عمومی

هسته مرکزی شهر زنجان با مشکل ترافیکی دست به گریبان است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

سرهنگ سید حبیب موسوی در گفتگو با خبرنگار آنلاین با بیان اینکه تجربه نشان داده همواره از ساعت 17 تا 21 با معضل تراکم ترافیک در قلب شهر زنجان مواجه هستیم، افزود: دلیل این امر نیز همین است. کمبود پارکینگ که بارها در تابلوی ترافیک مطرح شد.

با تاکید بر اینکه بارها گفته شده نبود پارکینگ طبقاتی در هسته مرکزی شهر به معضلی برای اهالی تبدیل شده است، تصریح کرد: از سوی دیگر مطب پزشکان، بانک ها، مراکز خرید و …. همگی در قلب مرکز شهر قرار دارند و مردم به این مراکز مراجعه می کنند و ما همیشه در ساعات بعدازظهر با مشکل تردد مواجه بوده ایم علیرغم اینکه این مراکز خدماتی را در سراسر زنجان پراکنده نداریم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان با اشاره به اینکه مبلغ قانون برای دوبله پارک 31 هزار و 500 تومان است و این مبلغ جریمه به هیچ وجه بازدارنده نیست، ادامه داد: مدیریت پارک حاشیه ای را به شهرداری پیشنهاد دادیم. مثلاً در خیابان السعدی مغازه‌داران پارکینگ‌ها را تصرف کردند ماشین‌ها در خیابان هستند و وقتی اربابان یاغی به این مراکز مراجعه می‌کنند جای پارک وجود ندارد، بنابراین پارک حاشیه‌ای باید در نظر گرفته شود.

موسوی با اشاره به اینکه برای بهشت ​​الزهرا (س)، میدان سپه، میدان مدیریت و تقاطع سمین که چندین تقاطع ترافیکی مصوب داریم، سه چراغ راهنمایی را پیشنهاد دادیم، گفت: با توجه به اینکه این موضوع در شورای ترافیک تصویب شده است، باید حتماً انجام شود. اجرا شود، اما متاسفانه تا به امروز توسط شهرداری اجرایی نشده است، هرچند این تصمیم از ابتدای سال گذشته بوده است.

فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان با بیان اینکه موضوع تقاطع غیرهمسطح راه حل رفع معضل طولانی مدت ترافیک است، خاطرنشان کرد: در این راستا تقاطع ارتش، میدان مدیریت و تقاطع تربیت نیازمند تقاطع غیرهمسطح است. .

موسوی با اشاره به اینکه دوره مشخصی برای تقاطع ها در مهندسی ترافیک وجود دارد، خاطرنشان کرد: منظور از دوره، چراغ راهنمایی به رنگ های سبز، قرمز و زرد است و این دوره نباید به گونه ای باشد که هر خودرو بیش از دو پیچ پشت چراغ بماند. اگر این اتفاق بیفتد، به این معنی است که تراکم ترافیک در این تقاطع بسیار زیاد است و تقاطع باید ناهموار باشد. چرا که برای مردم آزاردهنده خواهد بود، هرچند برخی از چهارراه های زنجان باعث تاخیر بیش از چهار دور برای یک خودرو می شود.

وی با بیان اینکه ترافیک موضوعی است که برای اظهار نظر در مورد آن نیاز به مطالعه دارد، گفت: یعنی اگر بخواهیم در مورد یک محدوده ترافیکی اظهار نظر کنیم باید ورود و خروج خودروها، عابران پیاده و عابران پیاده را در نظر بگیریم. سفرهای انجام شده از این هاب و همچنین معایب و مزایای آن را باید سنجید.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان در خصوص خط عابر پیاده سبزی میدان که در سال جاری اجرا شد، گفت: البته امروز شاهد اجرای این طرح هستیم و با توجه به نارضایتی کسبه باز هم در بررسی همه جانبه طرح است. قلب مرکزی شهر زنجان چندین سال پیش. ترافیکی انجام شده است که بدون شک به طرح مطالعاتی و پس از اجرای کامل طرح سبزمدان یا باقیمانده این اسکله یا لغو این طرح بستگی دارد، بنابراین امروز نمی توانیم در این مورد اظهار نظر کنیم.

دکمه بازگشت به بالا