علمی و پزشکی

ماسک‌ ساده از ماسک‌ دریچه‌دار بهتر است

طبق این گزارش شفافاستفاده از ماسک های دریچه ممکن است در ابتدا جذاب تر به نظر برسد ، اما ممکن است این ماسک ها به اندازه ماسک های ساده و بدون دریچه در جلوگیری از انتقال و پخش شدن کورو ویروس ها مفید نباشند.

برخی از ماسک ها به گونه ای طراحی شده اند که می توانند در کارگاههای ساخت و ساز خاک با درجه حرارت بالا استفاده شوند. این ماسک ها قبل از ورود هوا به ریه ها ، گرد و غبار را فیلتر می کنند ، فرار از هوای بازدم را راحت تر کرده و احساس گرما نمی کند.

توضیح عملکرد این ماسک های 3M در ایالات متحده ، که ماسک های دریچه ای را برای استفاده در چنین محیط هایی تولید می کنند ، بیان می کند: هوای دم از طریق قسمت بافت ماسک فیلتر می شود و هوای گرم و مرطوب از طریق دریچه ای که در قسمت جلوی آن قرار دارد ، آزاد می شود. یا در کنار ماسک بیرون می آید. سیستم ماسک برای استفاده در کارگاه ها و ساختمان ها مناسب است ، اما نمی تواند جلوی انتقال کورو ویروسی را بخصوص از جانب یک فرد آلوده بگذارد ، زیرا بازدم شخص بیمار در حال خروج از دریچه می تواند به راحتی افراد اطراف خود را آلوده کند.

دریچه ای با دریچه ای که به منظور تسهیل روند بازدم طراحی شده است ، به ترشحات بزاق و تنفسی اجازه می دهد تا از ماسک فرار کرده و افراد اطراف آن را در معرض خطر قرار دهند.

به گفته واشنگتن پست ، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماریها استفاده از ماسک های پارچه ای معمولی را برای جلوگیری از COVD-19 در افراد عادی توصیه می کنند. وجود لنت های پنبه ای مانع از ورود ترشحات آلوده تنفسی به هوای اطراف می شود.

دکمه بازگشت به بالا