انتخاب شود. در غیر این صورت با انتخاب چینی هیچ تضمینی در خصوص دوام و مقاومت شیر ​​وجود نخواهد داشت.
  • در چند مورد و مدل، قیمت شیرآلات سفید کمی بیشتر از شیرهای کرومی است.

در نتیجه می توان گفت که بیشتر مزایا و معایب شیر سفید به نوع محصول و سازنده آن بستگی دارد.

شیرهای فولادی

انواع شیرهای استیل از محصولات رایج در بازار هستند و به همین دلیل در بسیاری از منازل مانند شیر سینک، شیر توالت، شیر حمام و شیر ماشین ظرفشویی یافت می شوند. رنگ این محصولات مشابه نقره ای یا کروم است و این مشکل مزایا و معایب زیادی را در مورد استفاده از آنها ایجاد کرده است. فن های شیر توکار معمولا از این نوع رنگ برای شیرآلات خانگی استفاده می کنند. برای آشنایی با بهترین تولیدکنندگان شیرآلات توکار، مقاله بهترین برندهای شیرآلات توکار در ایران را حتما مطالعه کنید.

ویژگی های شیرهای فولادی

گاهی اوقات یافتن یک ماده با کیفیت و انتخاب بهترین رنگ برای شیر آب کار پیچیده ای است که با داشتن اطلاعاتی در مورد مشخصات هر مدل آسانتر می شود. با توجه به این نکته، مزایا و معایب شیرآلات فولادی از نکات مهم انتخاب است.

مزایای شیرآلات فولادی

  • شیرآلات استیل ظاهر و ظاهری نسبتاً ساده دارند که باعث برتری آن ها نسبت به سایر مواد، رنگ ها و مدل ها برای بسیاری از افراد می شود.
  • طول عمر و ماندگاری این گونه محصولات عالی و مفید خواهد بود، اما نباید فراموش کرد که نقش کیفیت و برند سازنده را نیز در نظر بگیریم.
  • با دانستن نحوه تمیز کردن شیرآلات، می توانید آنها را به راحتی تمیز کنید.
  • تنوع ظاهری و مدل بدنه شیرآلات استیل چشمگیر است.

لازم به ذکر است که هر یک از مزایای این محصول به کیفیت مواد مصرفی در تولید بستگی دارد.

معایب شیرآلات فولادی

دانستن معایب محصولات مختلف از جمله شیرآلات استیل شرط حکمت است و توجه به این موضوع حتی در انتخاب و خرید بهترین شیرآلات ایرانی نیز صدق می کند.

  • برای خرید شیرآلات استیل باید متریال مناسب مانند فولاد ضد زنگ انتخاب شود تا محصول با کیفیت مورد نیاز ارائه شود.
  • در برخی مدل ها قیمت شیرهای استیل بالاست.

شیرآلات سفید بهتر است یا فولادی؟

در نهایت با بررسی کامل مشخصات هر مدل می توانید متوجه شوید که تفاوت اصلی آن ها در ظاهر و قیمت است. به عبارت دیگر انواع شیرآلات سفید به دلیل نوع و رنگ خاص خود به دور از لک و آلودگی هستند اما در مورد شیرآلات استیل این گونه نیست و نیاز به نظافت بیشتری دارند. همچنین برای بسیاری از سلیقه ها سیاه و سفید زیباتر است اما انتخاب رنگ بستگی به سلیقه شخصی دارد. علاوه بر این عوامل، قیمت شیرآلات سفید در برخی مدل ها بیشتر و در برخی مدل ها قیمت شیرآلات استیل خواهد بود. در نتیجه با توجه به اولویت ها و در نظر گرفتن نکات مطرح شده می توانید شخصاً بهترین ها را در هر کدام مشخص کنید.

دکمه بازگشت به بالا