علمی و پزشکی

فاویپیراویر از پوشش بیمه در درمان کرونا خارج شد

معاون بیمه و خدمات درمانی سازمان بیمه سلامت ایران گفت: فاویپیراویر هیچ تاثیری بر بیماری عروق کرونا قلب ندارد و از پوشش بیمه ای خارج شد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران ، مهدي رضايي گفت: فاويپيراوير پس از نامه وزير بهداشت از آبان 1378 تحت پوشش بيمه قرار مي گيرد ، اما در همان نامه عنوان مي شود كه تحت پوشش روشهاي درماني اين بيمه قرار مي گيرد. دارو.

وی افزود: اخیراً معاون درمان در وزارت بهداشت براساس مطالعات کمیته های علمی اعلام کرد که این دارو تاثیری در درمان عروق کرونا ندارد و ما طبق دستورالعمل های این دارو را از پوشش بیمه ای خارج کردیم. وزارت بهداشت. “

رضایی ادامه داد: از تمام دانشگاه های علوم پزشکی در سراسر کشور خواسته شده است که این دارو را برای بیماران تجویز نکنند زیرا ممکن است عوارض جانبی ایجاد کند و از طرف دیگر باعث هدر رفتن منابع بهداشتی ، افزایش پرداخت های جیبی و ازدحام غیر ضروری در بیمارستان می شود. داروخانه ها. ”

و به گفته روابط عمومی سازمان بیمه سلامت ، وی گفت: “ما منابع مورد استفاده برای پوشش این دارو را به سایر بخشهایی که در کنترل بیماری م effectiveثرتر هستند اختصاص می دهیم ، از جمله پوشش بیشتر مراقبت ، تشخیص ، ویزیت و مشاوره مجازی خدمات.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا