مرد شماره یک تنیس جهان پشت میله های زندان

به گزارش شفر، دادگاهی در ساوت‌وارک لندن، بوریس بکر، تنیسور پیشین شماره یک جهان را به دلیل پنهان کردن دارایی‌هایش به دو سال و نیم زندان محکوم کرد. نیمی از محکومیت وی اجرا و مابقی به تعلیق در می آید.

مرد شماره یک تنیس جهان پشت میله های زندان

بیکر 54 ساله با 6 قهرمانی گرند اسلم در سال 2017 به دلیل ناتوانی در پرداخت بدهی هایش ورشکست شد. طبق قانون، او موظف بود دارایی خود را به دادگاه اعلام کند.

اما بعداً مشخص شد که او برخی از دارایی های خود از جمله جوایز و یک آپارتمان در منطقه چلسی لندن به ارزش 1.2 میلیون ین را به صورت نقدی اعلام نکرده است. بیکر در نهایت در چهار مورد از چهار مورد مجرم شناخته شد و به زندان محکوم شد.

بوریس بکر در سال 1985 در سن 17 سالگی پس از قهرمانی در ویمبلدون به شهرت رسید. او بعدها با کسب پنج عنوان گرند اسلم به یک اسطوره تنیس تبدیل شد. بکر پس از بازنشستگی در سال 1999 وارد دنیای تجارت شد و همچنین به عنوان مفسر برای شبکه های مختلف از جمله بی بی سی کار کرده است. قهرمان سابق تنیس جهان در سال 2013 با مربیگری جوکوویچ به دنیای تنیس بازگشت و همکاری موفقی با این بازیکن صربستانی داشت.

فرار مالیاتی در آلمان در سال 2002 منجر به محکومیت بکر شد. او در سال 2012 به لندن نقل مکان کرد و در سال 2017 به دلیل بدهی 54 میلیونی اعلام ورشکستگی کرد. او منشأ خود را برای دادگاه فاش نکرد. البته این بار مخفی کردن دارایی ها برای او مشکل ساز بود و باید حداقل 15 ماه در زندان بماند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دکمه بازگشت به بالا