فرهنگ و هنر

مدیر جدید سروش از سیاست‌هایش گفت

اولین جلسه هیئت مدیره انتشارات سروش در دوره مدیریت جدید برگزار شد و مدیر عامل جدید این نشریه درباره سیاست های خود صحبت کرد.

به گزارش دیباروز ، به نقل از روابط عمومی انتشارات سروش ، جلسه هیئت مدیره در اولین روز کاری دوره مدیریت جدید با حضور سعید کرمی مدیرعامل جدید انتشارات سروش و ابراهیم شمشیری مدیرعامل پیشین انتشارات سروش ، مدیران و کارمندان برگزار شد.

در ابتدای جلسه ابراهیم شمشیری با تمجید ، تشکر و معرفی مدیران گروه سروش ابراز امیدواری کرد که این پست با حضور مدیر عامل جدید سریعتر به سمت موفقیت پیش رود.

گفت کرمی ، مدیرعامل جدید سروش ، با اشاره به “تجربه و سابقه انباشته در این نشریه” ، ادامه داد:.

وی افزود: “از جمله مناطق شیرین ، مناطق فرهنگی است که در جهان قدرت نرم نامیده می شود.” یک کشور بزرگ جهانی و ملی مانند چین 24 میلیارد دلار در 2018-2019 برای فرهنگ و نشر هزینه کرد.

سپس کرمی گفت: ممکن است شرایط خرید کتاب مساعد نباشد ، اما دارالکتب العرشاد می گوید این بازار بازار سطح پایینی نیست و مخاطبان خاص خود را دارد. با تعریف جامعه هدف و بازاندیشی در جامعه ای که می خواهیم در آن برنامه ریزی کنیم ، می توانیم وظایف دقیق را با علائم نگارشی ارائه دهیم.

وی با اشاره به تنوع نشریات و تعدد شخصیت های فکری و فرهنگی در کشور ، افزود: “به نظر می رسد در این شرایط ، ما باید به نقطه خاصی برویم.” شناخت غولهای فکری جهان و شناسایی گفتمانهای نزدیک در تولید ، نوشتن و … از جمله آثاری است که می تواند در این مسیر الهام بگیرد.

کرمی با اشاره به نیازهای مختلف نشر ، گفت: “با مقایسه انتشارات مختلف در داخل و خارج از کشور ، می بینیم که این انتشارات به موفقیت رسیده اند و مخاطبی را پیدا کرده اند که روی موضوعی تمرکز دارد و به عنوان مرجع در جهان شناخته می شود.” ما همچنین مخاطبان عام داریم که هم سرمایه تاریخی و هم فرهنگی است.

مدیرعامل سروش با تأکید بر ارتقا این سرمایه تاریخی اظهار داشت: باید از این تریبون با سرمایه تاریخی و فرهنگی به جامعه نگاه کنیم و با اتکا به سرمایه های داخلی به جلو حرکت کنیم. بنابراین ما باید در حوزه خود اشراف داشته باشیم ، در غیر این صورت موفق نخواهیم شد.

وی با اشاره به تمرکز در نشر ادامه داد: برای دستیابی به این تمرکز باید با س aboutالاتی روبرو شویم که سهم ما از بازار کتاب به عنوان نشریه ای که قبلاً به آن مراجعه شده است چیست؟ برای احیای آن و تصرف بخشی از بازار کتاب چه باید بکنیم و با چه کسی باید ارتباط برقرار کنیم؟ مراکز تولید فکری کدامند که باید با آنها ارتباط برقرار کنیم؟ و … اینها موارد مهمی است که باید از آنها مراقبت کنیم.

کرمی گفت: “ما نمی توانیم ادعا کنیم که در گسترش رسانه ها موفق شده ایم ، اما اگر هیچ یک از اساتید برجسته در این زمینه با این گروه ارتباط نداشته باشند ، این امر منجر به ناکارآمدی خواهد شد.” هر کس باید از مسائل و رویه های حوزه خود آگاه باشد. در غیر این صورت ، ما باید از مشاوران Carbold در این زمینه کمک بگیریم ، که گنجینه ای از تجربه را نشان می دهد و می تواند ما را به اهداف خود نزدیک کند و ما را از ورود به مناطق بدون خروج نجات دهد.

سپس مدیر عامل سروش اظهار داشت: بنابراین ، ما باید هدف و بازار ، جریان رسانه های رقابت ، منطقه ، جامعه بین المللی و … را تعریف کنیم. همچنین ، از جهان عرب غافل نشوید. کتابهای خوبی در جهان عرب منتشر شده است که می تواند هدف خوبی باشد. متفکران خوبی در جهان عرب هستند که ممکن است در جهان عرب زندگی نکنند ، اما کتابها و مخاطبان آنها در جهان عرب است و ما باید آنها را بشناسیم.

وی در پایان درباره گروه سروش گفت: این گروه وابسته به صدا و سیما هستند اما چشم انداز ما برای پیشرفت ، بازاریابی و بازاریابی باید چشم انداز ویژه ای باشد تا بتوانیم به موفقیت برسیم. ما همچنین باید در کارهای فرهنگی خلاق باشیم ، در غیر این صورت سقوط خواهیم کرد. بنابراین ، با نگاهی به زیرساخت های خوب ایجاد شده در این سال ها ، با مشاوره ، همدردی و همکاری ، می توانیم تجارت خوب را کشف کنیم و مشاغل موفقی ارائه دهیم.

در پایان این نشست از ابراهیم شمشیری مدیر عامل سابق شرکت سروش تقدیر شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا