هیات سازمان ملل با کودتاچیان نیجر دیدار کرد

هیات سازمان ملل با کودتاچیان نیجر دیدار کرد

شبکه خبری RFI فرانسه امروز (شنبه) گزارش کرد، هیاتی از سازمان ملل به ریاست نماینده ویژه برای غرب آفریقا و ساحل با شورشیانی که قدرت را در نیجر در دست گرفته‌اند، دیدار کرد.

به گزارش دیباروز، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روز جمعه استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل گفت: “لئوناردو سانتوس سیمائو” نماینده ویژه سازمان در امور غرب آفریقا و ساحل جمعه با شورشیان نیجر که قدرت را در این کشور در دست گرفته‌اند، دیدار کرد. این نماینده به نیجر رفته تا با نظامیان درباره دورنمای حل بحران در این کشور گفت‌وگو کند. هیات مذکور اواخر روز جمعه به این کشور وارد شد. نمایندگانی از اکوواس در این هیات حضور ندارند.

در این گزارش همچنین آمده، این هیات مورد استقبال نخست وزیر دولت نظامیان در نیجر قرار گرفت.

در این دیدار، شورشیان تحریم‌ها علیه کشور را محکوم کرده و به مقام‌های سازمان ملل گفتند که محمد بازوم، رئیس جمهوری برکنار شده در سلامت است. همچنین آنها رسانه‌های غربی را به اشاعه اطلاعات نادرست متهم کردند.

شبکه خبری RFI فرانسه همچنین گزارش کرد، مذاکرات قرار است امروز هم ادامه یابد.

کودتا در نیجر ۲۶ ژوئیه سال جاری میلادی از سوی گارد ریاست جمهوری این کشور رخ داد و در نتیجه آن بازوم از قدرت برکنار و زندانی شده است.

اکوواس تمامی کمک‌های مالی به این کشور غرب آفریقا را تعلیق کرده، دارایی‌های شورشیان را مسدود و تحریم‌هایی را علیه پروازهای تجاری به داخل و از این کشور وضع کرده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا