نحوه پارکت کردن کف اتاق

نحوه پارکت کردن کف اتاق

هر چند که نصب پارکت آسان است ولی یک نکاتی را در هنگام زیرسازی پارکت و نصب آن باید رعایت کرد تا در نهایت، کار انجام شده با بهترین کیفیت و دوام بالا باشد و بتوان از این کفپوش ها تا سالیان متمادی در خانه خود استفاده کنیم. بهتر است این کار را به یک نصاب پارکت ماهر بسپاریم که به گونه ای قطعات پارکت را در کنار هم بچسباند که احیانا بعدها در اثر نصب اشتباه ،تایل های پارکت یا لمینت دچار ضربه و یا ترک و آسیبی نشوند

قبل از نصب پارکت باید یک سری نکات را رعایت کنیم:

زیر سازی پارکت: به این صورت است که سطحی که میخواهیم پارکت کنیم باید فاقد هر گونه فرو رفتگی و برآمدگی باشد

پارکت ها را برای اینکه با دمای آن محیط هماهنگ شوند حتما دو روز قبل از نصب به آنجا بیاورید

باید حتما طول عرض محیط مورد نظر را محاسبه کنید

اگر احیانا کفپوش زیری از جنس سرامیک است حتما از لق نبودن سرامیک ها مطمئن شوید

مقدار رطوبت و دمای هوا را بسنجید

فوم چیست؟

فوم یک لایه ابر مانند است که برای استفاده زیر پارکت لمینت استفاده می شود . فوم ها دارای ضخامت های متفاوتی هستند اما ضخامت مناسب برای استفاده زیر لمینیت ۲ میلی متر می باشد. فوم را روی کف پهن می کنند و روی آن لمینیت نصب می کنند.

مزایای فوم

  1. فوم باعث می شود صدا هنگام قدم زدن بر روی پارکت لمینت کمتر احساس شود.
  2. فوم ها به عنوان عایق برودتی و حرارتی استفاده می شود.

فوم ها دارای ۲ نوع معمولی و سایلنت (فشرده) می باشند که از لحاظ ظاهری و جنس تشکیل دهنده آن تفاوت هایی با هم دارند که در زیر اشاره می شود:

فوم معمولی ارزان تر از فوم سایلنت می باشد.

فوم سایلنت دارای چگالی بیشتری است و فشرده تر می باشد به همین جهت نور را از خود عبور نمی دهد.

مهمترین تفاوت فوم معمولی با فوم سایلنت مکان استفاده این فوم ها می باشد. اگر کف منزل یا محل کار شما سیمان می باشد توصیه می شود حتما از فوم سایلنت استفاده کنید زیرا سنگریزه های موجود در سیمان باعث ایجاد سر و صدا هنگام راه رفتن بر روی پارکت لمینت می شود. فشردگی موجود در این فوم ها مانع از ایجاد سر و صدا می شود .

ولی اگر کف منزل یا محل کار شما سنگ ، سرامیک و سایر کفپوش ها باشد ، شما می توانید از فوم معمولی استفاده کنید علاوه بر اینکه هیچگونه مشکلی به وجود نمی آید در هزینه ها نیز صرفه جویی می شود.

بهترین مزیت فوم این است که عایقی برای صدا هستند یعنی وقتی روی آن ها راه بروید صدای پای شما شنیده نمی شود و این مورد برای کسانی که در آپارتمان ها زندگی می کنند بسیار مناسب است، دیگر مزیت فوم این است که به عنوان عایقی سرمایشی عمل می کند و حتی می تواند به عنوان عایقی حرارتی نیز عمل کند.

ویژگی های فوم سایلنت

این نوع فوم بسیار انعطاف پذیر و دارای نظمی خاص و یکدست است، همچنین وزنی که تحمل می کند بسیار بالا بوده  و قبل از اینکه بخواهید کفپوش را نصب کنید یک لایه کامل از آن در زیر کفپوش قرار می گیرد،این لایه در اصل به عنوان عایق حرارتی و سرمایی و هم چنین عایق صدا عمل می کند، در مکان هایی که سرما زیادتر است و کف سردتر به نظر می رسد باعث می شود که سرما نفوذ زیادی نداشته باشد و همچنین گرما افت پیدا نکند،این نوع فوم را وقتی استفاده می کنید در زیر کفپوش خیالتان راحت باشد که دیگر سر وصدای زیادی به طبقات بالا و یا پایین نمی رود،این نوع فوم دارای حالت نرمی و انعطاف پذیری بسیار خوبی بوده و حتی هنگامی که روی کفپوش راه می روید این نرمی را زیر پاهایتان حس خواهید کرد.

دکمه بازگشت به بالا