عمومی

مواد تشکیل‌دهنده آنتی اسکالانت

آنتی اسکالانت به دلیل وجود نمک‌های محلول در آب ورودی نظیر کربنات کلسیم (CACO۳٫)، سولفات کلسیم (CASO۴٫)، سولفات باریم (BASO۴۴٫) و… به علت پدیده رسوب (scale) وگرفتگی (fouling) روی ممبران ها سرمایه گذاری روی مواد شیمیایی آنتی اسکالانت برای نگهداری از سیستم اسمزمعکوس اهمیت فراوانی دارد.

رسوبات به طور عمده از مواد معدنی مانند کربنات کلسیم (CaCO۳٫)، سولفات کلسیم (CaSO۴٫)، سولفات باریم (BaSO۴٫)، سولفات استرانسیم (SrSO۴٫) و… تشکیل می‌شوند. نمونه‌هایی از رسوبات غیر متداول ولی به همان اندازه مشکلزا نیز رسوبات سیلیکا (SiO۲٫) و فلورید کلسیم (CaF۲٫) هستند. افزایش حجم و ضخامت رسوبات باگذشت زمان باعث کاهش جریان آب می‌شود.

برای کاهش موادی که روی ممبران ها می‌نشیند از آنتی اسکالانت های اسمز معکوس استفاده می‌شود. آنتی اسکالانت به آلاینده‌ای موجود در آب می‌پیوندد و از اتصال و چسبندگی آنها به سطح ممبران جلو گیری می‌نماید، آنتی اسکالانت آلاینده‌ها را از داخل ممبران عبور داده وهمراه پساب از سیستم خارج می‌نماید.

آنتی اسکالات و آسان کردن فرایند رسوبگیری
بهترین محلول ضد رسوب در صنایع کدام است؟

بهترین محلول ضد رسوب در صنایع کدام است؟

آنتی اسکالات فرایند رسوبگیری را برای فیلتر ساده‌تر می‌کند. به همین دلیل ممبران در طولانی مدت تمیز و بدون رسوب باقی می‌ماند. این عامل می‌تواند طول عمر فیلتر و در نهایت دستگاه تصفیه آب صنعتی را بالا ببرد. به همین دلیل است که استفاده از آنتی اسکالانت نقش مهمی در کاهش هزینههای یک مجموعه صنعتی دارد. همچنین بدون رسوب بودن و کیفیت آب تصفیه شده، می‌تواند باعث بالا رفتن ظرفیت تولید در صنایع باشد و یا به روند فعالیتهای صنعتی سرعت بیشتری ببخشد.

عوارض مصرف آنتی اسکالانت نامرغوب؛ بهترین محلول ضد رسوب در صنایع کدام است؟ همانطور که استفاده از این محلول کاربردی می‌تواند بهطور مستقیم بر بالا رفتن سرعت برنامههای تولیدی در صنایع کمک کند، استفاده نادرست یا خرید محلول غیر استاندارد می‌تواند تأثیر منفی بر عملکرد دستگاههای تصفیه داشته باشد.

به دلیل خرید این نوع از تجهیزات، باید علاوهبر توجه به قیمت تجهیزات شستشو، به کیفیت لوازم جانبی و عواملی مانند محلولهای ضد رسوب نیز دقت کنید. همچنین هنگام استفاده از آنتی اسکالانت توجه کنید که عواملی مانند حجم آب ورودی به دستگاه، درجه رسوبگیری و دمای آب نیز بر عملکرد محلول تأثیر می‌گذارند.

آنتی اسکالانت می‌تواند علاوهبر تسهیل فرایند رسوبگیری در دستگاههای تصفیه آب صنعتی، از فیلتر ممبران دستگاه‌های تصفیه آب خانگی نیز محافظت کند. با خرید این ماده، استهلاک دستگاه تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند.

محلول ضد رسوب دقیقاً چه می‌کند؟

آنتی اسکالانت در حقیقت یک مکمل قوی و کارآمد برای بهبود عملکرد فیلتر ممبران است. این ماده، یک محلول شیمیایی است که اغلب در گالنهای ده لیتری تولید می‌شود و می‌تواند با کمک فرایندهایی، از ایجاد رسوب در سطح فیلتر جلوگیری کند. در نتیجه آب تصفیه شده، کاملاً بدون املاح و رسوب خواهد بود. آنتی اسکالانتها به دو نوع اصلی تقسیم می‌شوند که دسته قویتر آن برای از بین بردن رسوب در آبهایی با سختی بالا و آبهای شور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نحوه عملکرد آنتی اسکالانت؛ محلول ضد رسوب دقیقاً چه می‌کند؟ این محلول شگفت انگیز حیاتی‌ترین نقش را در بالا بردن عمر مفید فیلتر ممبران ایفا می‌کند. آنتی اسکالانت بسته به حجم آب و جنس فیلتر در مقدار معینی به آب اضافه می‌شود و در اولین قدم به آلایندههای موجود در آب می‌پیوندد. در حقیقت به جای ترکیب شدن با این آلودگیها، مانند یک پوشش آنها را در بر می‌گیرد.

بهترین نوع آنتی اسکالانت در بازار ایران
لزوم استفاده از آنتی اسکالانت به عنوان ماده رسوب زدا

لزوم استفاده از آنتی اسکالانت به عنوان ماده رسوب زدا چیست؟

برای حذف و از بین بردن آنها، در دستگاه تصفیه آب ضروری به نظر می‌رسد. فرآیند عملکرد این ماده در دستگاه تصفیه آب به نحوی است که از انباشته شدن رسوبات به جا مانده از ترکیباتی شامل کربنات کلسیم، سولفات کلسیم، سولفات باریم، سولفات استرونیوم و غیره جلوگیری نموده. نهایتاً موجب کاهش یافتن سرعت واکنشهای قلیایی شده و سرعت ته نشین شدن یونهای فلزی که در آب محلول می‌باشند را نیز کاهش می‌دهد.

محاسبه میزان دقیق آنتی اسکالانت بسیار مهم است. در صورتی که مقدار کمتری تزریق شود باعث ایجاد رسوب می‌شود. در صورتی که بیشتر از مقدار مورد نیاز تزریق شود، خود آنتی اسکالانت بر روی غشا رسوب کرده و باعث گرفتگی می‌شود. میزان استفاده از محلول آنتی اسکالانت در دستگاه تصفیه آب، به عواملی همچون نوع ممبران، چیدمان ممبران ها در دستگاه تصفیه آب، دمای آب ورودی به دستگاه، میزان خروجی آب تصفیه شده، PH آب ورودی و غیره بستگی دارد.

قیمت آنتی اسکالانت

توصیه می‌شود همواره از ماده ضد رسوب (آنتی اسکالانت) جهت بالا بردن بهره وری سیستم تصفیه آب استفاده گردد. شرکت هوبارت شیمی تأمین کننده و عرضه کننده بهترین نوع آنتی اسکالانت در بازار ایران، آماده ارائه مشاوره در زمینه تهیه و خرید آنتی اسکالانت برای مصرف کنندگان محسوب می‌گردد. برای کاهش پوسته پوسته شدن در غشاهای اسمز معکوس از مایع ضد رسوب به نام آنتی اسکالانت استفاده می‌شود.

ساده‌ترین، با صرفه‌ترین و قابل اطمینان ترین ماده شیمیایی برای سالم نگه داشتن سیستم RO و ادامه عملکرد با بهره وری بالا و طولانی مدت استفاده از آنتی اسکالانت است. طیف وسیعی از مواد ضد پخش کننده مایع را برای انواع غشاء اسمز معکوس امکان پذیر می‌کند. این مواد شیمیایی ضد رسوب در حالی که ذرات کلوئیدی را همزمان پخش می‌کنند، مهار رسوب معدنی را نیز انجام می‌دهند. مهار و پراکندگی انجام شده توسط Antiscalant به افزایش طول عمر سیستم اسمز معکوس تأثیر گذار است.

فروش آنتی اسکالانت

استفاده از آنتی اسکالانت مناسب در تعمیر و نگهداری دستگاه تصفیه آب صنعتی نقش مهمی را ایفا کرده و موجب افزایش طول عمر فیلتر ممبران RO و جلوگیری از خرابی زود هنگام آن خواهد شد. از طرفی اگر این انتخاب با دقت کافی و به درستی انجام نشود، می‌تواند صدمات جبران ناپذیری را به سیستم وارد کند.

ضد رسوب ممبران قادر است که نمک‌های فوق اشباع در آب را در حال محلول نگه دارد. آنتی اسکالانت با تغییر شکل کریستال یا بلور رسوبات به فرم رسوب غیر چسبنده، باعث کاهش رسوب گذاری در سطح ممبران می‌شود. هنگامی که این رسوبات توسط هسته زایی رشد می‌کنند، ضد رسوب ممبران با بار سطحی منفی، یون‌های مثبت بلوری را جذب می‌کند؛ بنابراین آنتی اسکالانت با بهم زدن تعادل یونی مانع از رسوب گذاری بر سطح غشا خواهد فروش آنتی اسکالانت شد. اکثر آنتی اسکالانت دارای ساختار آنیونی می‌باشند و توسط قرار گیری مناسب بین ذرات کلوئیدی و بلوری کاتیونی (با بار مثبت) باعث پخش شدن ذرات در آب خوراک می‌شود.

آنتی اسکالانت از مواد مورد استفاده در شستشوی سیستم و دستگاه‌های متنوع می‌باشد. استفاده از آنتی اسکالانت در صنعت آب و فاضلاب بسیار گسترده شده است، به گونه‌ای که بسیاری از موادی که جهت شستشوی دستگاه به کار می‌رود جزو دسته آنتی اسکالانت قرار می‌گیرد. جالب توجه است که آنتی اسکالانت در صنایع نفت و گاز نیز کاربرد دارد.

یکی از آسیب‌های جدی یک سیستم اسمز معکوس (RO) شکل گیری رسوب در ممبران است. آب در صنعت برای مصارف گوناگون و با کیفیت متفاوت به کار می‌رود. برای بهره برداری بهتر از فرایندهای صنعتی که نیاز به آب دارند. تصفیه آب صورت می‌پذیرد، حذف املاح معدنی که باعث ایجاد رسوب و کاهش عملکرد سیستم‌های تصفیه آب می‌شوند یکی از مهم‌ترین نکات در تصفیه آب مورد استفاده در صنایع است. در اکثر فرایندهای تصفیه آب در صنایع همواره پدیده رسوب گذاری یکی از مشکلات جدی و مشکل ساز بوده آنتی اسکالانت ro است.

آنتی اسکالانت فلوکن ۲۶۰٫

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از قیمت آنتی اسکالانت فلوکن 260 دارید، می‌توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

دکمه بازگشت به بالا