استان ها

ظرفیت‌های منطقه آزاد چابهار به کشورهای دیگر معرفی شود

به گزارش دیباروز از چابهار: مهدی شاهرخی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در حیدرآباد هند در دیدار با مدیران اقتصادی و فعالان چابهار.

وی افزود که در این جلسات ، تلاش خواهیم کرد فرصت ها و موانع توسعه بندر چابهار و پروژه های مربوطه را بررسی و شناسایی کنیم تا حمایتی را که وزارت امور خارجه می تواند در راستای وظایف محوله ارائه دهد ، قرار دهیم.

SRK توضیح داد که برای ثمربخشی تلاشهای منطقه ویژه و بهره مندی از توانمندیهای خارجی ، لازم است از نظرات تخصصی بهره مند شده و هم افزایی بین همه زمینه ها افزایش یابد.

وزارت امور خارجه امور اقتصادی و تجاری را تسهیل می کند

معرفی قابلیت های منطقه آزاد چابهار در سایر کشورها

حسن نوریان سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کراچی پاکستان گفت: “با معرفی جدیدترین فناوری های روز دنیا ، جذب سرمایه گذاران خارجی و جذب گردشگران خارجی ، سه برنامه اصلی در زمینه دیپلماسی اقتصادی معرفی شد.”

وی افزود: “صادرات کالاهای غیرنفتی برای کاهش وابستگی به اقتصاد نفتی ، صادرات خدمات فنی و مهندسی و اعزام نیروی ماهر با توجه به حجم بالای فارغ التحصیلان از اولویت های اقتصادی کشور است.”

وی با اشاره به اینکه نقش وزارت امور خارجه تسهیل روابط اقتصادی و تجاری است ، گفت: “وزارت امور خارجه هیچ مسئولیتی در قبال تجارت خارجی ندارد اما همه عناصر اقتصادی کشور باید به کمک دولت بیایند. وزارت امور خارجه. “

نوریان با اشاره به تحولات اخیر در مناطق شرقی کشور ، گشودن قبلی مرز و ریمادان را گام بزرگی در توسعه مناطق شرقی کشور عنوان کرد و گفت: مذاکرات در مورد بازارهای مرزی ادامه دارد. چشم انداز در این زمینه

سرکنسول ایران در کراچی گفت: “ما از تبادل هیئت های تجاری استقبال می کنیم.”

وی گفت: “در دسامبر سال جاری ، نمایشگاه ویژه ای برای صنعت ساختمان در كراچی برگزار می شود و در صورت وجود ظرفیت در ساخت ، بخش ویژه ای به غرفه جمهوری اسلامی ایران و در چابهار اختصاص خواهد یافت. فعالان اقتصادی می توانند وارد شوند. “

سرکنسول ایران در کراچی با اشاره به ویزاهای تجاری گفت: در ماه های گذشته پاکستان زیرساخت های ویزای تجار ایرانی را به صورت الکترونیکی و در فرودگاه ایجاد کرده و تجار ایرانی نیز می توانند از این امکانات استفاده کنند.

وی گفت: “فعالان حوزه گردشگری به مسافران پیشنهاد کردند که از طریق دریا از کراچی به چابهار سفر کنند زیرا مشکلات زمینی وجود دارد و در این بین چابهار نیز می تواند سهمی در زمینه گردشگری خارجی داشته باشد.”

پس از حضور در منطقه آزاد چابهار ، سرکنسولگری های جمهوری اسلامی ایران در کراچی ، پاکستان و حیدرآباد ، هند ، در دیدار با رئیس و نائب رئیس اتاق ، در مورد راه های افزایش تعاملات اقتصادی و تجاری با پاکستان و هند بحث کردند. تجارت و نمایندگان فعالان اقتصادی و بازرگانی … و بحث کرد.

حسن نوریان و مهدی شاهرخی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کراچی پاکستان و حیدرآباد هند ، ظهر (چهارشنبه) برای استقبال از مدیران سازمان منطقه آزاد وارد منطقه شدند و از بسیاری از اقتصادی ، تجاری و صنعتی بازدید کردند پروژه ها. .

معرفی قابلیت های منطقه آزاد چابهار در سایر کشورها

دکمه بازگشت به بالا