عمومی

عبور تجارت خارجی کشور از مرز ۴۴ میلیارد دلار

طبق پایگاه داده دیباروز ،

مهدی میراچورفی ، مدیرکل گمرک ایران با اعلام این خبر گفت: میزان کالاهای وارداتی در این مدت 21 میلیون و 800 هزار تن بوده که 15 میلیون و 200 هزار تن کالای اساسی بوده است.
وی افزود: “ارزش کل واردات کالا در این دوره به 23 میلیارد و 100 میلیون دلار رسیده است که از نظر وزن و ارزش به ترتیب 1 و 18 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد.”

مدیرکل گمرک ایران افزود: در بخش صادرات بیش از 75 میلیون تن کالا به ارزش 21 میلیارد و 500 میلیون دلار – تا سه برابر حجم واردات – به ترتیب 14٪ وزنی و 19٪ ارزآوری صادر شده است. در مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

میراچورفی گفت: “خوشبختانه ، همانطور که در ماه های گذشته اعلام کردیم ، روند نزولی صادرات کشور ما ماه به ماه در حال نزدیک شدن به شرایط عادی است و امیدواریم که شرایط صادرات تا پایان سال بهبود یابد.”

وی در مورد مقصد اصلی صادراتی ایران گفت: عراق با 5 میلیارد و 300 میلیون دلار در وهله اول ، چین با همین مقدار در جایگاه دوم ، امارات 2 میلیارد و 700 میلیون دلار و ترکیه با 1 میلیارد و 600 میلیون دلار. چهارم ، افغانستان با 1.5 میلیارد دلار در جایگاه بعدی قرار دارد.

میراچورفی تأکید کرد: نکته مهم در صادرات آبان ماه سال جاری این است که محصول پسته با در نظر گرفتن اینکه ارزش متوسط ​​صادرات کشورمان در هر کیلو حدود 30 سنت است و پسته در هر کیلو 6 دلار رتبه چهارم صادرات ایران را دارد. و در بالا ، این نشان می دهد که محصولات کشاورزی ، به ویژه پسته ، در کالاهای اصلی صادراتی سهم خوبی دارند.

مدیرکل گمرک ایران با اشاره به ترکیب کالاهای وارداتی به کشورمان گفت: کشورهای مبدا شامل: چین با 6 میلیارد دلار ، امارات با 5 میلیارد و 400 میلیون دلار ، ترکیه با 2 میلیارد و 600 میلیون دلار و هند با یک میلیارد و 400 میلیون دلار. آلمان یک میلیارد و صد میلیون دلار دارد.

مرشرفی درباره مهمترین اقلام وارداتی برای کشورمان نیز گفت: از 10 قلم کالای اصلی وارداتی به جز دو کالای اساسی ، هشت قلم کالا شامل کالاهای اساسی است و در این حالت مهم است که واردات کشور کالاهای اساسی و اساسی را تأمین کند. اقلام مورد نیاز برای تولید برای ادامه کار.

مدیرکل گمرک ایران در مورد آمار ترانزیت کالا از کشورمان افزود: در هشت ماهه امسال 4 میلیون و 471 هزار تن کالا از کشورمان به سایر کشورهای همسایه حمل شده که نسبت به مدت مشابه سال 15 درصد کاهش داشته است. گذشته.

دکمه بازگشت به بالا