علمی و پزشکی

قوانین جدید کشورها برای شبکه های اجتماعی/ بزرگ ترین رصد اینترنتی جهان در کجاست؟

با این حال ، در سراسر جهان ، کشورها محدودیت ها و قوانینی در مورد فعالیت پیام رسان های غیربومی دارند که باید آنها را رعایت کنند ، در غیر این صورت مجوز کار در این کشورها از پیام رسان پس گرفته می شود و نمونه بارز آن پذیرش قانون ترکیه از طریق فیس بوک ، و در طی چند روز گذشته به معنای رسانه ظاهر شده است. اما امروز ، ضمن مطالعه مسئله ترکیه ، به قوانین برخی از کشورها برای پیام رسان ها مراجعه می کنیم.

ترکیه – انتصاب نماینده قانونی

در روزهای گذشته فیس بوک اعلام کرد که به قانونی که توسط پارلمان ترکیه تصویب شده و به دنبال کنترل بیشتر شبکه های اجتماعی است پایبند است. به گزارش یورونیوز ، این غول آمریکایی تسلیم قانون در ترکیه شده است و طبق این قانون ، صرف نظر از حضور نماینده قانونی در این کشور ، فیس بوک و سایر شبکه های رسانه های اجتماعی خارجی با تصمیم دادگستری ترکیه موظف خواهند شد انتشار. مقامات این کشور باید هر محتوایی را از سیستم عامل خود حذف کنند. این حرکت همچنین شامل شبکه اجتماعی اینستاگرام متعلق به فیس بوک است. البته توئیتر هنوز تحت این قانون قرار نگرفته است و ترکیه کسب درآمد تبلیغات در این کشور را به موجب مجازات ، توئیتر را ممنوع کرده است.

آمریکا – بزرگترین رصدخانه اینترنتی جهان

اگرچه دولت آمریكا مدعی جریان آزاد اطلاعات و رهبری آن در جهان است ، اما در روزهای اخیر و در جریان آشوب های اشغال كنگره آمریكا ، شاهد محدودیت های شدیدی در شبکه های اجتماعی بوده ایم و حذف تصاویر این واقعه نشان می دهد حتی به گفته رئیس جمهور ، ایالات متحده به عناصر جرم در قانون فضای مجازی متعهد است در هیچ کجای دنیا نظیر ندارد و برخلاف الگوی معمول رسانه های اجتماعی در جهان ، جزئیات و زیرمجموعه های فضای مجازی نیز در آن گنجانده شده است. طبق قانون امنیت سایبری ایالات متحده (2012) که شامل 15 ماده است ، در صورت مشاهده مغایرت با امنیت ایالات متحده ، هرگونه رفتاری در فضای مجازی قابل پیگرد قانونی است.

اتحادیه اروپا – غول های فناوری زیر تیغه

اروپا همچنین قوانینی سختگیرانه برای مهار شبکه های اجتماعی دارد و هرکدام از این قوانین پیروی نکنند با مجازات های سنگینی روبرو خواهد شد. یکی از این قوانین این است که طبق رای دادگاه دادگستری ، هر پیامی که مقامات این کشورها غیرقانونی می دانند باید از شبکه های اجتماعی حذف شود. دویچه وله همچنین در گزارشی در مورد قوانین جدید برای سیستم های بیش از 45 میلیون کاربر نوشت که این شبکه ها باید از ارسال محتوای غیر مجاز در شبکه های خود جلوگیری کنند و در صورت لزوم ، مکان IP را برای مقابله یا مبارزه با تروریست ها برای دادگاه به افراد ارائه دهند. تهدیدها سیاستمداران اروپایی اخیراً خواستار رمزگشایی پیام ها در شبکه های اجتماعی برای مقابله با تهدیدات احتمالی تروریستی و کشورهای اروپایی برای مدیریت این پیام ها شده اند.

2323

دکمه بازگشت به بالا