فرهنگ و هنر

هموطنان مسیحی جلوه‌هایی از ایثار و شهادت را جاودانه ساختند

مظاهر خودسوزی و شهادت ، شهروندان مسیحی را جاودانه کرد

سعید وحی ، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در یادداشتی خاطرنشان كرد: شهروندان مسیحی مظاهر خودسوزی و شهادت را ماندگار كرده اند.

به گزارش دیباروز ، در این تفاهم نامه آمده است: عیسی المسیح ، رسول الله متعال ، در یکی از تاریک ترین لحظات تاریخ بشر مبعوث شد ، زمانی که حکومت جهل و استبداد جامعه بشری را با انواع عذاب ها و سختی ها درگیر کرد. وجود آن خواستار بیداری بشریت و رهایی از انواع ظلم و رنج ها بود. این امام به خاطر رستگاری بشر به طرز معجزه آسایی رسالت بزرگ و متعالی خود را انجام داد و به دیدار پروردگار خود شتافت. قرآن با ذکر القابی مانند روح الله ، این امام را دارای خصلتی عالی معرفی کرده و او را در زمره صالحان قرار داده است. زکریا ، یوحنا ، عیسی و الیاس همه صالح بودند و زکریا ، یوحنا ، عیسی و الیاس همگی صالح بودند. [۱]
عیسی مسیح (ع) با زندگی پر از عشق ، معنویت و پیامی سرشار از آزادی و تقوا ، به یکی از بزرگترین معلمان جامعه بشری و روح عشق ، عشق ، صلح و دوستی برای همیشه در قلب و اندیشه مومنان و توحید تبدیل شد. و سالكان را با از خودگذشتگى و نجات ، جاودان ساخت. از این رو ، این پیامبر عظیم الشأن مورد احترام و محب lovedت همه ادیان الهی و همه ملت های معنوی جهان ، در جستجوی حقیقت و عدالت خواهی ، از جمله مردم محترم ایران هستند.
مسیحیان عزیز و مفاخر میهن ما در همه دوره های تاریخ و در همه زمینه ها ، بر اساس تعالیم آن پیامبر بزرگوار و متعلق به منافع بزرگ مردم بزرگ ایران ، همیشه صادقانه و از خود گذشته در دفاع از ارزشهای بزرگ معنوی و الهی و خدمت به جامعه و تلاش مردم و درخشش. به عنوان مثال در دوران دفاع مقدس با همه هموطنان خود با تقدیم شهدای عزیز و گرانقدر در پافشاری و مأموریت خود ثابت قدم ماندند و جلوه های ناب ایثار ، شهادت و خدمت در تاریخ کشورمان را به نمایش گذاشتند. رهبر معظم انقلاب در حاشیه دیدار دوستانه با خانواده یک شهید مسیحی اعلام کردند: “اقلیت مسیحی ارمنی و آشوری با افتخار با انقلاب و جنگ بیرون آمدند.” به عنوان یک ایرانی وفادار ، خردمند ، فرزانه و شجاع.
مقام معظم رهبری به مناسبت این نقش و منزلت بلند حضرت عیسی مسیح (علیه السلام) و هموطنان عزیز مسیحی وی فرمودند: “اگر امروز عیسی مسیح در میان ما بود ، فرصت جنگ با سران نظم جهانی را در برابر ظلم و استکبار از دست می داد. قدرتهایی که مورد سوited استفاده قرار می گیرند و به جنگ و ستیزه جویی می کشند. ” [۲]
ضمن گرامی داشت نام و یاد همه شهدای عزیز مسیحی و خانواده های عزیز آنها ، به همه هموطنانمان به ویژه مادران ، پدران ، همسران و فرزندان این شهدای عزیز و ملت شریف ایران تبریک می گویم. برای همه شهروندان عزیز مسیحی آرزوی سلامتی و سعادت دارم.
[۱] سوره آنام آیه 85

[۲] پیامی به مسیحیان و مسلمانان جهان به مناسبت ولادت حضرت عیسی علیه السلام

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا