حوادث

ضرورت افزایش همکاری‌ پلیس‌ ایران و کویت برای مقابله با قاچاق مواد مخدر

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا بر لزوم افزایش همکاری متقابل به منظور تبادل سریع اطلاعات بین پلیس تخصصی جمهوری اسلامی ایران و کویت تأکید کرد.

به گزارش دیباروز ، سردار مجید کریمی وی در نشست دو جانبه روسای پلیس مبارزه با مواد مخدر ایران و کویت که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد ، با ابراز خرسندی از این فرصت اظهار داشت: “امیدواریم که با همکاری یکدیگر اقدامات مناسب را مبارزه با قاچاق مواد مخدر در کشور. ” منطقه “

وی با اشاره به حجم وسیع کشت و تولید مواد مخدر در افغانستان و لزوم افزایش همکاری های دو جانبه در مبارزه با پدیده بد سرنوشت قاچاق مواد مخدر ، گفت: “حجم واردات و قاچاق مواد مخدر از افغانستان و پاکستان به خاک جمهوری اسلامی. ایران در سطح بالایی قرار دارد. ” بیشتر داروهای وارداتی از افغانستان به ایران قاچاق است و به کشورهای منطقه و اروپا حمل می شود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در بخشی دیگر از سخنان خود به میزان کشف مواد مخدر توسط جمهوری اسلامی ایران در سال گذشته و امسال اشاره کرد و اظهار داشت: میزان مواد مخدر کشف شده توسط جمهوری اسلامی ایران در سال 2020 حدود 1150 تن است و سه مورد در ماه اول 2021 217 تن است ، در حالی که مقصد ترانزیت بیشتر داروهای کشف شده کشورهای خلیج فارس از جمله کویت است که با احتیاط و سرعت در کار ضد مواد مخدر از پليس در جمهوري اسلامي ايران از قاچاق اين داروها به كشورهاي منطقه جلوگيري شده است.

کریمی با اشاره به وضعیت داخلی افغانستان و کشف بیش از 20 تن داروی مصنوعی (مت آمفتامین) در سال 2020 از مرزهای شرقی ایران گفت: همجواری جمهوری اسلامی ایران با افغانستان که طبق اعلام سازمان ملل . حدود 90٪ تریاک تولید شده در جهان که فرماندهی پلیس مبارزه با مواد مخدر در جمهوری اسلامی ایران را بر عهده داشتند ، از آیه شریفه در سوره مائده الهام گرفته شده است که می گوید: “نجات بشر نجات است بشر.” با همه توان و تلاش خود برای مقابله با ورود این آفت ویرانگر به ایران.

وی همچنین با تأکید بر ضرورت افزایش همکاری متقابل و ادامه این جلسات ، بر اهمیت تبادل سریع اطلاعات بین پلیس تخصصی دو کشور تأکید کرد و اظهار داشت که پلیس مبارزه با مواد مخدر در جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل برای انجام این کار را دارد. بنابراین. ارتقا interaction تعامل و تبادل اطلاعات و به ویژه شبکه ها و عوامل قاچاق مواد مخدر در دو کشور اعلام شده است و در همین راستا افسران نقطه کانونی نیز منصوب و وارد دو کشور می شوند.

سردار سرتیپ محمد قبضرد در تقدیر از طرف ایرانی برای برگزاری این نشست ، به تعداد كشف ها در كویت اشاره كرد و گفت: “با توجه به شیوع ویروس كرونا و وجود مشكلات در مبارزه با قاچاق مواد مخدر و ترانزیت آنها ، خوشبختانه كویت نتایج خوبی در زمینه کشف بدست آمده است. مواد مخدر و دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر و کشف بیش از 2 تن شاهدانه در سال 2020 نمونه ای از این موفقیت ها است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کویت با اشاره به اینکه منبع برخی از قاچاق مواد مخدر به کویت از طرف اسلامی است ، گفت: “ما می خواهیم همکاری های دوجانبه را افزایش دهیم تا با شبکه های اصلی و عوامل قاچاق مواد مخدر برخورد کنیم. و ترانزیت.” جمهوری ایران. در زمینه قاچاق مواد مخدر.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کویت در جنبه دیگری از سخنان خود به روند رو به افزایش قاچاق قرص های مخدر به محموله های تجاری اشاره کرد و گفت: کویت می خواهد تعامل و همکاری با پلیس مبارزه با مواد مخدر را در جمهوری اسلامی ایران افزایش دهد. در همه زمینه ها ، امیدواریم با افزایش تبادل اطلاعات در مورد مشتریان شبکه قاچاق مواد مخدر با پلیس مبارزه با مواد مخدر جمهوری اسلامی ایران ، در آینده شاهد موفقیت های بیشتری باشیم.

در پایان ، محمد ایرانی – سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت – با تأیید ادامه تعامل با پلیس مبارزه با مواد مخدر کویت ، به موضوع توقیف مواد مخدر از شهروندان ایرانی در آن کشور اشاره کرد و گفت: “ما می خواهیم ما به ویژه یک تجارت هستیم. از نظر گمرک ، برگزاری این جلسه در افزایش همکاری مثبت ارزیابی می شود و ما از پلیس مبارزه با مواد مخدر جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری جلسه تشکر می کنیم. .

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا