حوادث

ضرورت حمایت از بومی سازی زیر ساختهای امنیتی/ پیام رسانهای داخلی جدی گرفته شوند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بر ضرورت ادغام ارائه خدمات الکترونیکی به دستگاه های مختلف تأکید کرد.

به گزارش دیباروز ، عیسی ظریبور در مراسم رونمایی از پروژه های اطلاعاتی پلیس که صبح امروز با حضور فرمانده ناگا در مقر پلیس برگزار شد ، اظهار داشت: همه اقشار جامعه آنقدر تأثیرگذار بودند که هیچ کس بدون این فناوری نمی تواند زندگی کند.

وی ادامه داد: “در شیوع کرونا ، تصور کنید شرایط مدارس و آموزش و پرورش بدون این فناوری چگونه ادامه می یافت.” با استفاده از این فناوری و زیرساخت های ارائه شده توسط جوانان ، ما توانسته ایم بر این وضعیت غلبه کنیم.

در چنین شرایطی ، نظم ، مقررات و شفافیت برای پیگیری حقوق مردم بسیار مهم است و پلیس به عنوان بازوی قوی دولت باید در این فضا حضور داشته باشد تا از حقوق مردم محافظت کند. ” وی گفت: اگر فردی خدای ناکرده در این زمینه دچار مشکل شود ، می تواند حقوق خود را پیگیری کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: پلیس باید به روز باشد و به دنبال فناوری باشد و امروز ما در مورد فناوری ارزهای رمزنگاری شده ، بلاک چین ، اینترنت اشیا و غیره صحبت می کنیم. حقوق آنها را به روز کرده و فناوری های جدید را در اختیار آنها قرار دهید. این یکی از وظایف اصلی پلیس است ، اما البته کار خوبی در این زمینه انجام شده است.

وی با بیان اینکه این حرکت باید ادامه یابد و این فضا باید دائماً تحت نظر و تجزیه و تحلیل قرار گیرد ، اظهار داشت: سردار هادیان فر سنگ بنای خوبی در پلیس قبیله ای گذاشت و این مسیر پس از او به خوبی پیشرفت کرده و باید ادامه یابد.

زرهور ادامه داد: موضوع دوم استفاده از فناوری در خود پلیس است. ما باید کاری کنیم که طعم عالی مردم در ارائه و استفاده از خدمات دولت الکترونیکی را داشته باشیم. مردم انتظار دارند از بخش خصوصی از بخش دولتی نیز خدمات دریافت کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پلیس را یکی از اولین سازمان هایی دانست که معاونت فناوری اطلاعات در آن تشکیل شد و گفت: باید از این فناوری نهایت استفاده را برد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود بر لزوم خدمات یکپارچه از همه دستگاه ها در زمینه لوازم الکترونیکی تأکید کرد و گفت: نباید به مردم بگوییم که اگر با پلیس کار می کنید ، اگر با اداره کار می کنید ، نرم افزار پلیس من را نصب کنید. of Energy ، برنامه های من و غیره را نصب کنید. ما باید این فضا را بشکنیم و همه خدمات را ادغام کنیم ، بنابراین در صورت لزوم باید قوانین را تغییر دهیم.

وی به دوره ای که در دستگاه قضایی گذراند اشاره کرد و گفت: در آن زمان دو نهاد بودند که تعامل رسانه ای نداشتند اما با پیگیری هایی که انجام دادیم این تعامل برقرار شد. ما در وزارت ارتباطات همچنین تلاش می کنند تا به سمت دولت الکترونیک حرکت کنند. “تسهیل مبادله الکترونیکی بین دستگاه ها.

زربور گفت: “ما یک طرح جدید برای ایجاد یک دولت هوشمند و دولت الکترونیکی ایجاد می کنیم که در آن یک نفر و یک سازمان در دولت مسئول این موضوع خواهند بود.” زیرا امروزه چنین نیست و دبیران و حسابداران زیادی وجود دارد.

زراحپور با بیان دو رتبه بندی از ایران در شاخص های کمی و کیفی خدمات الکترونیکی ، گفت: “ما از نظر 190 دارای رتبه کمی از بین 190 کشور در رتبه کمی و از نظر کیفیت ارائه خدمات در رتبه 130 هستیم که مطلقا شایسته نیست.” این نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست ، به ویژه اینکه ما نخبگانی از جوانان در کشور داریم و قابلیت های خوبی در کشور ما وجود دارد.

وی ادامه داد: در این راستا و مطابق برنامه ارائه شده به مجلس شورای اسلامی ، موقعیت جمهوری اسلامی باید حداقل با 30 پله در دولت هوشمند تقویت شود تا انشاءالله رضایت مردم جلب شود. افزایش یافته است. “

وی گفت: “همه باید به درگاه یکپارچه خدمات دولتی متصل شوند” و این موقعیت در نهایت به نفع جمهوری اسلامی است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین بر لزوم حمایت از بومی سازی زیرساخت های امنیتی در کشور تاکید کرد و گفت: این موضوع در دستور کار ما قرار دارد و اتفاقاً نیروهای نظامی در این زمینه پیشرفت می کنند.

وی افزود: “اگر می خواهیم بسترهای محلی را تقویت کنیم ، قابلیت های زیادی در این زمینه داریم. ما بسترهای بسیار خوبی در کشور داریم که به ویژه در زمینه تحریم ها حرفی برای گفتن دارند.”

وی با اشاره به اینکه نیازهای کشور به سرمایه محلی بستگی دارد ، گفت: “این موضوع باید تقویت شود و خدمات ما از طریق قابلیت هایی که داریم ارائه شود.”

وی در خاتمه بر ضرورت جدی گرفتن بسترهای محلی به ویژه پیک های داخلی تاکید کرد و وزارت ارتباطات برنامه های خوبی در این زمینه دارد که به زودی اعلام می شود.

به گزارش دیباروز ، عیسی ظریبور در حاشیه مراسم افتتاح پروژه های اطلاعاتی پلیس که صبح امروز در مقر ناگا برگزار شد ، به خبرنگاران درباره علت قطع برخی از سیستم های سازمان های دولتی در چند ساعت گفت: برای ارائه خدمات الکترونیکی که به خدمات فنی اولیه نیاز دارند. این بدان معناست که داشتن زیرساخت مناسب از نظر شبکه ضروری است و سرویس آن پایدار است و دستگاه های مورد استفاده نیز دستگاه های پایدار هستند. به عبارت دیگر ، ضروری است که همه اجزا از ابتدا تا انتهای خط بدون مشکل اجرا شوند.

وی گفت: “این خدمات باید تحت نظارت باشند.” “ما در وزارت ارتباطات به دنبال ایجاد زیرساخت برای نظارت بر کلیه خدمات ارائه شده توسط بخش دولتی هستیم.” از طریق این سیستم ، میلیونها معامله و فعالیت بین سازمانهایی که روزانه انجام می شود توسط وزارت ارتباطات نظارت می شود و در صورت خرابی سیستم ، ما بلافاصله از آن مطلع می شویم. بنابراین ، با استفاده از چنین سیستمی ، این مشکل نیز حل خواهد شد.

وی افزود: “اکنون مهمترین چیز برای مردم این است که وزارت ارتباطات ضمن استفاده از فناوری ، ارتباط پایدار بین کاربران و سیستم ها را حفظ کند.”

وی همچنین از قصد وزارت ارتباطات برای ادغام و ایجاد یک پرتال واحد برای ارائه خدمات الکترونیکی به شهروندان خبر داد و گفت: ما به دنبال ارائه کلیه خدمات الکترونیکی مورد نیاز مردم در زندگی روزمره خود از طریق یک پرتال هستیم. برای این منظور ، ما نیاز به همکاری همه دستگاه های اجرایی کشور داریم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر زمان اجرای این طرح گفت: شرط اجرای آن این است که همه دستگاه ها کار کنند. ما انتظار داریم که این برنامه را در چهار سال آینده اجرا کنیم و مرحله اول را در سال آینده اجرا خواهیم کرد.

زراحپور با اشاره به خدمات ارائه شده توسط پلیس ، گفت: “امروز پلیس خدمات جدیدی ارائه می دهد و علاوه بر این ، از آنجا که زندگی مردم با فضای مجازی و ابزارهای فناوری اطلاعات مرتبط است ، ضروری است که پلیس نیز وجود داشته باشد. در این فضا با این حضور مستلزم حضور این حضور همچنین استفاده از ابزارهای مدرن و مجهز برای حفظ منافع مردم است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا