استان ها

ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور به 20 هزار مگاوات افزایش می‌یابد

دیباروز / اردبیل معاون وزیر نیرو در برق گفت: ظرفیت نیروگاه های حرارتی کشور با افتتاح آینده به 20 هزار مگاوات افزایش می یابد.

الهیری در مراسم افتتاح اولین واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی در اردبیل گفت: با بهره گیری از این فاز بخار نیروگاه سبلان اردبیل ، تولید برق کشور بیش از 160 مگاوات افزایش می یابد.

وی خاطرنشان کرد که “به برکت انقلاب اسلامی ، ساخت نیروگاه های سیکل ترکیبی در سال های اخیر برای تأمین سوخت از طریق گاز و با هدف بهبود شرایط زیست محیطی در دستور کار قرار گرفته است.”

معاون وزیر نیرو در امور برق گفت: “با بهره برداری از بخش بخار نیروگاه ها ، نه تنها در مصرف گاز صرفه جویی می شود ، بلکه ظرفیت تولید از طریق این مجتمع ها به 30،000 مگاوات افزایش می یابد.”

وی گفت: 250 میلیون متر مکعب از هر واحد تبدیل نیروگاه از سوخت گاز به بخار صرفه جویی شده است و مقدار زیادی از انرژی پاک در کشور محافظت شده است.

وی گفت: “کشور ما در تولید چهار سوخت پاک در بین چهار کشور اول جهان قرار دارد ، به طوری که 80٪ سوخت نیروگاه های ایران از طریق شبکه گازرسانی است. نیروگاه های حرارتی در حال حاضر در کشور افتتاح شده اند. 17،400 مگاوات و دولت این ظرفیت را به 20 هزار مگاوات افزایش می دهد.

معاون وزیر نیرو در امور برق گفت: برای افتتاح اولین واحد در بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی اردبیل با ظرفیت سیکل ترکیبی 160 مگاوات سه هزار و 500 میلیارد تومان سرمایه گذاری شد تا شاهد اجرای این امر باشیم. مجتمع تولیدی با همکاری بخش خصوصی.

الهیری از ظرفیت نیروگاه Spalan به داشتن 6 واحد بنزین با تولید 960 مگاوات برق خبر داد و تصریح کرد: با راه اندازی چنین ایستگاه هایی علاوه بر صرفه جویی در مصرف گاز ، پایداری شبکه برای کاهش قطعی برق در کشور.

وی افزود: “با همکاری شرکت تأمین گاز ، نیروگاه ها همچنان با اولویت کار می کنند و امیدواریم با صرفه جویی که مردم در مصرف گاز به دست می آورند ، تا پایان امسال شاهد شرایط مناسب باشیم.”

معاون وزیر نیرو در امور برق اظهار داشت: 250 میلیون متر مکعب در سال با استفاده از بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی اردبیل ، شاهد صرفه جویی در مصرف گاز خواهیم بود و امیدواریم که دو واحد بخار از این ایستگاه وارد این اداره شوند. سال آینده برای افزایش ظرفیت تولید در این بخش ، 480 مگاوات را ارتقا دهید.

“علاوه بر راه اندازی این پروژه در استان فارس ، یک نیروگاه خورشیدی با ظرفیت 2 مگاوات به بهره برداری می رسد که در توسعه تولید برق پاک در کشور و سرمایه گذاری در این زمینه مورد توجه قرار گرفته است. جذاب تر شده است. “

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا