اقتصادی

فرمانده جدید تجارت ایران می‌شویم

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران بر اهمیت صنعت نمایشگاهی به عنوان یکی از ابزارها و الزامات توسعه بازار تاکید کرد و گفت: به سمتی می رویم که این نهاد پیشرو واحد صادرات کشور باشد.

به گزارش دیباروز، علیرضا پیمان پاک در مراسم روز جهانی اکسپو گفت: سیاست جدید دولت توسعه بازار است و نقش نمایشگاه ها در این زمینه مهم است و باید پیگیری شود.

پمان پاک با بیان اینکه فعالیت در دولت سیزدهم اندکی با ترسیم نقشه راه و برنامه آغاز شد، گفت: داشتن برنامه با اعداد برای رسیدن به اهداف دقیق تر است و به راحتی قابل نقد است.

وی گفت: توسعه تجارت و صادرات نیازمند الزاماتی از جمله تامین زیرساخت های لجستیکی، حقوقی، پولی و بانکی است و مراکز تجاری، توسعه بازار، الزام و پذیرش هیات های تجاری، ارتقای بخش خصوصی و… ابزار مهمی هستند و نقش ویژه ای دارند. .

نقش سیاست گذاری، هدف گذاری و تعریف محتوا بر عهده سازمان توسعه تجارت است، معاون وزیر و رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: از بهترین و کامل ترین خط مشی استفاده کنید.

بیمانبک افزود: فعالان صنعت نمایشگاهی مجریان بخش‌های توسعه تجارت هستند که به نمایندگان تجار و صادرکنندگان تبدیل شده‌اند و با تعامل با سه اتاق بازرگانی، اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها می‌توانند مسئولیت گسترش بازار را بر عهده بگیرند.

معاون وزیر صمت با تایید حمایت سازمان توسعه تجارت از اجرای سیاست ها، بر تشکیل کارگروهی به عنوان بازوی مشورتی این سازمان، تهیه بسته های سیاستی و حصول نتیجه تاکید کرد.

قائم مقام وزیر و مدیرعامل سازمان توسعه تجارت با اشاره به نبود سامانه نرم افزاری مناسب گفت: همانند سامانه جهانی، بستر نرم افزاری که افراد مناسب را با سازوکار مناسب و حمایت هدفمند شناسایی کند، باید فراهم شود.

پیمان باک همچنین با اشاره به تعیین 1401 مقام معظم رهبری به نام تولید، دانش و اشتغالزایی گفت: بر این اساس حرکت صادرات و تجارت در مرزهای دانش باید در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: دانش در حوزه بازرگانی به معنای بهره‌گیری از فرصت‌هایی مانند متاوارز، ارزهای دیجیتال، ورود به فضای b2b، b2c، توزیع مویرگی، تقسیم‌بندی در بازارهای هدف، ورود به بازارهای مقصد و غیره است.

قائم مقام وزیر و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در پایان با بیان اینکه صنعت نمایشگاهی وارد نسل های جدید شده است، افزود: با توجه به ورود جهان به مسیر جدیدی، صنعت و تجارت باید با نوآوری و چشم اندازهای جدید برخورد شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا