استان ها

قیمت رب گوجه فرنگی در انتظار کاهش!

به گزارش سایت دیباروز از اصفهان، نوسان قیمت محصولات صنایع غذایی موضوعی است که همه اقشار جامعه را درگیر خود کرده و به طور مستقیم زندگی مردم را تحت تاثیر قرار می دهد و آن رب گوجه فرنگی است که اخیرا گمانه زنی هایی برای کاهش قیمت آن مطرح شده است.

عوامل مختلفی مانند قیمت گوجه فرنگی، هزینه های فرآیند تولید، بسته بندی، حمل و نقل و قیمت بسته بندی عوامل اصلی تعیین کننده قیمت این محصول غذایی هستند. با کاهش قیمت گوجه فرنگی به عنوان ماده اولیه این محصول، پیش بینی کاهش قیمت رب گوجه فرنگی قوت می گیرد. مسئولان و فعالان صنایع غذایی در این زمینه نظرات مختلفی را بیان کرده اند.

کنترل و کنترل مناسب برای کاهش قیمت

محمدصادق الریاحی نائب رئیس فدراسیون میادین میوه و تره بار اصفهان از کاهش قیمت گوجه فرنگی در دو هفته گذشته خبر داد و گفت: کاهش قیمت میوه های صیفی بستگی به شرایط آب و هوایی دارد. اگر دوباره شاهد سیل باشیم مطمئناً دوباره مشکل خواهیم داشت اما اگر این روال عادی باشد، قیمت گوجه فرنگی تغییر نمی کند.

وی افزود: با کاهش قیمت گوجه فرنگی، قیمت رب نیز باید کاهش یابد و با کاهش قیمت گوجه فرنگی، کارخانه های تولید گوجه فرنگی باید در قیمت های خود تجدید نظر کنند، اما متاسفانه این گونه عمل نمی کنند و گاهی اوقات منجر به افزایش هزینه های کارگری می شود و مواد اولیه مانند قوطی رب و… اشاره می کنند.

نایب رئیس فدراسیون میادین میوه و تره بار اصفهان تصریح کرد: کارخانه های رب گوجه فرنگی زمانی گوجه را از بازار خریداری می کنند که قیمت این محصول در کف بازار باشد، اما قطعا با قیمت پایین گوجه فرنگی، قیمت رب گوجه فرنگی باید همچنین ارزان باشد، اما متاسفانه کنترل و نظارت مناسبی بر این مشکل وجود ندارد.

وی افزود: قیمت رب گوجه فرنگی باید محاسبه شود و با تحلیل قیمت تولید این محصول، میانگین خرید گوجه فرنگی در نظر گرفته شود.

افزایش قیمت رب گوجه فرنگی به دلیل رشد تقاضا نیست

آن طور که محمدرضا امین الرایا رئیس فدراسیون مواد غذایی اصفهان در خصوص افزایش قیمت رب گوجه فرنگی اظهار داشت: قیمت فروش بسته بندی 800 گرمی رب گوجه فرنگی بین 35 تا 37 هزار بوده است. تومان اما الان 44 هزار تومان و به نظر می رسد جا برای کاهش دارد.

وی با بیان اینکه فکر نمی کنم قیمت مواد اولیه تولید رب گوجه فرنگی تغییر کرده باشد، ادامه داد: این افزایش قیمت به دلیل افزایش تقاضا نیست، بلکه به دلیل افزایش دستمزد کارگران است. کاهش قیمت نیز بستگی به تصمیم سازمان حمایت از مصرف کننده دارد.

46

دکمه بازگشت به بالا