اقتصادی

صعود بورس ها در آمریکا و آسیا

بیشتر شاخص های اصلی سهام در آسیا و ایالات متحده آمریکا صعودی بود.

دور جدیدی از تنش ها بین دو اقتصاد بزرگ جهان بار دیگر نگرانی های معامله گران را برانگیخته است. وزیر امور خارجه آمریكا ، مایك پومپئو به شدت ادعا كرد كه كنسولگری چین به لانه جاسوسی تبدیل شده است و این كشور را به تلاش برای سرقت فن آوری آمریكایی متهم كرد. در پاسخ به این ادعاها ، طرف چینی ضمن ابراز پشیمانی عمیق ، ادعاهای سرقت فناوری و عدم رعایت مسائل حقوقی مالکیت را تکذیب کرد. ایالات متحده پیش از این دستور داده بود كه چینی ها كنسولگری های خود را در هوستون ببندند و دونالد ترامپ اعلام كرد كه احتمالاً تعداد بیشتر كنسولگری های چینی بسته شود. در پاسخ ، چین دستور بسته شدن کنسولگری ایالات متحده در چنگدو را صادر کرد و دیپلمات های آمریکایی مرکز را ترک کردند.

در داخل ایالات متحده ، واكنش به اظهارات جنجالی رئیس جمهور آمریكا كه می خواهد انتخابات ریاست جمهوری آمریكا را به دلیل آنچه كه وی غیرقابل اطمینان بودن نتایج نظرسنجی عنوان كرد ، به تعویق انداخت ، ادامه دارد. نانسی پلوسی – در پاسخ به اظهارات ترامپ ، رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده گفت که تصمیم گیری در مورد تاریخ انتخابات کنگره است و انتخابات طبق برنامه ریزی انجام می شود.

جو بایدن – معاون رئیس جمهور ارشد اوباما و نامزد دموکرات منجر به ترامپ در اکثر نظرسنجی ها می شود و با توجه به رویکردهای کاملاً متفاوت وی در بودجه و سیاست خارجی ، پیروزی وی می تواند تأثیر عمده ای بر عملکرد شاخص های مالی داشته باشد.

کیم فارست ، استراتژیست اصلی سرمایه گذاری در پوکت سرمایه همکاران ، گفت که اکنون بسیاری از معامله گران ترس دارند که احیای رشد اقتصادی ممکن است بیش از آنچه که قبلاً تصور می شد طول بکشد. فکر می کنم ما شاهد افزایش فعالیت های اقتصادی در سرتاسر جهان هستیم ، اما گفتن اینكه ما قادر خواهیم بود به سرعت به سطح پیش از بحران برگردیم ، كمی اغراق آمیز و خوش بینی خواهد بود.

از طرف دیگر ، علی رغم خبرهای مثبت در زمینه پزشکی و گسترش آهسته کوراو ویروس در جهان ، به نظر می رسد هنوز باید راه طولانی قبل از تولید انبوه و واکسیناسیون مؤثر در برابر بیماری عروق کرونا ویروس قلب انجام شود. گروه تحقیقاتی فارماكوپیا دانشگاه آكسفورد كه قبلاً اعلام كرده بود كه واكسن Corona می تواند تا پایان سال ایجاد شود ، حالا در بیانیه ای اعلام كرد كه افراد ممكن است نیاز داشته باشند سالانه با واكسن Corona واكسینه شوند ، و آنها را آنتی بادی های دائمی در برابر ویروس می كنند. نباش.

تاکنون بیش از 18 میلیون و 236 هزار 72 پرونده تاج گزارش شده است که از این تعداد 692 هزار 809 نفر جان خود را از دست داده اند. در بین کشورهای مختلف ، بیشترین خسارت در ایالات متحده با 158.365 ، برزیل با 94.130 ، مکزیک با 47.746 ، انگلیس با 46.2011 و هند با 38176 بوده است.

مت مسکین ، رئیس استراتژیست سرمایه گذاری در مدیریت سرمایه گذاری جان هانوک ، گفت: “یک نوع جنگ بین افراد خوش بین به آینده و کسانی که می خواهند از ترس عدم دریافت واکسن کرونا پس انداز کنند ، وجود دارد.” این رفتار متناقض مصرف کنندگان ، پیش بینی آینده را دشوار ساخته است.

بورس ایالات متحده

بانک مرکزی فدرال رزرو آمریکا حضور گسترده خود را در بازارهای مالی اعلام کرد و برنامه خرید اوراق قرضه برای شرکتهای مختلف و بخش دولتی همچنان به اجرا در خواهد آمد. پیش بینی می شود این برنامه حداقل در پایان سال جاری در سطوح مختلف ادامه یابد ، اگرچه احتمالاً این بانک به دلیل نگرانی از تورم که از هدف 2٪ فراتر رود ، نرخ بهره را در محدوده فعلی حفظ خواهد کرد.

اکنون نرخ بهره در بسیاری از کشورهای جهان از جمله ژاپن و سوئیس و همچنین در منطقه یورو در حد منفی است و شماری از مقامات آمریکایی خواستار برخوردی مشابه از سوی فدرال رزرو هستند. با این حال ، بسیاری از مقامات صندوق ذخیره فدرال ایالات متحده بر این باورند که چنین اقدامی فشار زیادی را به بازار اوراق قرضه وارد خواهد کرد ، به خصوص اکنون که بازده خزانه داری 10 سال از زمان قبل از بحران تقریباً سه برابر شده و انتظار می رود افزایش یابد. مداوم باشید.

در وال استریت ، تمام شاخص ها صعودی بودند تا اینکه سه شاخص اصلی سهام بالاتر از روز قبل بسته شدند. میانگین صنعتی داو جونز با 0.44 درصد افزایش نسبت به روز گذشته در 26428.32 بسته شد.

شاخص استاندارد Standard & Poor’s 500 با 0.77 درصد افزایش به 3،271.12 واحد رسید ، در حالی که شاخص دیگر سهام اصلی یعنی کامپوزیت Nasdaq با 1.49 درصد افزایش به 10745.27 رسید.

کمک های مالی اروپا

علیرغم بازگشایی مرزها در اتحادیه اروپا و بازگشایی مشاغل ، هنوز راه طولانی وجود دارد تا فعالیت اقتصادی به سطح قبل از بحران برگردد و شاخص اعتماد به نفس برای خرید مدیران در اقتصادهای بزرگ اروپایی مانند آلمان و فرانسه نشان می دهد که آنها یکی از رشد سریع اقتصادی هستند که خوشبین نیستند. بسیار ، حداقل در کوتاه مدت.

داده های سود و زیان برای شرکت های بزرگ اروپایی ، به ویژه مارک های لوکس ، هواپیمایی و گردشگری نشان می دهد که این شرکت ها به دلیل گسترش هاله ، افت قابل توجهی در درآمد خود مشاهده کرده اند.

در بورس اوراق بهادار اروپا ، شاخص FTSE 100 در بورس اوراق بهادار لندن نسبت به روز قبل 1.54٪ و در 5897.76 بسته شد. شاخص “Dex 30” بورس فرانکفورت در آلمان تجارت خود را با کاهش 0.54٪ پایان داد و در سطح 12 هزار و 313.36 امتیاز متوقف شد و شاخص “کک 40” از بورس پاریس با 1.43٪ کاهش به سطح 4783.69 واحد بسته شد. در مادرید ، شاخص IBEX 35 با 1.7 درصد کاهش به 6،877.40 امتیاز رسید.

کمک های مالی آسیایی

در بورس سهام آسیا ، شاخص ها متفاوت عمل کردند. تا آنجا که شاخص Nikkei 225 بورس توکیو ژاپن با 2.08 درصد افزایش به سطح 22 هزار و 162.10 واحد رسید. شاخص بورس اوراق بهادار هنگ کنگ با افت 0.95 درصدی مواجه شد و در 24.362.05 بسته شد. در چین ، شاخص کامپوزیت شانگهای 0.98 درصد افزایش یافت و به 4،741.25 رسید.

در استرالیا ، شاخص بورس اوراق بهادار سیدنی S&PS & S200 با 0.09٪ کاهش در 5922.20 کاهش یافت. از دیگر شاخص های مهم آسیا ، Topix ژاپن صعودی بود.

روغن

در بازار طلای سیاه روند قیمت رو به کاهش بوده است. نفت خام West Texas Intermediate با 0.64 درصد کاهش به 39.99 دلار در هر بشکه رسید و نفت خام دریای شمال با 0.02 درصد کاهش به 43.29 دلار در هر بشکه رسید.

طلا و نقره

همچنین در بازار فلزات گرانبها ، قیمت هر اونس طلا نسبت به روز قبل 0.14 درصد کاهش یافت و در سال 1973.69 به دست آمد. نقره با 0.08 درصد افزایش به 24.47 دلار در هر اونس رسید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا