بین الملل

هنیه: به رغم جنایت امروز در عقبه جبر، مقاومت ادامه خواهد داشت

جنایت جدید صهیونیست‌ها در اردوگاه «عقبه جبر» واکنش رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس، همچنین ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین و جنبش جهاد اسلامی را به دنبال داشت. هنیه در واکنش به ترور شماری از مبارزان مقاومت فلسطین در اردوگاه «عقبه جبر» در اریحا تاکید کرد که به رغم این جنایت فجیع، مقاومت در این منطقه ادامه دارد و گروه‌های مقاومت به عملیات‌ خود تا بیرون راندن اشغالگران از این سرزمین ادامه خواهند داد.

به گزارش دیباروز، به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، اسماعیل هنیه خاطر نشان کرد که دلاورمردان مقاومت در اروگاه عقبه جبر تا لحظه شهادت برای دفاع از سرزمین و مقدساتشان مبارزه کردند و نبردی جانانه از خود به نمایش گذاشتند.

هنیه تصریح کرد که ادامه جنایات دشمن صهیونیستی علیه ملت فلسطین سرانجام دامن این رژیم را خواهد گرفت و مداخله طرف‌های بین‌المللی و منطقه‌ای هرگز نمی‌تواند جلوی ادامه خیزش و مقاومت ملت فلسطین را بگیرد و دشمن لحظه‌ای آرامش نخواهد داشت و روزهای سختی را در پیش خواهد داشت.

جهاد اسلامی: خون شهدای اریحا هدر نخواهد رفت

جنبش جهاد اسلامی تاکید کرد که جنایت تازه دشمن صهیونیستی علیه ساکنان اریحا به ویژه اهالی اردوگاه عقبه جبر هرگز موجب ایجاد ترس و وحشت در دل ملت و مقاومت فلسطین نخواهد شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، طارق عزالدین سخنگوی جهاد اسلامی در واکنش به جنایت امروز صهیونیست‌ها در اردوگاه عقبه جبر تاکید کرد: رژیم اشغالگر که در سرزمین فلسطین بر پایه قتل و کشتار و جنایت پایه گذاری شده، جز زبان زور و قدرت چیزی نمی‌فهمد و ملت فلسطین آگاه و بیدار هستند و هرگز از مقاومت تا بیرون راندن اشغالگران از این سرزمین دست نمی‌کشند.

عزالدین خاطر نشان کرد که خون پاک شهدای عقبه جبر همچون مشعلی روشنگر راه مبارزان فلسطینی خواهد بود و دامن اشغالگران را خواهد گرفت.

ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد: جنایت جدید اسرائیل در شهر اریحا نشان می‌دهد که دولت جدید اسرائیل به جنایت‌های خود در حق ملت فلسطین ادامه می‌دهد. سکوت بین‌المللی در قبال نقض‌های اسرائیل و جنایت‌های آن باعث می‌شود اسرائیل جنایت‌های بیشتری علیه ملت ما انجام دهد.
در این بیانیه آمده است: ما از جامعه جهانی به ویژه آمریکا می‌خواهیم وارد مداخله شده و بر دولت اسرائیل برای توقف تنش‌ها و ممانعت از خشونت بیشتر در منطقه فشار بیاورد و حمایت بین‌المللی را از ملت فلسطین به عمل آورد.

در این راستا ارتش رژیم صهیونیستی اسامی شهدای امروز اردوگاه «عقبه جبر» را اعلام کرد که عبارتند از: رأفت وائل عوادات ۲۱ ساله، مالک لافی ۲۲ ساله که هر دو از فعالان حماس هستند و هفته گذشته حمله‌ای را به ایست ارتش اسرائیل انجام دادند، همچنین ادهم مجدی عوادات ۲۲ ساله و ابراهیم وائل عوادات ۲۷ ساله و یک فلسطینی دیگر.

رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی پیکرهای این شهدا را تحویل نداده‌اند.

در بیانیه ارتش رژیم صهیونیستی آمده است: نیروهای ما عملیات نظامی جدیدی را در اردوگاه عقبه جبر انجام دادند و توانستند پنج تن از اعضای مقاومت فلسطین را ترور کنند. سه تن نیز در این عملیات زخمی شدند.

ارتش رژیم صهیونیستی عکسی از تفنگ‌های افراد مسلحی که در ساختمانی در این اردوگاه بودند منتشر کرد که روی آن شعار حماس نوشته شده بود.

وزارت بهداشت فلسطین نیز اعلام کرد که سه تن به ضرب گلوله نیروهای اسرائیلی در حمله به اریحا زخمی شدند.

همچنین نیروهای اسرائیلی شکری عماره، از رهبران حماس را در داخل این اردوگاه بازداشت کردند. همچنین تعدادی از نزدیکان دو جوان فلسطینی که متهم به انجام عملیات اخیر در یک رستوران بودند، بازداشت شدند.

ویدیوهایی نیز از تبادل آتش در این اردوگاه منتشر شد. یک پهپاد ارتش رژیم صهیونیستی نیز در این اردوگاه سقوط کرد و جوانان فلسطینی آن را به آتش‌ زدند.

زخمی شدن یک افسر اسرائیلی در درگیری‌های اردوگاه عقبه جبر

رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند که در درگیری‌های مسلحانه امروز دوشنبه در اردوگاه عقبه جبر در اریحا، یک افسر ارتش رژیم صهیونیستی زخمی شده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز دوشنبه حمله گسترده ای را علیه اردوگاه عقبه جبر صورت داد که طی آن هفت مبارز مقاومت فلسطین به شهادت رسیدند.
وزارت بهداشت فلسطین همچنین اعلام کرده که حال سه نفر دیگر از مجروحان نیز وخیم است.
ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده که دو نفر از شهدا، از مجریان عملیات تیراندازی به سمت رستورانی اسرائیلی در اریحا هستند. این عملیات دو هفته پیش انجام شد و از آن زمان تاکنون رژیم صهیونیستی نتوانسته بود به مجریان این عملیات برسد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا