استان ها

فاز اول احداث بندر پارسیان تا پایان سال به بهره برداری می رسد

به گزارش دیباروز از هرمزگان: همزمان با سفر استاندار به شهر هرمزگان ، هشت پروژه زیربنایی و عمرانی در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان با 2500 میلیارد ریال وام جهت تسریع در توسعه منطقه ویژه اقتصادی پارسیان تعمیر شد. این پروژه ها با هدف تسهیل و رفع موانع سرمایه گذاری در این زمینه راه اندازی شد.

منطقه ویژه پارسیان با بهره برداری از اسکله شماره 5 در فوریه 2017 وارد مرحله جدیدی از روند توسعه شد. در ماه های اخیر ، به عنوان منطقه ای استراتژیک در مرزهای سه استان هرمزگان ، بوشهر و فارس شناخته شده است. این منطقه در نیمه دوم سال با بهره برداری از اسکله های هفتم و هشتم قادر به صادرات مواد نفتی و پتروشیمی خواهد بود.

بندر پارسیان یکی از مهمترین بنادر تخصصی در جنوب غربی استان هرمزگان و کشور محسوب می شود. این بندر که شامل 19 اسکله با ظرفیت 40 میلیون تن است می تواند نقش م effectiveثری در رونق اقتصادی کشور داشته باشد. نگاه دولت به فارسها می تواند نقش بین المللی در سیاستهای اقتصادی این کشور با سایر ملل جهان ایفا کند.

منطقه ویژه پارسیان در توسعه اقتصادی کشور نقش راهبردی دارد

فریدون حامتی استاندار هرمزگان در حاشیه اصلاح پروژه های منطقه ویژه پارسیان در جمع مدیران و خبرنگاران شهرستان اظهار داشت: هشت پروژه با وام 250 میلیارد تومانی در منطقه ویژه پارسیان مرمت شد. خوشبختانه بودجه تمام پروژه ها تامین شد و پیمانکار بلافاصله اجرای این پروژه ها را آغاز کرد.

همتی با اشاره به نقش راهبردی و بین المللی منطقه ویژه فارس گفت: ساخت اسکله ها و ساحل بندری با سرعت خوبی در حال انجام است. خوشبختانه اسکله های هفت و هشت منطقه خصوصی پارسی وارد مراحل پایانی ساخت شده است. اسکله 3 پیشرفت خوبی دارد. دو کشتی برای صادرات و واردات کالا نیز در اسکله شماره 5 پارسیان مورد استفاده قرار گرفت که در فوریه سال گذشته به بهره برداری رسید. آنها نیز مورد غفلت قرار می گیرند.

وی گفت: “امروز می بینیم که ظرفیت مورد انتظار بندر پارسیان 40 میلیون تن ، شهید رجایی در مرکز استان تقریبا 150 تا 200 میلیون تن است و بندر جاسک با ظرفیت 150 میلیون تن در حال ساخت است. ” در سال 2024 بندر جاسک تکمیل می شود و آینده ایران در هرمزگان مشخص می شود. آینده نفت ، انرژی و صنایع استان هرمزگان مشخص شده است.

وی افزود: چهار مجتمع پتروشیمی در محدوده پارسیان زمین های مورد نیاز را اخذ کرده و در حال اسکان و آماده سازی کارگاه هستند. دو پروژه فولاد در مرحله واگذاری زمین هستند.

آینده شهر پارسیان با ایجاد و توسعه صنایع در منطقه ویژه شکل می گیرد

استاندار هرمزگان تاکید کرد که منطقه ویژه پارسیان به زودی به یکی از نگین های مناطق ویژه صادرات ، واردات و تولید محصولات پتروشیمی ، فولاد ، پودر آلومینا ، نیروگاه و آب شیرین کن تبدیل می شود. استان هرمزگان غربی ، منطقه ویژه پارسیان ، آینده خوبی خواهد داشت.

مادر شوهرم افزود: از مدیران منطقه ویژه پارسیان ، به ویژه دکتر علامه ، مدیر زحمت کش و سخت کوش این منطقه ، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء ، فرمانداری و مسئولین شهرستانی که پاکسازی کرده اند ، قدردانی و تشکر می کنم. مشکلات انسجام خوب را برطرف کند.

وی با اشاره به روزهای اولیه تصدی خود به عنوان استاندار هرمزگان ، گفت: “لحظه ای فکر کردم که در اولین روزهای ورودم به استان هرمزگان ، گزارشی از منطقه ویژه فارس و میزان پیشرفت در این زمینه دریافت کردم. منطقه ” کار از سال 1985 به دلیل محیط زیست و مخالفت محلی متوقف شده است و هیچ حرکتی در منطقه رخ نداده است.

وی ادامه داد: “با پیگیری و همکاری خستگی ناپذیر همه مدیران ، خوشبختانه همکاری مردم نتیجه داد و متوجه شد که پویایی منطقه ویژه پارسیان می تواند زندگی پایدار شهر باشد.”

منطقه ویژه پارسیان قلب تپنده هرمزگان و ایران خواهد بود

استاندار هرمزگان گفت: خوشبختانه با برطرف شدن این دو مانع بزرگ که بیش از 10 سال این منطقه را بست ، رفاه به این منطقه بازگشت. با پیگیری های فراوان در سازمان پتروشیمی ایران ، مجوز چهار مجتمع پتروشیمی در منطقه ویژه پارسیان صادر شد. منطقه ویژه پارسیان در آینده نزدیک قلب تپنده ایران و استان خواهد بود.

وی افزود: “فعالیت های منطقه ای باید با قابلیت استانداری های همجوار آغاز شود.” با استان های بوشهر ، فارس ، کرمان ، سیستان و بلوچستان ، توسعه منطقه ای باید مورد توجه قرار گیرد. بخشی از ظرفیت حمل در استان هرمزگان و مابقی در سایر استانها. به عنوان مثال ، دروازه صادرات و واردات آلومینیوم لامرد در منطقه ویژه پارسیان واقع شده است. سیمان استان فارس از بنادر شهید رجایی و پارسیان صادر می شود.

همتی با اشاره به طرح مهم و راهبردی نمک زدایی منطقه ویژه پارسیان گفت: عملیات احداث شیرین سازی بزرگ در غرب هرمزگان در منطقه ویژه پارسیان آغاز شده است. اولویت این پروژه تامین آب منطقه ویژه پارسیان و شهر پارسیان است. در اصل یک کارخانه نمک زدایی استان هرمزگان است. وقتی سرمایه گذاری های بزرگی انجام می دهیم ، طبیعتاً تولید مازاد را به استان های دیگر می دهیم.

با تشکر از استاندار هرمزگان از مدیرعامل منطقه ویژه پارسیان

وی ادامه داد: با آماده سازی گروهی از پیمانکاران و حضور قرارگاه ساختمان خاتم الانبیاء در منطقه ویژه فارس ، هر یک از آنها باید به عنوان یک مسئولیت اجتماعی کاری را انجام دهند. نزدیک به 700 میلیارد تومان طرح و پروژه در منطقه ویژه پارسیان در حال اجرا است. اگر نیروی بیکار در شهر باشد و در حال اجرا باشد ، می تواند با همان پروژه هایی که رفع شده است کار کند.

وی در پایان افزود: «آقای علامه در تسریع پروژه ها در زمان ورود آنها به پارسیان بسیار خوب عمل کرد. با تشکر از شما و ما به حمایت خود ادامه می دهیم.

تا پایان سال 20 پروژه سرمایه گذاری در منطقه ویژه پارسیان فعال می شود.

سیدعلی اصغر عالما ، مدیرعامل منطقه ویژه پارسیان با تشریح فعالیت های انجام شده در منطقه ویژه ، گفت: ما کمتر از یک سال است که در منطقه ویژه در خدمت شما هستیم و در حالت رکود به سر می برد. منطقه ویژه در حال ورود بود.

علامه گفت: منطقه ویژه فارس با وجود قابلیت ها و قابلیت هایی که دارد عجیب و ناشناخته است ، چه در استان و چه در استان. شرایط سختی بود. در شش ماهه اول سال 1400 میلادی ، 7000 میلیارد ریال برای شروع و اجرای پروژه های زیربنایی تأمین شد. توافقنامه 10 پروژه که هشت مورد از آنها تعمیر و دو پروژه بود ، در فوریه سال گذشته منعقد شد.

وی تأکید کرد: ما از ابتدا معتقد بودیم که می توانیم منطقه ویژه پارسیان را از رکود خارج کنیم. چهار شرکت مشاوره در زمینه های برق ، سرمایه گذاری ، پتروشیمی و ارتباطات شناسایی شده اند و مطالعات در مورد برنامه های جامع منطقه ویژه در حال انجام است که پس از اتمام در بودجه سال آینده بر اساس این مطالعات لحاظ می شود.

1400 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای پروژه های زیربنایی و عمرانی در منطقه ویژه

مدیرعامل منطقه ویژه پارسیان خاطرنشان کرد: تا پایان سال اعتبار دیگر 7000 میلیارد ریال دیگر پروژه های زیربنایی خواهیم داشت. همه این زیرساخت ها با موضوع سال مطابقت دارد و موانع سرمایه گذاری را برطرف می کند. در زمینه جذب سرمایه گذاران ، 10 قرارداد سرمایه گذاری از دسامبر 2016 امضا شده است. 10 قرارداد دیگر نیز در شرف امضا است. 3 مجتمع پتروشیمی ، کارخانه لوله بدون درز ، کارخانه سیمان ، انبار آلومینیوم جنوبی و آب شیرین کن از جمله پروژه های فعال در منطقه ویژه هستند.

عالما با اعلام صدور دو مجوز برای احداث کارخانه آهن در منطقه پارسیان ، گفت: این قراردادها هفته آینده تکمیل می شود. یک توافق اولیه و مجوز برای تاسیس این دو کارخانه صادر شده است. تا پایان سال 20 پروژه سرمایه گذاری به بهره برداری می رسد.

وی افزود: در محدوده بندر. در 9 ماه گذشته 400 هزار تن از بندر پارسیان صادر شد. همزمان با اجرای پروژه ساخت اسکله ، پهلوگیری کشتی در اسکله شماره پنج ، که در فوریه 2017 به بهره برداری رسید ، با همکاری بنادر هرمزگان ، نیروی دریایی ، گمرک استانداری و قرارگاه خاتم انجام شد.

علامه گفت: تمام زیرساخت های بندر پارسیان با هدف ساخت 19 اسکله در حال آماده سازی است. تجهیزات اداره بنادر ، دریانوردی و گمرک برای استانداری نصب و فعال شده است. فیبرهای نوری برای منطقه ویژه که یکی از نیازهای زیرساختی منطقه بود راه اندازی شد و گمرک بندر هیچ مشکلی در اداره امور گمرک ندارد.

اسکله های 3 ، 7 و 8 تا پایان سال 1400 به بهره برداری می رسد

وی گفت: “ما در تلاش هستیم تا اسکله های هفت و هشت را در ماه نوامبر به بهره برداری برسانیم و اسکله سه تا پایان سال به بهره برداری می رسد.” ایمیدرو مشکلی در تامین مالی بندر نخواهد داشت. انصافاً کارگاه ساخت و ساز خاتم الانبیا در شرایط و شرایط سختی که بسیاری از پیمانکاران با آن روبرو هستند ، به کار خود ادامه داده است. امیدواریم این پروژه بزرگ در غرب هرمزگان به بهره برداری برسد.

مدیرعامل منطقه ویژه پارسیان تصریح کرد: ما در حوزه مسئولیت های اجتماعی نیز وارد شده ایم و موظف هستیم در راستای توسعه زیرساخت ها به مسئولین شهری کمک و حمایت کنیم. ما آماده کمک به مردم هستیم و نه تنها خودمان را در دیوار 10 هزار هکتاری می بینیم و باید به کل شهر نگاه کنیم.

وی گفت: “ما به وحدت بین مدیران و مسئولان شهری و فرمانداری امیدواریم.” تسریع در توسعه منطقه ویژه پارسیان و ایجاد فرصتهای شغلی پایدار در شهر.

مرحله اول ساخت بندر پارسیان تا پایان سال به بهره برداری می رسد

مرحله اول ساخت بندر پارسیان تا پایان سال به بهره برداری می رسد

مرحله اول ساخت بندر پارسیان تا پایان سال به بهره برداری می رسد

مرحله اول ساخت بندر پارسیان تا پایان سال به بهره برداری می رسد

مرحله اول ساخت بندر پارسیان تا پایان سال به بهره برداری می رسد

مرحله اول ساخت بندر پارسیان تا پایان سال به بهره برداری می رسد

48

دکمه بازگشت به بالا