اجتماعی

قالیباف: زنان در بخش‌های مختلف مدیریتی از مردان بهتر عمل می‌کنند

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ارکان اصلی انقلاب اسلامی گفت: تمامی فعالیت های اجتماعی و سیاسی و کارهای تشکیلاتی که قرار است انجام شود باید بر اساس سنت های الهی و مردمی ساماندهی شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران به نقل از مجلس شورای ملی، محمدباقر قالیباف امروز پنجشنبه 14 بهمن ماه در نشست هم اندیشی اعضای زن شوراهای اسلامی شهرهای مختلف کشور و اعضای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی امام محمد باقر با تبریک گفت: «بعد از 40 سال ما مشکلاتی داریم» در برخی زمینه ها جدی است و این سوال را در ذهن ما ایجاد می کند که آیا نسل امروز و تغییر شرایط و سبک زندگی ما را در اصول انقلاب اسلامی تغییر داده است؟ . ” این جلد با مشکل مواجه شده است. در واقع برای پاسخ به این سؤالات باید توجه داشت که اساس انقلاب بر دو رکن استوار است. اولی مبتنی بر سنت های الهی و دومی قدرت و حرکت برخاسته از مردم بود و برای پاسخ به مشکلات و چالش ها باید به این دو عنصر توجه کرد.

وی با اشاره به سال های پیروزی انقلاب افزود: در آن سال ها روش های زیادی برای مبارزه با رژیم ستم شاهی پهلوی وجود داشت که امام خمینی (رضی الله عنه) از هیچ کدام استفاده نکردند. امام خمینی چنین تشکیلاتی ایجاد نکرد و از گروه های مسلح استفاده نکرد. از نیروهای خارجی استفاده نمی کرد، در واقع امام خمینی (ره) مستقیماً با مردم صحبت می کردند و حتی در زمان پیروزی انقلاب نیز اگر اشتباهی در مدیریت کشور رخ می داد، از طریق مردم دولت ها را تهدید می کردند.

وی گفت: ما به دوران دفاع مقدس پس از پیروزی انقلاب افتخار می کنیم، زیرا دو عنصر سنت الهی و مردمی، ستون و پایه آن دوران بودند. بسیاری از رزمندگان و فرماندهان شهیدی که به جبهه می آمدند یا کارگر بودند، معلم، شاگرد، دانشجو یا بازاری بودند و در حوزه پیچیده علوم نظامی، از همه لحاظ پیچیده، مردم زمام امور را به دست گرفتند و انجام دادند. بهترین های خود را در کوتاه ترین زمان نشان دهند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه بحث خود درباره موضوع زنان گفت: با این نظر می بینیم که در مقاطعی حتی در جبهه انقلاب نیز در برخی مسائل شاهد ضعف، تردید یا لکنت هستیم که یکی از آنها این است. مربوط به زنان

او افزود: «ما زنان و مادران را در دوراهی انتخاب بین مادری، خانه داری، فرزندپروری، محیط اجتماعی، علم و رشد در جامعه قرار دادیم. ما در عمل برای زنان فرصت ایجاد نکردیم در حالی که زنان می توانند در بخش های مختلف اداری عملکرد بهتری نسبت به مردان در امور اجرایی داشته باشند.

وی گفت: زنان از بسیاری جهات کارآمدتر و شفاف تر هستند و آسیب ها و فسادهایی که در دستگاه های اجرایی و اجرایی وجود دارد حداقل در میان زنان امکان پذیر است. اینکه بگوییم آنها مدیران خوبی هستند زیرا این ننگ زنان است.

رئیس قوه مقننه افزود: یک زن با تمام ویژگی های زنانگی و مادری می تواند در موقعیت های مختلف قرار گیرد، ما همه انسان هستیم و از نظر انسانی تفاوتی بین زن و مرد وجود ندارد اما قطعا جایگاه یک مرد و زن.” در محیط های اجتماعی مختلف این بدان معناست که هیچ محدودیتی وجود ندارد.

وی تاکید کرد: زنان بزرگترین توانایی در جامعه ما هستند و کانون پویایی و رشد در همه عرصه ها حتی اقتصاد کشور خانواده است که زن و مادر ستون های خانواده را تشکیل می دهد.

رئیس مجلس نمایندگان در پاسخ به سوالی مبنی بر تبعیض و بی عدالتی ناعادلانه در نگاه اداری به زنان گفت: همه ما معتقدیم در مقابل نیروهای انقلاب اسلامی باید به این بی عدالتی ها پایان داد. با شایستگی و شایستگی، و برای افزایش شایستگی و شایستگی، آنها باید تنظیم شوند.”

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر انقلاب بر اساس سنت های الهی و مردمی باشد، با قدرت و بر اساس کار خود پیش می رود، گفت: هر فعالیت اجتماعی، سیاسی، علمی و اداری نیازمند کار تشکیلاتی و تشکیلاتی است. برای آشنایی با کار تشکیلاتی می توان به یادداشت ها و سخنرانی های شهید بهشتی اشاره کرد که قوی ترین، منسجم ترین و تاثیرگذارترین یادداشت ها را در زمینه تشکیلات دارد.

وی افزود: باید به ظرفیت جوانان رسیدگی شود، البته بزرگ شدن یعنی حذف سرمایه و تجربه که بیشترین تصور غلط در مورد کار تشکیلاتی است.

قالیباف تاکید کرد: برای انجام کار نظارتی باید به سنت های الهی و مردمی تکیه کنیم و برای این کار می گوییم تا نگاه دولت به حوزه اقتصاد از بین نرود، اقتصاد ما خوب نمی شود.

رئیس قوه مقننه همچنین با تاکید بر اینکه باید فرزندان زمانه خود باشیم، افزود: در مکتب امام خمینی(ره) عقلانیت، معنویت و عدالت محور بود و باید بر اساس آن عمل کنیم. ما به مدرنیته نیاز داریم، بنابراین باید خلاق باشیم و بر اساس آنچه اتفاق می افتد تصمیم بگیریم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا