عمومی

نوروز اسلامی‌ جعفری – دیباروز

“سال جدید خورشیدی ، که از ابتدای بهار با نام” نورورز ثابت “آغاز می شود ، هیچ ارتباطی با جمشید ، فریدون یا خسرو و یزدگرد ندارد. بلکه این جشنواره نوروزی است که توسط منجمان بزرگ اسلامی به درخواست سلجوقیان ترتیب داده شده است. پادشاه در قرن چهارم هجری. نوروز جایگزین یزدجردی گشت. ”

به گزارش روزنامه دیباروز مشرق و در بازنشر یادداشتی از زندگی آقای محمد محیت باطباطایی ، چاپ شده در یکی از چاپخانه های انقلاب اسلامی ، وی گفت: “نوروز یک کلمه فارسی دری است و به معنای روز جدید سال جدید ، پهلوی. ” شکل آن به صورت قدرت وارد زبان عربی شده است ، علاوه بر نوروز ایرانی ، شامل شباهت های دیگری است که در تقویم های کشورهای دیگر یافت می شود ، مانند قدرت قبطی که هنوز در مصر گسترده است. همانطور که می دانیم ، اکثر کشورهای کره زمین سیستم زمانی خاص خود را دارند که تغییرات صورت دیسک ماه را طی 12 ماه تقریباً 30 روز با تکامل خورشید در 365 روز و بخشی که جامعه سال نامیده می شود ، در نظر می گیرد. . بله ، هر یک از این وسایل گاه شماری رایج در پنج قاره دارای آغاز مرتبط با تغییر چهار فصل هستند و این آغاز به اصطلاح نوروز است. ایرانیان باستان از ابتدای تابستان ، کلدانی ها از ابتدای پاییز ، رومی ها از ابتدای زمستان و هندی ها از ابتدای بهار تقریباً سال خود را شروع می کردند که از این نظر با ابتدای اوایل متفاوت بود. سال در نوروز بنابراین نوروز اولین روز ماه اول هر تقویم است. سال قدیمی که پیش از گسترش اسلام در ایران معمول بود ، قطعاً از اوایل تابستان آغاز شد و این تغییر در ابتدای سال از نقطه انقلاب تابستان تا مرحله اعتدال بهار اتفاق افتاد. تفاوت از 31 روز به 29 روز بود. و در ابتدای سال تغییری رخ داده است که در 363مین روز سال قبل اتفاق افتاد ، و همه آن در دوره اسلامی ، با توجه به مراجعه بزرگان این کشور مسلمان و عمل علمی بزرگان منجمان در جهان اسلام در ایران پس از اسلام ؛ بنابراین ، سال جدید خورشیدی ، سال اسلامی و جشنواره نوروز امروز نوروز مسلمان تلقی می شود و ارتباط آن با قدیمی فقط در ظاهر نام هایی است که در گویش فارسی دری به کنایه تبدیل شده اند ، یعنی زبان مشترک ایران در دوران اسلامی است و ما هیچ مدرک معتبری از اسلام آن به صورت خط پهلوی یا غیر پهلوی نداریم.

سال پارسی باستان که از ابتدای تابستان آغاز شد ، یک سال شمسی واقعی نبود ، بلکه یک سال ناقص شمسی بود و تفاوت بین آنها به شرح زیر است: سال شمسی واقعی شامل 365 روز ، پنج ساعت و 48 دقیقه یا اگر پارسی قدیمی 365 روز باشد ، کمابیش جزئی است. کل قسمت 11 دقیقه ای کمتر از یک چهارم روز بود ، مانند رومی ها ، یک چهارم کامل است ، یعنی چهار روز در چهار سال. رومیان این روز را هر چهار سال به تعداد روزهای سال اضافه می کنند. اما این روزها ، ایرانی ها در یک دوره 120 ساله ، مجموع سه ماهه را اضافه کردند تا به 30 روز برسند ، و سپس آنها را در ماه سیزدهم به صد و بیست سال اضافه کردند. به این فعل جهش می گفتند. بنابراین ، آغاز نوروز ، که به تدریج از روز سی به اولین ماه ماه در ماه سوم بهار ، در صد و بیست و یکمین سال از اولین نشانه های جوزا یا ماه سوم از بهار تا امروز پیش می رفت. شروع سرطان یا آغاز ماه اول تابستان ، در جریان انقلاب تابستان یا اوایل تابستان بود.

لازم به ذکر است که تمام جشن های جشن های خصوصی عمومی مربوط به نوروز در ایران از زمان طبیعی که حبوبات سال نو برداشت و میوه ها رسیده و گلها اغلب شکوفا می شدند و باغ ، دشت و کوهستان منشا می گرفتند. سبز. آنها می توانند مالیات خود را پرداخت کنند. پس از سقوط یزدارد سوم ، دیگر جهشی وجود نداشت که نوروز را از بهار به ابتدای تابستان برگرداند و نوروز هر چهار سال یک روز به ابتدای بهار می رفت تا اینکه حدود 380 هجری قمری به ابتدای بهار می رسید. ، نیازهای دیگری نیز دارد. این واقعه در اواخر عصر سامانیان ، در اواسط دوره آل بویه و در اوایل دوره غزنوی رخ داد و از طبیعت شاعران ، حکام و همه مردمی بود که از بهار باشکوه آسیای میانه بهره مند بودند. در قرن پنجم هجری ، نوروز هر چهار سال یکبار از ابتدای بهار در ماه سوم زمستان (یا نهنگ) تا نیمه اول زمستان تا 467 هجری شمسی یک روز بود ، زمانی که نوروز به نیمه اول ماه سوم زمستان رسید. و آن را به اخترشناسان کشور برای ایجاد تلفن همراه صادر کرد در آغاز فصل بهار ، یزدگردی با یک برنامه علمی در ایام نوروز. در سال 468 هجری قمری ، عبدالرحمن الخزنی ، منجم مروزی ، این کار را به روشی انجام داد که تقریباً در ایران و افغانستان کاملاً ثابت است و با این تقویم جدید تاریخ سلطنت را از سال 468 ردیابی می کند. سال بعد توسط برخی از منجمان در اصفهان تصرف شد و آن را همان یزدگردی اما با موقعیت ثابت ساخت و آن را 471 تاریخ جلالی نامید ، همان اصطلاح در تقویم های ایرانی قبل از تصحیح خورشیدی 1304.

در تاریخ باشکوه 12 ماهه هر 30 روز اضافی و پنجاه روز دیگر که در یک سال کبدی به شش روز می رسید ، در پایان ماه مارس به نام پنجه اضافه می شد ، اما در تاریخ خازنی ، هر 12 ماه با توجه به طول خورشید گرفتگی در نظر گرفته شده است ، هیچ پنجه اضافی یا دزدیده نشده است ، و تقریباً به همین شکل در سال جاری پیدا شده است. بنابراین ، سال نو خورشیدی ، که از آغاز بهار به عنوان یک کرور ثابت آغاز می شود ، هیچ ارتباطی با جمشید ، فریدون یا خسرو و یزدگیر ندارد ، بلکه جشنواره ای نوروزی است که توسط منجمان بزرگ اسلامی به درخواست سلجوقیان ترتیب داده شده است. پادشاه در قرن چهارم هجری ، نوروز جایگزین یزدگردی سرگردان شد که اکنون به دلیل تغییر در مکان طبیعی آن به ابتدای ماه دوم تابستان رسیده است و این موضوع برای تقویم ها و هموطنان زرتشتی ما شناخته شده است. بنابراین ، اولین نوروز در بهار ، در صورت جهشی ، که اکنون دوباره احیا شده است ، یک نوروز اسلامی است ، نه آیین زرتشتی نوروز ، که باید در ابتدای تابستان باشد ، و در حال حاضر در حال تغییر از 1350 تا ابتدای تابستان ، ماه دوم تابستان ، به معنای اسد الخازانی یا اوت فعلی ، و برای مردم مازندران و سایبین (قوی) خوزستان مانند زرتشتیان در ایران آشناست.

در دوره صفویه ، هنگامی که پایتخت از قزوین به اصفهان آورده شد و نوروز جلالی در آن شهر از زمان تأسیس ملاخا همچنان ظاهر و جذابیت خود را حفظ کرد ، آنها سعی کردند احیای جدید نوروز را یک دین پایدار و منطقی بدانند. اساس تعدادی از محققان ، فقها و محدثان در تحقیق دریافتند که در سال حج و خداحافظی ، حادثه غدیر خم با مشاهده هلال ذی الحجه در آن سال ، در برخی از افق های نخست رخ داده است. روز وارواردین سال اول تاریخ یزدگردی توافق و توافق شد. بنابراین ، نوروز ، سال خوزینی یا جلالی ، فقط اثری از اندیشه اسلامی و جایگاه آن نیست و توسط منجمان مسلمان ایرانی تاسیس شد تا کلمه وحدت بین دین و جهان شهروندان ایرانی خود را در طول قرون و قرنها جمع آوری کند . ؛ این یک نهاد اسلامی است که به شیعیان ایران اختصاص دارد.

هر کسی که اطلاعات بیشتری می خواهد ، باید به بایگانی درباره حدود دانش در ایران مراجعه کند ، که در طی سالهای 1338 تا 1358 سخنرانی های منطقی فنی در این زمینه ارائه داده است. در آن سخنرانی ها وی تحقیق شورا در مورد جلد سما و باجار را ذکر و ذکر کرد علم در این زمینه شهروندان مخلص و متعهد شیعیان باید به كتاب های اعمال و دعاهای شیخ طوسی تا مجلس مراجعه كنند و در فضیلت و همچنین فضایل شرعی نوروز ببینند كه چه روایات ارزنده ای از حضرت الصادق نقل شده است ( علیه السلام و پدران گرامی وی در این زمینه ، و آنها باید در این روز شستشو ، دعا و نیایش دین خاصی را بپذیرند و باید بدانند که هر امام شیعه جعفری به احترام سخنان بزرگ سلفی اسلامی نوروز به اصول یا اخباری احتیاج دارد ، جعفری باید او را از ته دندان بپذیرد ، اما به جای قلب و روحیه او ، و شرکت در آداب و رسوم کودکان و عموم مردم با خوردن شیرینی و شیرینی ، انجام مراسم مذهبی مربوط به نوروز و دیدار با مردگان مسلمانان ، از سلامتی برادران مذهبی و دیدار از مصیبت دیدگان ، مثل همیشه در این کشور ، پرس و جو می کردند. در زمان نگارش این مقاله ، گروهی از آثار و دعاهای تأثیرگذار نوشته شده توسط سید علی اکبر ال سامانی ، که براساس یک روزنامه ، کافی ، پاداش امید ، تحذیب ، مصباح المتحید ، مفتاح الفلاح ، و بسیاری از النجا and و حجه الدعوات و منهاج الصالح. “پایان کتاب روایت او را تحت نظارت حاوی اطلاعات مفیدی در مورد نوروز مجاز دانست.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا