حوادث

صرف ۲۰ هزار میلیارد تومان هزینه در سیل ۹۸ / درخواست ۳۰۰ میلیارد تومان برای آب‌های سطحی خوزستان

دیباروز / خوزستان رئیس سازمان مدیریت بحران از ارسال درخواست 300 میلیارد تومانی برای حل برخی از مشکلات شهرهای خوزستان به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال شده است.

اسماعیل نجار وی در جلسه ستاد پیشگیری از بحران که امروز (26 فوریه) در محل برگزار شد ، گفت: “در پی وقایع مختلف در خوزستان ، من به این استان آمده ام تا از نزدیک وضعیت و نیازهای استان خوزستان را رصد کنم.” استانداری خوزستان.

به گزارش دیباروز ، وی با اشاره به جاری شدن سیل اخیر در برخی از شهرهای خوزستان پس از بارندگی ، افزود: در این راستا اقدامات موثری انجام شده و مشکلات مردم بسیار کمتر از سال گذشته است.

معاون وزیر کشور گفت: مسئولان استان خوزستان تقاضای 80 پمپ به ارزش 24 میلیارد تومان کردند اما بلافاصله این اعتبار تأیید شد و خرید پمپ ها در حال انجام است.

نجار با اشاره به درخواست تأمین 300 میلیارد تومان برای حل برخی از مشکلات شهرهای خوزستان گفت: وزارت نیرو برای اجرای اقدامات اعتصابی در خوزستان 250 میلیارد تومان اعتبار برای اهواز و 50 میلیارد اعتبار برای شهر چمران درخواست كرد. استان در محدوده کانال دفع آبهای سطحی: این درخواست به سازمان برنامه و بودجه ایالت ارسال شد و قول مثبت داده شد. در صورت تأمین اعتبار ، اقدامات لازم بلافاصله انجام می شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران گفت: “با توجه به اقدامات م takenثر انجام شده ، امیدواریم شاهد كاهش مشكلات بحث در مورد دور دوم در خوزستان ، به ویژه در اهواز باشیم.”

وی گفت: “در بندر امام خمینی (ره) خانه هایی وجود دارد (اگر خدا از آنها راضی نباشد) اگرچه در اثر رواناب سطحی آسیب ندیده اند اما نیاز به ترمیم دارند که از نزدیک مورد بررسی قرار می گیرد و ما در این زمینه به همان اندازه کمک خواهیم کرد. ممکن است “

نجار گفت: در پی وقوع سیل سال 1998 ، 20 هزار میلیارد تومان و 12 هزار میلیارد تومان برای زلزله كرمانشاه هزینه شد كه بخشی از آن به دلیل كمبود هزینه برای پیشگیری است. اگر قبل از وقوع سیل سطح تراز و آنلاین و موم تقویت می شد ، بسیاری از روستاها تحت تأثیر قرار نمی گرفتند. ما می خواهیم کسی در تصادفات زیر سقف نکشد.

به گزارش دیباروز ، بیشتر غلامرضا شریعتی ، استاندار خوزستان وی گفت: رئیس سازمان مدیریت بحران به منظور مرمت و بازسازی ، بازسازی و مرمت منازل بندر امام خمینی (ره) از این شهر بازدید می کند.

وی افزود: “نایب رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه حضور داشت و امیدوارم كه ما از ظرفیت های شورا و دولت برای حل برخی از مسائل در استان خوزستان بهره ببریم.”

استاندار خوزستان گفت: بازسازی مناطق سیل زده با توجه به مصوبات در حال انجام است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا