استان ها

فشارخون بالا احتمال مرگ بر اثر کرونا را افزایش می‌دهد

نتایج پژوهشگران

داده های به دست آمده از تحقیقات اخیر نشان می دهد که فشار خون بالا به طور قابل توجهی احتمال مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا را افزایش می دهد.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری آنا، داده های به دست آمده از تحقیقات اخیر نشان می دهد که فشار خون بالا احتمال مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

این مطالعه نشان می دهد که نگه داشتن فشار خون در زیر رقم به طور قابل توجهی خطر ابتلا به کووید را کاهش می دهد. فشار خون بالا یک عامل خطر شناخته شده برای کووید-19 شدید است که شبح بستری شدن در بیمارستان و مرگ را افزایش می دهد. در واقع، تحقیقات نشان داده است که فشار خون بالا خطر ابتلا به یک مورد جدی کووید را دو برابر می‌کند، حتی اگر فرد به طور کامل واکسینه شده و تقویت شده باشد.

فشار خون بر حسب میلی متر جیوه (مخفف mmHg) اندازه گیری می شود که از دو عدد تشکیل شده است. عدد بالا یا سیستولیک نشان دهنده حداکثر فشار در شریان ها و عدد پایین یا دیاستولیک نشان دهنده حداقل فشار است. به طور کلی فشار خون طبیعی با فشار سیستولیک کمتر از 120 میلی متر جیوه و فشار دیاستولیک کمتر از 80 میلی متر جیوه تعریف می شود. اگر اعدادی که در اندازه گیری فشار خون به دست می آوریم بیشتر از این اعداد باشد، این به معنای فشار خون بالا یا فشار خون بالا است.

تا پیش از این، دانشمندان مطمئن نبودند. اکنون، مطالعه جدیدی که روز چهارشنبه در مجله PLOS One منتشر شد، نشان می‌دهد افرادی که فشار خون بالا تشخیص داده می‌شود در مقایسه با افرادی که فشار خون هدف دارند، به طور قابل‌توجهی در معرض خطر ابتلا به کووید-۱۹ هستند.

هالی بووی، نویسنده ارشد این مطالعه، دانشجوی دکترا در دانشگاه کمبریج در انگلستان، گفت: «تحقیق نشان داد افرادی که این سطح از فشار خون بالا کنترل نشده دارند، بدون در نظر گرفتن سایر عوامل خطر شناخته شده مانند سن و سال، بیشتر در معرض ابتلا به آن هستند. چاقی درآمد بیمارستان و مرگ ناشی از عفونت کووید.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا