بین الملل

نتایج نهایی انتخابات رژیم صهیونیستی/ تلاش ریولین برای انتخاب نفتالی بنت برای تشکیل دولت جدید

امروز (چهارشنبه) ، رئیس نهاد صهیونیستی نتایج نهایی انتخابات پارلمانی را از کمیسیون مرکزی انتخابات برای این سیستم دریافت کرد.

روسیه امروز به نقل از رئیس جمهور اسرائیل روآن ریولین اظهار داشت که “اولویت ما در انتخاب نامزد برای تشکیل دولت این است که این نامزد وقت کافی برای تشکیل دولتی داشته باشد که پارلمان بتواند به آن اعتماد کند.” حکومتی که شکافها را برطرف می کند و جامعه صهیونیستی را از نو بنا می کند. این جامعه به دولتی نیاز دارد که بودجه را تصویب کند و این دولت فرایندی را در پیش خواهد گرفت که وضعیت را بهبود می بخشد و نهادهای دولتی را از بن بست سیاسی موجود نجات می دهد ، اقدامی که مردم صهیونیست بیش از هر زمان دیگری به آن نیاز دارند.

بر اساس نتایج نهایی انتخابات پارلمانی اسرائیل ، احزاب “لیکود” 30 کرسی ، “شاس” 17 کرسی ، “شاس” 9 کرسی ، “آبی و سفید” 8 ، “یسرائیل خانه ما” “7 کرسی” دارند ، “کار” 7 کرسی است ، “یهودیت تورات 7 کرسی به دست آورد ، یامینا 7 کرسی ، لیست مشترک 6 کرسی ، امید جدید 6 کرسی ، صهیونیسم مذهبی 6 کرسی ، مرتس 6 برنده شد. لیست کشورهای عربی 4 کرسی به دست آورد.

گزارش های رسانه های صهیونیستی همچنین حاکی از آن است که رهبر صهیونیست ها ممکن است این بار با انتصاب یک رهبر راستگرای نفتالی بنت به جای بنیامین نتانیاهو نخست وزیر فعلی در تشکیل دولت جدید ، همه را متعجب کند.

طبق تلویزیون کانال 12 صهیونیستی ، این احتمالات پس از شکست سه انتخابات پارلمانی در تشکیل یک دولت پایدار ، این بار ریولین ، پس از چهارمین دوره انتخابات پارلمانی که در 23 مارس برگزار شد ، مطرح شد و دوباره هیچ حزبی اکثریت آرا را کسب نکرد. . دولت را تشکیل دهید ، در غیر این صورت او سعی می کند قواعد بازی را تغییر داده و شخصی غیر از نتانیاهو را برای تشکیل دولت منصوب کند.

در همین زمینه ، جادون سائر از رهبر حزب امید جدید ، یایر لاپید ، رهبر حزب حضور آینده خواست که منافع عمومی را بر منافع شخصی ترجیح دهد و نفتالی بنت ، رهبر حزب یامینا را معرفی کند ، برای تشکیل حزب. دولت جدید

لاپید همچنین پاسخ داد که حزب او مایل است برای تغییر اوضاع امتیازاتی بدهد. این گفته ممکن است به معنای حمایت لاپید از تلاش برای تعیین بنت برای تشکیل دولت باشد. با این حال ، در انتخابات پارلمانی چهارم ، بنت تنها هفت کرسی به دست آورد ، در حالی که لاپید 17 کرسی به دست آورد.

پیش از این ، ریولین برگزاری چهار انتخابات پارلمانی در سرزمین های اشغالی طی دو سال را شاهدی بر بحران سیستم توصیف کرد.

قرار است روز دوشنبه ، رئیس نهاد صهیونیستی ، رایزنی با احزاب کنست در مورد تشکیل دولت جدید آغاز شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا