عمومی

فزایش ظرفیت تولید برق در نیروگاه بوشهر به سه برابر

بر اساس پایگاه داده شبکه خبری ،

سید ابراهیم رئیسی در ادامه سفر منطقه ای خود به بوشهر از نیروگاه اتمی بوشهر بازدید کرد و گفت: ظرفیت تولید نیروگاه بوشهر سه برابر می شود.

وی گفت: “سیاست خاص جمهوری اسلامی ایران بهره برداری از انرژی صلح آمیز هسته ای است و ما در دستیابی به آن کوتاهی نخواهیم کرد.”

سید ابراهیم رئیسی افزود: دستیابی به اولین موقعیت اقتصادی ، علمی و فناوری در منطقه مستلزم برنامه ریزی عاقلانه و هدفمند برای توسعه پایدار صنعت هسته ای مطابق با آخرین استانداردهای بین المللی است.

آقای رئیسی افزود: دانش هسته ای در آینده ، پیشرفت علمی و پیشرفت شگفت انگیز کشورها را تعیین می کند و ما نباید از کاروان جنبش علمی جهانی عقب بمانیم. رشد و توسعه قابل توجه دانش هسته ای منجر به پیشرفت سایر تکنیک ها و فناوری ها می شود.

رئیس جمهور گفت: خوشحالیم که نیروگاه بوشهر با حداکثر ظرفیت اسمی کار می کند و هزار مگاوات برق تولید می کند و این میزان در مراحل توسعه آن و در عین حال سازمان انرژی اتمی سه برابر می شود. وظیفه دارد ظرفیت تولید برق کشور را به ده هزار مگاوات افزایش دهد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: تأمین بخشی از آب بوشهر از طریق نمک زدایی آب هسته ای از دیگر وظایفی است که از این سازمان انتظار داریم.

دکمه بازگشت به بالا