علمی و پزشکی

مکمل‌ها و ایمنی در برابر کووید-۱۹

با توجه به شفاف: دوران ایران “اخیراً ، با شیوع بیماری Covid-19 و این که در حال حاضر هیچ دارو یا واکسنی برای درمان آن وجود ندارد ، مصرف مکمل های ویتامین و مواد معدنی یکی از اقداماتی است که مردم در مناطق مختلف جهان برای تقویت سیستم ایمنی بدن خود و جلوگیری از بیماری انجام می دهند.

بدن یک گروه پیچیده است و در هر زمان وظایف زیادی انجام می شود و هیچ مکمل غذایی نمی تواند 100٪ تضمین کننده سلامتی و از بین بردن کامل خطرات عفونت با ویروس کرونا باشد. حقیقت این است که همه ، صرف نظر از وضعیت سلامتی خود ، در معرض ابتلا به Covid-19 قرار دارند.

اتخاذ یک سبک زندگی سالم همراه با وعده های غذایی و مکمل ها هنگامی که سیستم ایمنی بدن به عملکرد صحیح نیاز دارد می تواند کمک کند. اما ما هنوز به طور کامل استفاده از مکمل و Covid-19 را درک نکرده ایم. علاوه بر این ، بیشتر مطالعاتی که اثرات محافظتی مواد مغذی را در برابر COVID-19 بررسی کرده اند ، شامل استفاده از دوزهای بسیار بالایی است که از رژیم غذایی به دست نیامده است. بنابراین ، نتایج به دست آمده در مطالعات ممکن است در زندگی واقعی قابل مشاهده نباشد.

در حالی که نتایج برخی از مطالعات امیدوار کننده است ، شما باید قبل از صرف هزینه اضافی برای خرید مکمل ، حقیقت را از ادعا جدا کنید.

ویتامین ها

همه برای زنده ماندن به ویتامین ها احتیاج دارند. کمبود ویتامین می تواند منجر به مشکلات جدی بهداشتی مانند راشیتیسم (کمبود ویتامین D) ، کوری (کمبود ویتامین A) و اسکوربوت (کمبود ویتامین C) شود.

کمبود ویتامین معمولاً علائم ناخوشایندی مانند خستگی ، سردرد ، ضعف عضلانی ، اختلالات خواب و افسردگی ایجاد می کند. علائم دقیق آن بستگی به کمبود ویتامین شما دارد. شناخته شده است که ویتامین ها باعث سلامتی می شوند ، اما برای Covid-19 یک دارو نیستند.

ویتامین سی

ویتامین C ماده مغذی مهمی است که نقش های مختلفی در بدن دارد. این ویتامین تا حد زیادی مسئول حفظ سلامت پوست و ترمیم زخم است. ویتامین C همچنین یک آنتی اکسیدان قوی است که به مبارزه با عفونت ها و بیماری ها کمک می کند.

خواسته ها

از آنجا که ویتامین C بر سیستم ایمنی بدن تأثیر می گذارد ، ممکن است به تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر Covid-19 کمک کند.

نتایج علمی

ما می دانیم که ویتامین C در عملکرد سیستم ایمنی بدن نقش دارد ، اما تحقیقات در مورد این مکمل ویتامین متناقض است. یک مطالعه در چندین مطالعه نشان داد که مکمل ویتامین C میزان سرماخوردگی را کاهش نمی دهد ، اگرچه ممکن است به درمان بیماری با سرعت بیشتری کمک کند.

در نوامبر سال 2020 ، موسسه ملی بهداشت ایالات متحده اعلام كرد كه نقش ویتامین C در مبارزه با COVID-19 ناشناخته است.

حقایق

خیلی چیزها همیشه خوب نیستند. اگر ویتامین C کافی در رژیم غذایی خود ندارید ، پس مصرف این مکمل غذایی می تواند به سلامت کلی شما کمک کند. مصرف بیش از حد ویتامین C می تواند منجر به درد معده ، حالت تهوع و اسهال شود. همچنین ، افزایش مصرف این ویتامین به جلوگیری از Covid-19 کمک نمی کند.

ویتامین دی

ویتامین D به ویتامین خورشید نیز معروف است زیرا وقتی پوست در معرض نور آفتاب قرار گیرد قادر به تولید این ویتامین است. ویتامین D چندین عملکرد دارد که یکی از آنها تقویت سیستم ایمنی بدن است.

خواسته ها

ویتامین D سلامت سیستم ایمنی بدن را بهبود می بخشد زیرا سیستم ایمنی بدن را برای پاسخگویی تحریک می کند. ویتامین D همچنین دارای خواص ضد التهابی است. در کنار هم ، این دو عملکرد ویتامین D را به جایگزینی موثر برای ویروس کرونا تبدیل کرده است.

نتایج علمی

مطالعات زیادی در مورد ویتامین D انجام شده است و ما می دانیم که این ویتامین برای سلامت انسان از استخوان تا مغز ضروری است. ما همچنین می دانیم که کمبود ویتامین D با بیماری های خود ایمنی ، بیماری های تنفسی و سرکوب عملکرد ریه در ارتباط است ، بنابراین بی دلیل نیست که بگوییم ویتامین D می تواند به سیستم ایمنی بدن در مبارزه با COVID-19 کمک کند. .

تحقیقات در مورد ویتامین D و Covid-19 هنوز ادامه دارد و خیلی زود است که بگوییم این ویتامین خاص چگونه با ویروس کرونا ویروس جدید مبارزه می کند.

حقایق

اگرچه واضح است که ویتامین D نقش مهمی در عملکرد سیستم ایمنی بدن دارد ، اما مکمل ها تنها در صورت کمبود این ویتامین م beثر خواهند بود. اگر ویتامین D کافی از آفتاب و رژیم غذایی خود دریافت می کنید ، نیازی به مصرف مکمل نیست.

ویتامین E

ویتامین E یک ویتامین محلول در چربی است که افراد می توانند از طریق رژیم غذایی یا مکمل ها دریافت کنند. ویتامین E یک آنتی اکسیدان قوی است که به تنظیم پاسخ های ایمنی کمک می کند و کمبود آن می تواند ایمنی سلول را تضعیف کند.

خواسته ها

با توجه به نقش شناخته شده ویتامین E در عملکرد سیستم ایمنی بدن ، این ماده مغذی می تواند نقش محافظتی در اپیدمی COVID-19 داشته باشد.

نتایج علمی

تحقیقات در مورد ویتامین E و اثرات محافظتی آن در برابر بیماری های تنفسی متناقض است. به عنوان مثال ، یک مطالعه در ساکنان خانه سالمندان مبتلا به عفونت ریه نشان داد که مکمل ویتامین E فقط برای افرادی با ژنوتیپ خاص موثر است. علاوه بر این ، مصرف مکمل های ویتامین E ممکن است خطر ابتلا به ذات الریه را در برخی افراد سیگاری افزایش دهد.

از طرف دیگر ، برخی گزارش ها حاکی از آن است که ویتامین E می تواند آسیب اکسیداتیو مرتبط با آسم ، سرطان و سایر بیماری ها را کاهش دهد.

حقایق

سطح کافی ویتامین E برای سلامت انسان و به طور کلی سیستم ایمنی بدن مهم است ، اما تحقیقات بیشتری برای بررسی نقش ویژه ویتامین E در برابر Quid-19 لازم است. بعلاوه ، ویتامین E احتمالاً زمانی موثرتر خواهد بود که ویتامین E را از رژیم غذایی دریافت کنید تا مکمل ها.

مواد معدنی

مواد معدنی مانند ویتامین ها برای بقای انسان ضروری است. کمبود مواد معدنی می تواند منجر به خستگی ، از دست دادن اشتها ، گرفتگی عضلات ، ضعف سیستم ایمنی و عوارض دیگر شود. برخی از مواد معدنی خاصیت تقویت ایمنی دارند.

منیزیم

منیزیم به تنظیم فرآیندهای مختلف بدن کمک می کند. در واقع ، این ماده معدنی یکی از عواملی است که در بیش از 300 سیستم آنزیمی دخیل است. بدون منیزیم ، بدن انسان قادر به انجام فرایندهای اساسی مانند انقباض عضله ، تنظیم فشار خون یا کنترل فشار خون نیست.

خواسته ها

مدت هاست که دانشمندان و پزشکان از اهمیت منیزیم در پیشگیری از بیماری های دستگاه تنفسی و سایر قسمت های بدن اطلاع دارند. علاوه بر این ، فعال شدن ویتامین D نیاز به منیزیم دارد ، بنابراین سطح ناکافی منیزیم می تواند بدن را قادر به استفاده از این ویتامین کند ، حتی اگر مقدار کافی از آن را مصرف کنید.

نتایج علمی

مطالعه منتشر شده در سپتامبر 2020 نشان داد که مکمل ویتامین D ، ویتامین B12 و منیزیم می تواند از شدت اثرات Covid-19 بر سالمندان بکاهد. یک مطالعه در حال انجام از دانشگاه مینه سوتا همچنین به منظور بررسی اینکه آیا مکمل منیزیم می تواند از مرگ ناگهانی قلب در بیماران مبتلا به Covid-19 جلوگیری کند ، وجود دارد. از آنجا که منیزیم کنترل قند خون را بهبود می بخشد ، مکمل ممکن است به کاهش شدت عوارض در افراد دیابتی کمک کند.

حقایق

مطالعات در مورد منیزیم و اثرات محافظتی آن در برابر ویروس کرونا جدید ادامه دارد. خیلی زود است که بگوییم منیزیم می تواند سیستم ایمنی بدن شما را در برابر Covid-19 تقویت کند یا در صورت ابتلا به این بیماری از شدت اثرات آن بکاهد.

فلز روی

روی یک ماده معدنی ضروری برای بدن انسان است. روی باعث رشد و تقسیم سلولی ، تجزیه کربوهیدرات ، ترمیم زخم ، عملکرد انسولین و حتی حس بویایی و چشایی می شود. روی همچنین در عملکرد سیستم ایمنی بدن نقش دارد.

خواسته ها

از آنجا که شناخته شده است روی روی سیستم ایمنی بدن است و به نظر می رسد در مبارزه با سرماخوردگی کمک می کند ، این ماده معدنی به عنوان محافظ در برابر Covid-19 پیشنهاد شده است.

نتایج علمی

مطالعات قبلی نشان داده است که روی به مقابله با سرماخوردگی کمک می کند ، که غالباً توسط ویروس های کرونا ایجاد می شود (نه بیماری که باعث Covid-19 می شود). اما تحقیقات دیگر این نتایج را پیچیده کرده است. یک مطالعه سیستماتیک نشان می دهد که دوزهای بیش از 75 میلی گرم در روز روی ، مدت زمان سرماخوردگی را کوتاه می کند و هیچ تحقیقی اثری از دوزهای پایین روی نشان نداده است.

بعلاوه ، زمان مصرف روی ممکن است یک عامل باشد. یک متاآنالیز نشان داد که بیماران باید در 24 ساعت اول پس از ظهور علائم روی برای شروع اثر مکمل ، مکمل را شروع کنند تا در برابر سرماخوردگی موثر باشد.

با این حال ، متخصصان بهداشت هنوز یک گزینه امیدوار کننده را بررسی می کنند. مطالعه ژوئیه 2020 روی روی و کووید -19 نشان داد که این ماده معدنی می تواند به محافظت در برابر بیماری یا کاهش شدت علائم کمک کند. یک مطالعه غیرمستقیم مبتنی بر شواهد نشان داد که در افرادی که کمبود روی دارند ، مصرف مکمل می تواند یک پیشگیری بالقوه باشد.

حقایق

مانند هر ماده مغذی ، بعید به نظر می رسد مصرف زیاد روی به جلوگیری از Covid-19 کمک کند. بدن شما به مقادیر اضافی نیاز ندارد و مواد مغذی کافی برای آن مهم است. بهتر است برای جلوگیری از عوارض جانبی هنگام مصرف مکمل های روی ، از یک دوز قابل قبول بدن پیروی کنید.

سایر مکمل ها

جدا از ویتامین ها و مواد معدنی ، بدن شما برای سالم ماندن به مواد مغذی دیگری نیز نیاز دارد. به عنوان مثال ، آنتی اکسیدان ها به بدن در مبارزه با بیماری ها کمک می کنند.

کوئرستین

کوئرستین رنگدانه ای است که در گیاهان یافت می شود و یک فلاونوئید است. فلاونوئیدها طیف گسترده ای از مزایای سلامتی را از خواص آنتی اکسیدانی گرفته تا خواص ضد سرطانی ارائه می دهند.

خواسته ها

کوئرستین دارای اثرات محافظتی قوی در بدن است ، که نشان می دهد این یک درمان کمکی برای بیماران Quid-19 است.

نتایج علمی

مطالعه چندین مطالعه در مورد کوئرستین و عفونت های تنفسی نشان داد که ممکن است یک گزینه موثر برای کاهش فراوانی و مدت زمان عفونت های تنفسی باشد. با این حال ، محققان پیشنهاد می کنند قبل از توصیه کوئرستین به عنوان درمانی برای Covid-19 ، مطالعات بیشتری لازم است.

گزارش دیگری نشان داد كه كورستین از نظر تئوریكی بسیار قادر به ایجاد اختلال در تكثیر SARS-CoV-2 است ، اما تأكید كرد كه برای تأیید این اثرات به تحقیقات بیشتری نیاز است.

حقایق

کوئرستین نوید خود را به عنوان ابزاری بالقوه در جنگ علیه کوید -19 نشان داد. با این حال ، کوئرستین یک معجون جادویی نیست. دانشمندان هنوز دقیقاً نمی دانند که این ماده در برابر ویروس Covid-19 چگونه کار می کند و شما باید قبل از مصرف آن به عنوان مکمل با پزشک خود مشورت کنید.

اسیدهای چرب امگا 3

اسیدهای چرب امگا -3 ، به ویژه اسید ایکوزاپنتانوئیک (EPA) و اسید دوکوزاهگزانوئیک (DHA) ، اثرات ضد التهابی قدرتمندی در بدن دارند. این دو در غذاهایی مانند ماهی و صدف یافت می شوند.

خواسته ها

اسیدهای چرب امگا 3 به دلیل تأثیر قوی بر سلولهای ایمنی بدن ، می توانند به بدن در مبارزه با COVID-19 کمک کنند.

نتایج علمی

برخی مطالعات نشان می دهد که مصرف مکمل های اسید چرب امگا 3 می تواند به مقابله با طوفان سیتوکین ناشی از COVID-19 کمک کند. سیتوکین ها گروهی از پروتئین های سیگنالینگ هستند که رشد و فعالیت برخی سلول ها از جمله سلول های ایمنی بدن را کنترل می کنند. طوفان سیتوکین تولید بیش از حد سیتوکین های محرک التهابی است که منجر به آسیب بافتی و از کار افتادن اندام می شود. از آنجا که اسیدهای چرب امگا 3 دارای خواص ضد التهابی هستند و سلولهای ایمنی بدن را تحت تأثیر قرار می دهند ، مکمل امگا 3 به عنوان یک درمان پیشگیری از این پتانسیل برخوردار است.

حقایق

واضح است که اسیدهای چرب امگا 3 بر سیستم ایمنی بدن تأثیر می گذارد. دریافت مقدار کافی اسیدهای چرب امگا 3 از طریق خوردن غذاهای مقوی می تواند سلامت کلی را بهبود بخشد و به عملکرد صحیح سیستم ایمنی بدن کمک کند. مانند سایر مواد مغذی ذکر شده در این مقاله ، مقادیر بیش از حد اسیدهای چرب امگا 3 می تواند اثر مخربی داشته باشد ، و اثرات مکمل های غیر تغذیه ای روی Covid-19 هنوز ناشناخته است.

چگونه خود را در برابر Covid-19 محافظت کنیم

سازمانهای بهداشتی مانند مراکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای ایالات متحده و سازمان بهداشت جهانی بهترین روشها را برای جلوگیری از Covid-19 ارائه داده اند. این دستورالعمل ها ابزارهای شناخته شده ای برای کاهش و جلوگیری از شیوع بیماری های عفونی مانند Covid-19 هستند.

ابتدا بفهمید که Covid-19 چگونه راه اندازی شده است. این بیماری از طریق قطرات تنفسی منتشر می شود ، اما ویروس از طریق آئروسل (ذرات کوچک موجود در هوا) ، تماس مستقیم (مانند بوسیدن) و سطوح آلوده نیز قابل انتقال است.

تا آنجا که ممکن است از افراد بیمار دور باشید. اگر شما وظیفه مراقبت از بیمار را دارید ، اقدامات احتیاطی بیشتری انجام دهید.

در خارج از منزل ، حداقل 2 متر از افراد دیگر فاصله داشته باشید.

وقتی بیرون هستید ، از ماسک برای پوشاندن بینی و دهان خود استفاده کنید. هنگام سرفه و عطسه ، دهان و بینی خود را با پارچه یا دستمال بپوشانید.

دستان خود را به طور مرتب بشویید. اگر آب و صابون ندارید ، از مواد ضد عفونی کننده دست که حداقل 60٪ الکل دارند استفاده کنید.

سطوحی را که با آن در تماس هستید به طور مرتب ضد عفونی کنید ، مانند کلیدها ، دکمه های در ، تلفن های همراه و شیرهای آب.

علاوه بر این ، مراقب سلامتی خود و سایر اعضای خانواده باشید. اگر علائم Quid-19 را مشاهده کردید ، بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید. در صورت مشاهده علائم شدید مانند تنگی نفس یا درد قفسه سینه ، به دنبال کمک فوری پزشکی باشید.

دکمه بازگشت به بالا