استان ها

نیروگاه شهید رجایی قزوین پس از تعمیرات اساسی به مدار تولید بازگشت

به گزارش خبرگزاری دیباروز از قزوین؛ به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی ، حبیب شریفی ، نماینده تعمیر و نگهداری نیروگاه بخار ، در خصوص فعالیتهای تعمیرات اساسی جامع واحد چهارم بخاری و بازگشت آن به بخش تولید گفت: پس از حدود 3 ماه و با فعالیت ، تولید برق از کار قطع و تحت تعمیر قرار گرفته است. تعمیرات مختلف ، به شبکه برق جهانی پیوست.

الشریفی روند تعمیر این واحد را تشریح کرد: تعمیرات اساسی واحد شماره 4 در زمینه های مکانیک ، برق و ابزار دقیق توسط متخصصان این نیروگاه انجام شده است که در زمینه مکانیک ، تعمیرات اساسی توربین ها ، ژنراتورها و تحریک ، تعمیرات اساسی سیستم هیدرولیک ، تعمیر شیرهای اصلی ، دریچه های موتور و بخاری مکش شماره پنج نشت دارد.

وی افزود: همچنین تعمیرات اساسی دستگاه دیگ بخار پمپ تغذیه ، تعویض لوله های نهایی برای تخلیه دیگ بخار به مقدار حدود دو هزار متر ، جایگزینی لوله های حرارتی نهایی به میزان 4 هزار و 200 متر با رادیوگرافی لوله ها و کارهای دایره ای سیمانی 20 مشعل و شن و ماسه انفجار روی دیواره آب ، بخشی از کارهای انجام شده در این منطقه.

نیروگاه 2

شریفی با بیان اینکه فعالیت های تعمیر برق و ابزار در حال انجام است ، تصریح کرد: در زمینه لوازم الکتریکی و ابزار دقیق ، متخصصان این زمینه ها نیز فعالیت های گسترده ای را برای تهیه این واحد انجام داده اند که از جمله آنها می توان به بازدید از ترانسفورماتورها و بازدید و تعمیر موتورهای 6.6 کیلوولت و 400 موتور الکتریکی اشاره کرد. ولتاژ ، بازرسی و آزمایش انواع کارتهای ابزار ، بازرسی ، سرویس دهی انواع قطع کننده های مدار ، مونتاژ و جدا کردن تجهیزات سخت افزاری واحد در حین فعالیتهای تعمیرات مکانیکی از دیگر کارهای انجام شده است.

معاون تعمیر و نگهداری نیروگاه بخار نیروگاه شهید رجایی قزوین یادآور شد: با تکمیل فعالیت تعمیر واحد 4 بخار ، 250 مگاوات به ظرفیت شبکه ملی برق اضافه شد.

دکمه بازگشت به بالا