اقتصادی

قیمت موبایل ١٠ تا ١٢ درصد کاهش یافت

سخنگوی انجمن واردکنندگان تلفن های همراه ، تبلت ها و لوازم جانبی از کاهش 12-20 درصدی تعداد تلفن های همراه در روزهای اخیر خبر داد و گفت: کاهش قیمت ها باید در سایر کالاهای الکترونیکی از جمله تبلت ها اتفاق بیفتد.

به گزارش دیباروز ، نرخ ارز در بازار آزاد در مهرماه سال جاری از مرز 32 هزار تومان گذشت اما اکنون حدود 4 هزار تومان است. با جهش نرخ ارز ، قیمت بسیاری از کالاها از جمله تلفن های همراه افزایش یافته و البته با کاهش دلار ، مردم منتظر افت قیمت کالاها هستند که به بهانه نرخ ارز گران شده اند. در مورد قیمت تلفن های همراه ، واردکنندگان بر این باورند که اکنون قیمت تلفن های همراه معادل کاهش نرخ ارز کاهش یافته است.

در همین راستا ، محمدرضا آلیان ، سخنگوی انجمن واردکنندگان تلفن های همراه ، تبلت ها و لوازم جانبی در مصاحبه با خبرگزاری دانشجویان ایران گفت: افزایش نرخ ارز در مهرماه همزمان با کاهش عرضه تلفن های همراه به دلیل محدودیت های واردات ، عدم تخصیص ارز و افزایش تقاضا برای آموزش آنلاین. وی با بیان اینکه قیمت تلفن های همراه افزایش یافت گفت: البته بیشترین افزایش قیمت مربوط به نرخ دلار بود اما یک ماه پیش روند تخصیص ارز بهبود یافت ، نرخ دلار کاهش یافت و درآمد کانال 26 هزار تومان بود که در مجموع انتظار می رفت قیمت تلفن های همراه نیز باید به همان نسبت کاهش یابد اما کالاهایی که از ارز 26 هزار تومانی استفاده می کردند تازه وارد کشور شده اند.

بنابراین ، به گفته وی ، در حال حاضر شاهد کاهش 12 تا 15 درصدی قیمت های اصلی تلفن های همراه و 20 درصدی کاهش قیمت ها یعنی کاهش حدود 12 میلیون تومانی گرانترین تلفن های همراه مانند آیفون 12 پرومکس در بازار هستیم. البته قیمت این مدل آیفون در روزهای ابتدایی واردات به 70 میلیون تومان رسید و قسمت عمده آن حباب بود.

علاییان با بیان اینکه قیمت تلفن های همراه در شش ماه گذشته کاهش چندانی نداشته است ، افزود: این عرضه از تقاضای تلفن های همراه پیشی گرفته و رقابت بین شرکت های وارد کننده در این موقعیت آنها را بر آن داشته تا محصولات خود را با کمترین سود عرضه کنند.

سخنگوی انجمن واردکنندگان تلفن های همراه ، تبلت ها و لوازم جانبی آنها با بیان اینکه قیمت تلفن های همراه به معادل کاهش نرخ ارز کاهش یافته است ، گفت: “از آنجا که سابقه ای برای تبلت ها وجود ندارد ، بازار قاچاق رونق می گیرد. از نظر اقتصادی امکان ندارد که بازرگانان با کالاهای خود رقابت کنند. از یک طرف ، به دلیل این اصطلاحات ، نمی توان در مورد نوسانات قیمت تبلت اظهارنظر کرد ، اما واضح است که باید شاهد افت مشابه قیمت تبلت ها و سایر کالاهای الکترونیکی نیز باشیم و اگر این اتفاق نیفتد ، فروشندگان و سایر سهامداران باید پاسخگو باشند. .

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا