اجتماعی

قسمت اول؛ معاونت اجتماعی دادگستری به دنبال مطالبه حقوق کودکان و نوجوانان

دیباروز / همدان معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم در اداره کل دادگستری استان همدان گفت که معاون وزیر امور اجتماعی ، پیشگیری از جرم و دادگستری به دنبال مطالبه شرح وظایف مقامات مربوطه در “قانون حمایت ” کودکان و نوجوانان “و با آژانس هایی که قادر به انجام وظایف خود نیستند. طبق قانون ، با ترک عملکرد مدیران برخورد خواهد شد

به گزارش دیباروز ، قانون حمایت از کودکان و نوجوانان در جلسه عمومی مجلس شورای اسلامی در روز سه شنبه 22 اردیبهشت سال 1378 تصویب شد و توسط رئیس جمهور جمهوری در نامه ای به شماره 28753 مورخ 12 ژوئن اعلام شد ، 1999. ژوئن 1400 توسط شورای وزیران تصویب شد.

این قانون یک قانون حمایت است که کودکان در چهار حوزه بزهکاری ، بزه دیدگی ، شاهد و خطر را مورد توجه قرار می دهد و شامل 51 ماده و 15 مشاهده است که همه آنها برای محافظت از افراد زیر 18 سال است.

خبرگزاری دانشجویان ایران “https://www.isna.ir/news/1400041912968/ دیباروز” قصد دارد مجموعه ای از مصاحبه ها را با مقامات قضایی ، وکلا و افرادی که تحت قانون حمایت از کودک و نوجوان کار می کنند ، انجام دهد. شرح آنها روند اجرای این قانون را دنبال می کند و برخی از مفاد آن را روشن می کند.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم اداره کل دادگستری ولایت همدان و پزشک جرم شناسی و جرم در قانون حمایت از کودکان و نوجوانان گفت: مطابق ماده 3 قانون حمایت از کودکان و نوجوانان. نوجوانان ، هر کودک یا نوجوان در شرایط خطرناک تحت حمایت قانون قرار می گیرند.

عباس نجفی در مصاحبه با آژانس اسلامی آمریکای شمالی (دیباروز) گفت: “در این قانون و آیین نامه های شناسایی و حمایت از کودکان و نوجوانان در معرض خطر یا قربانیان ، که در اواخر ژوئن 1400 م به تصویب شورای وزیران رسید. ، نمونه هایی از موقعیت های خطرناک شناسایی شده است. کودکان و نوجوانان در معرض خطر “. فردی که از نظر بهداشتی ، روحی ، اجتماعی ، اخلاقی ، امنیتی یا آموزشی ضعیف است.

وی ادامه داد: “هرگونه آسیب رساندن به کودکان و نوجوانان این کودک را در وضعیت خطرناکی قرار نمی دهد و این قانون شامل جراحات جزئی نیست بلکه شامل آسیب هایی است که باعث اضطراب و استقامت و در صورت عود مجدد آنها ضررهای جدی می شود.”

نجفی درباره اینکه کدام یک از نهادها مسئول شناسایی وضعیت خطرناک و مداخله در حل آن بحران است ، توضیح داد: “یک سری از نمونه های خطر روشن است و توسط عرف شناخته می شود و همه آنها را می دانند.”

وی ادامه داد: طبق ماده 6 قانون حمایت از کودکان و نوجوانان قوانینی برای دستگاه ها دیده شده که اولین وظیفه آنها سازمان رفاه اجتماعی است. وضعیت اضطراری اجتماعی این سازمان موظف است از هر طریقی ، از جمله اطلاعاتی که توسط گشت سازمان ، دادگستری ، نیروی انتظامی ، دولت ، در معرض خطر قرار دارد ، کودک را در معرض خطر کودک قرار دهد. آژانس ها و حتی اطلاع رسانی عمومی. وارد شوید و اگر کودک نیاز به پوشش دارد اقدامات حمایتی لازم را انجام دهید.

معاون وزیر امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم در اداره کل دادگستری استان همدان با بیان اینکه نیروی انتظامی یکی از ارگان هایی است که وظایف وی در این قانون شرح داده شده است ، گفت: در صورت برخورد پلیس با کودکان و نوجوانان در معرض خطر ، آنها موظفند گزارشی را به اداره رفاه اجتماعی ارائه دهند و نسخه ای از آن را به بهزیستی اداره ارائه دهند ، در هر نیروی پلیس مشاورانی وجود دارد و به زودی پلیس نوجوانان در سراسر کشور مستقر می شود.

النجیفی در مورد شرح وظایف آموزش و پرورش در این قانون گفت: “بسته به نوع مأموریت و متخصصان آن ، آموزش و پرورش موظف است پس از امتحان اولیه ، پس از امتحان اولیه ، در وضعیت خوب دانش آموزان تأمل کند. “

وی خاطرنشان کرد: در مواد چهار و پنج قانون حمایت از کودکان و نوجوانان ایجاد دفتر در اداره کل دادگستری برای حمایت از این افراد و کمک گرفتن از کارشناسان و مشاوران در آنجا پیش بینی شده است و این دفتر اکنون در اداره کل دادگستری است و استانداری همدان فعال است و در صورت اطلاع از وضعیت خطرناک ، پیگیری می کند.

معاون وزیر امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم در اداره کل دادگستری همدان در مورد نحوه انجام وظایف مقامات ذیربط گفت: به دلیل محدودیت منابع و تجهیزات نمی توان گفت که این دستگاه ها وظایف خود را انجام می دهند . صد در صد ، اما پیگیری جدی معاون پیشگیری از وقوع جرم ، دادگستری اخطار قانونی داده و از مقامات مربوطه می خواهد تا از این قانون برای حمایت از کودکان و نوجوانان در معرض خطر از طریق ابلاغ مقررات ، کمک های اجتماعی و جرایم حداکثر استفاده را ببرند جلوگیری.

در پایان ، النجیفی اشاره کرد که “هر آژانس که مطابق با این قانون شرح وظیفه داشته باشد و نتواند وظایف محوله را انجام دهد ، طبق دستورالعمل های قانون در مورد ترک اقدامات مدیران و کارمندان با متخلفان برخورد خواهیم کرد ، که سال گذشته از آن مطلع شدیم. “

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا