اجتماعی

ناسا تصاویر “غیرواقعی” از جهان منتشر کرد!

به گزارش دیباروز. از این تصاویر برای آموزش الگوریتم های نجومی استفاده می شود و تنها یک تصویر حقیقت دارد.

تصویر زیر ترکیبی از 225 تصویر است که 224 تصویر جعلی و تنها یک عکس واقعی است.

این تصاویر هوش مصنوعی ایجاد شد و تنها یکی از تصاویر بین ستاره ای ظاهر می شود تلسکوپ فضایی هابل ثبت شده است.

ناسا از الگوریتم‌های کامپیوتری برای یافتن ستاره‌ها و کهکشان‌ها و اندازه‌گیری ویژگی‌های آن‌ها در تصاویر دنیای واقعی که توسط تلسکوپ‌های روباتیک گرفته شده است، استفاده می‌کند. اما برای کالیبره کردن این الگوریتم ها از تصاویر غیر واقعی استفاده می کنند دانشمند آنها سعی می کنند.

به گفته ناسا، چرا باید دنیایی جعلی بسازیم؟ دلیلی وجود دارد برای درک بهتر دنیای واقعی

این عکس های غیر واقعی به گونه ای ساخته شده اند که عکس های واقعی هستند ناسا شبیه سازی است یک حساب کاربری توییتر اخیرا عکس هایی را منتشر کرده است.

ایجاد تصاویر غیر واقعی از پدیده های کیهانی با استفاده از هوش مصنوعی نیز موضوع مقالاتی است که قبلا توسط مایکل جی. اسمیت، دانشجوی دکترا در دانشگاه هرتفوردشایر.

روش آن بر اساس یک مدل تولید مبتنی بر نقطه است. نوعی هوش مصنوعی که می تواند تصاویر باکیفیت تولید کند. اما آیا هوش مصنوعی می تواند شما را نیز گمراه کند؟ در تصویر زیر فقط می توانید تصویر فضای واقعی را ببینید.

عکس های ناسا

این تصویر واقعی از سحابی خرچنگ است. سحابی ها ابرهای بزرگی از غبار هستند و گاز بین ستاره ها و مکان واقع شده است تولد آنها در حال ساختن ستاره های جدید هستند. این سحابی ها زمانی می چرخند که ستارگان بزرگتر از خورشید باشند. مرگ شروع می شود، شکل می گیرد.

سحابی خرچنگ در فاصله 6500 سال نوری از آن قرار دارد زمین در صورت فلکی ثور قرار دارد و بقایای یک ابرنواختر یا انفجار یک ستاره بزرگ است. این سحابی را می توان با یکی پیدا کرد تلسکوپ این نت کوچک است و بهترین زمان برای مشاهده آن ژانویه است.

عکس های ناسا

به گفته ناسا، سحابی خرچنگ نتیجه یک ابرنواختر است که قدمت آن به 1054 سال قبل از میلاد می رسد و مملو از عناصر مرموز است. این موارد نه تنها بسیار پیچیده هستند، بلکه بسیار پیچیده هستند جرم آنها کمتر از ابرنواختر اصلی و سریعتر از حد انتظار دارند.

این سحابی برای اولین بار بیش از هزار سال پیش توسط یک ستاره شناس چینی کشف شد.

دکمه بازگشت به بالا