اجتماعی

ضرغامی: سیل به بناهای تاریخی یزد خسارت زده است

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به وقوع سیل در برخی استان ها از جمله یزد گفت: متاسفانه سیل اخیر خساراتی به بار آورد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، عزت الله زرگامی پس از انتشار عکس و خبری مبنی بر تخریب منسوجات و برخی بناهای تاریخی در استان یزد در توییتر خود نوشت: متاسفانه سیل اخیر خساراتی به بار آورد، همکاران ما در اداره کل یزد میراث فرهنگی فعالانه اقدامات لازم را انجام می دهد.”

نماینده ویژه خود را برای بررسی بیشتر و هماهنگی با ادارات مربوطه وزارتخانه به یزد فرستادم.

توجه به ساکنان، گردشگران مستقر، امکانات گردشگری و بافت تاریخی در دستور کار قرار دارد.

زرگامی: سیل به آثار تاریخی یزد آسیب زد

بر اساس آنچه وزیر کشور اعلام کرد، تاکنون 18 استان شامل سیستان، بلوچستان، تهران، فارس، کرمان، هرمزگان، قم، سمنان، مازندران، یزد، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، گلستان، اصفهان و بوشهر است. شهرستان های کهجیلویه و بویراحمد، چهارمحال، بختیاری و مرکزی درگیر سیل شدند.

وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هنوز گزارشی از میزان خسارات وارده به آثار تاریخی و گردشگران این استان ها ارائه نکرده است اما در شهر یزد بر اثر بارندگی شدید روز جمعه بخش هایی از بافت تاریخی آسیب دید. 7 آگوست. تصاویر منتسب به خانه تاریخی «رزاقیان» تفت که حکایت از تخریب آن در سیل اخیر دارد نیز منتشر شده است. اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد نیز از ساکنان اماکن تاریخی خواست با توجه به ادامه بارندگی ها منازل خود را تخلیه کنند. یزد شنبه ها تعطیل است.

بر اساس گزارش های اولیه، در سیل اخیر سیستان و بلوچستان، دیوار ضلع شمالی قلعه سرپز، سقف طبقه دوم موزه چابهار، دیوار ضلع غربی و فضای داخلی قلعه نیکشهر آسیب دیده است.

در استان تهران، امامزاده داود، یکی از اماکن زیارتی و تفریحی نزدیک پایتخت، آسیب جدی دید، اما مسئولان میراث فرهنگی و گردشگری تاکنون گزارشی از میزان خسارات ناشی از آن ارائه نکرده‌اند. بنای تاریخی.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا