حوادث

موتورسیکلت سواران و عابرین پیاده ۷۸درصد قربانیان حوادث رانندگی درون شهری

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهری راهور گفت: متاسفانه در 9 ماهه امسال 78 درصد قربانیان حوادث رانندگی در نقاط شهری کشور با موتورسواران و عابران پیاده همراه هستند.

به گزارش دیباروز، سرهنگ “محمدباقر سلیمی” در النبی توضیح داد: بر اساس تحلیل آمار جراحات ناشی از حوادث رانندگی در 9 ماهه امسال، 78 درصد جراحات مربوط به موتورسواران و عابران پیاده، 36 درصد مربوط به تصادفات رانندگی است. موتورسواران و 42 درصد مالباختگان متعلق به عابران پیاده هستند.

وی افزود: کمترین قربانیان موتورسیکلت در شهرستان های کوجیلویه و بویراحمد، ایلام، البرز، سیستان، بلوچستان و خراسان جنوبی و بیشترین قربانیان موتورسیکلت در 5 استان تهران بزرگ، فارس، اصفهان و خراسان رضوی بوده است. و خوزستان

رئیس پلیس راهور پلیس راهور درباره علل مرگ موتورسواران در تصادفات اظهار کرد: بر اساس تحلیل های سازمان پزشکی قانونی 75 درصد موتورسواران بر اثر ضربات وارده به سر، جمجمه و خونریزی شدید مغزی جان خود را از دست دادند. بنابراین استفاده از کلاه ایمنی نقش مستقیمی در پیشگیری از مرگ و میر دارد.

وی گفت: نقش کلاه ایمنی به عنوان یک ابزار ساده و در عین حال محافظ بسیار تعیین کننده است و ما از همه شهروندان، خانواده ها و افرادی که از موتورسیکلت استفاده می کنند می خواهیم که به طور مستمر از کلاه ایمنی استفاده کنند.

سرهنگ سلیمی با اشاره به دومین عامل مرگ و میر موتورسواران در تصادفات ناشی از تردد در بزرگراه ها، تونل های شهری و ترافیک در مواقعی که سطح جاده ها بر اثر بارندگی لغزنده است، گفت: در بین موتورسیکلت ها و سایر وسایل نقلیه، موضوع عدم استفاده از این کاربران است. تردد در بزرگراه ها و تونل های شهری را مد نظر قرار داده و در شرایط نامساعد جوی و جاده های لغزنده عبور نکند.

رئیس پلیس راهور شهری گفت: 85 درصد قربانیان موتورسیکلت مرد و 15 درصد مابقی را زنان ترک تشکیل می دهند. سن قربانیان بین 14 تا 44 سال بود.

سرهنگ سلیمی استفاده دسته جمعی از موتورسواران را یکی دیگر از عوامل مرگ و میر دانست و افزود: موتورسیکلت ها بر اساس طراحی استاندارد و مقررات مندرج در مقررات راهنمایی و رانندگی یک نفر را در خود جای می دهند. البته گاهی اوقات این وسیله توسط یک خانواده 5-7 نفره استفاده می شود. متاسفانه امسال دو تصادف دسته جمعی موتور سیکلت داشتیم که هر کدام 5 سرنشین داشتند. و در حادثه اول هر پنج نفر از اعضای خانواده فوت کردند. مفقود شدند و در حادثه دوم 3 نفر کشته و دو نفر به شدت مجروح شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی راهور، وی در پایان گفت: از رانندگان عزیز انتظار داریم با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی با سرعت مطمئنه در مناطق مسکونی حرکت کنند و ضمن پرهیز از رانندگی، به جلو توجه کافی و لازم را داشته باشند و با تلفن همراه خود صحبت کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا