استان ها

طرح ساماندهی سواحل دریا ‌در طول ‌۳۳۸ کیلومتر از ۴۸۷ کیلومتر ساحل مازندران اجرایی شد

به گزارش خابر آنلاین از مازندران: سردار مرتضی میرزایی اظهار داشت: طبیعت حاصلخیز استان مازندران و ویژگی های طبیعی این استان بویژه دریا و جنگل ها یک نعمت الهی است که به مردم ایران و سرزمین و استان مازندران داده می شود ، بنابراین با استفاده از این هدایای الهی برای توسعه صنعت گردشگری و پس از آن توسعه اقتصادی و اجتماعی دنبال خواهیم شد. واجد اهمیت زیاد.

وی افزود: با توجه به استقبال فراوان مسافران و گردشگران مناطق شمالی ایران بویژه استان مازندران ، تعداد زیاد سفرهای تابستانی و علاقه خانواده ها به استراحت و بهبودی در ساحل ، فرصتی خارق العاده برای مدیریت صحیح منابع و تخصیص بودجه ملی برای توسعه است. برای ترویج فرهنگ بومی و محلی و استفاده از خرده فرهنگ ها و خرده فرهنگ های مناطق دیگر ایران ، صنعت گردشگری باید گامی مؤثر در جهت اشتغالزایی و رونق اقتصادی برداشته باشد.

وی با اشاره به اجرای طرح ساماندهی سواحل دریایی در استان مازندران از 29 ژوئن سال جاری ، طبق دستورالعملهای اجرایی طرح صادره از دبیرخانه طرح دریا در استان گفت: طبق این دستورالعمل ها ، هر شهر ساحلی مازندران یک پروژه را اجرا می کند. حداقل از چهاردهم ژوئن در سطح هر شهر و اجرای همه پروژه ها از 20 ژوئن.

فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به تمرکز ستاد ملی برای مبارزه با کرونا و وضعیت قرمز در برخی استانها ، بر نظارت بر پروتکل های بهداشتی و پراکندگی اجتماعی تأکید کرد تا به دلیل افزایش تعداد سفرها به این استان ، از پیشگیری و مقابله با این بیماری جلوگیری شود.

سردار میرزایی با اشاره به اجرای زودهنگام برنامه پلیس تابستانی برای تعطیلات عید سعید فطر ، اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح ایجاد ترافیک و امنیت و انجام اقدامات انضباطی در چهار مرکز ، استراحتگاه ، پارک ، سرگرمی و شهر ، استفاده از کلیه امکانات و بسیج تجهیزات و منابع با همکاری و تعامل است. از جمله سازمانها و سازمانهای دیگر.

فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به اینکه طرح ساماندهی سواحل دریا امسال در طی بیش از 338 کیلومتر از 487 کیلومتر ساحل اجرا شده است ، افزود: طرح برنامه ریزی ساحلی در استان با محوریت حاکمیت و تشکیل دوازده کمیته اجرا شده است. کمیته انضباطی استان به عنوان رئیس کمیته امنیت وظیفه حفظ امنیت ، ترافیک و نظم اجتماعی را برعهده دارد.

سردار میرزایی با بیان اینکه طرح ساماندهی ساحل در 47 نقطه از ساحل از 10 ژوئن آغاز می شود ، ادامه داد: 41 چادر مردانه و 37 چادر زن برای شنا و استفاده مناسب از دریا با امکانات لازم و در حضور امدادگران است. .

رئیس پلیس استان مازندران از 358 کانون گرم در ساحل خبر داد و گفت: سال گذشته بیش از 58 شهروند در دریای خزر به دلیل عدم آشنایی با فنون شنا و بودن در سرزمین هیچ کس غرق در دریای خزر شدند. 5٪ کاهش یافته است.

وی به شهروندان و مسافران توصیه کرد که به هشدارهای پلیس و امدادگران در سواحل توجه کنند و از شنا در مناطق محدود و مناطقی که مستعد حوادث هستند خودداری کنند.

این مقام انتظامی از استفاده روزانه 2 هزار شرکت پلیس ، دریانوردی ، پلیس و نیروی انتظامی در سواحل و مراکز حمل و نقل در استان خبر داد و افزود: تعداد سربازان شامل 210 تیم گشت پیاده نظام ، 249 گشت اتومبیل و 77 گشت مکانیزه است. روزانه 20 دوچرخه چهار موتوره ، 27 کشتی و 22 جت اسکی وجود دارد.

سردار میرزایی اظهار داشت: علاوه بر سواحل ، در برنامه تابستانی پلیس ، مأموران اجرای قانون در 85 پارک و باغ فعال هستند و برای برقراری نظم و امنیت تلاش می کنند.

فرمانده انضباطی استان مازندران خاطرنشان کرد: برای رفاه حال شهروندان و مسافران محدودیت ترافیک در مراکز حمل و نقل منطقه در ایام ویژه و آخر هفته ها که شاهد افزایش ترافیک هستیم ، پیش بینی شده و توسط پلیس راهنمایی و رانندگی اعمال می شود.

وی ابراز امیدواری کرد با توجه به مراحل ویژه راهنمایی و رانندگی ، علاوه بر رعایت قوانین و مقررات رانندگان ، علاوه بر رعایت قوانین و مقررات رانندگان ، از تجهیزات و دوربین های نظارت تصویری ، کنترل سرعت در مراکز حمل و نقل و تجهیز پرسنل پلیس به وسایل الکترونیکی برای نظارت و کنترل بیشتر استفاده شود. برای دیدن تصادفات رانندگی کاهش می یابد.

سردار میرزایی به اقدامات مثبت پلیس در جهت جلب مشارکت عمومی برای برقراری نظم و امنیت در برنامه تابستان اشاره کرد و به اقدامات فشرده ای که پلیس در مناطق مختلف فرهنگی و اجتماعی در ساحل و استراحتگاه های رسانه ای انجام داد ، اشاره کرد.

وی افزود: برپایی نمایشگاه نمایش خسارت های اجتماعی با موضوع (فضای مجازی – کنترل خشم ، طلاق ، عفاف ، حجاب و شبکه های اجتماعی) ، فعالیت مرکز هدایت صلح و ارائه خدمات مشاوره ای به مسافران و شهروندان ، همکاری با گروه ها و سازمان های هنری. ” از جمله این اقدامات می توان به سازمانهای غیر دولتی ، اجرای برنامه تئاتر خیابانی و همکاری با رادیو و تلویزیون مرکز مازندران و سپاه کربلا برای برپایی جشنواره فرهنگی و هنری در سواحل اشاره کرد.

48

دکمه بازگشت به بالا