استان ها

هیچ ساختمان اداری در روستاها نباید خالی بماند

دیباروز / همدان فرماندار شهرستان روزن گفت: هیچ ساختمان اداری در روستاها نباید خالی بماند و از انرژی این ساختمان ها به نحو احسن و بهینه استفاده شود.

علی اصغر غفاری عطار روز دوشنبه 25 آبان ماه در انجمن کتابخانه های عمومی شهر روزن اظهار داشت: در روستاهای بزرگ شهرستان که قابلیت افتتاح کتابخانه را دارند باید از ساختمان های خالی این روستاها برای افتتاح کتابخانه به عنوان یک کار دائمی استفاده شود. .

یادآوری: در صورتی که ساختمان های خالی قابل استفاده نباشد، هزینه این ساختمان ها می تواند با فروش آنها برای سایر مصارف روستا مورد استفاده قرار گیرد.

وی با اشاره به سهم نیم درصدی درآمد شهرداری روزن برای کتابخانه های عمومی روزن گفت: در حال حاضر شهرداری روزن باید 37 میلیون تومان به عنوان سهم نیم درصدی درآمد خود در سال گذشته 9 ماهه به کتابخانه های عمومی شهر پرداخت کند امسال تسریع در روند پرداخت به کتابخانه های عمومی از نیم درصد درآمد شهرداری ضروری است.

غفاری عطار با تاکید بر ارتقای سرانه مطالعه کتاب روزن خاطرنشان کرد: روزن دارای هفت شعبه کتابخانه عمومی شهری و روستایی با زیربنای 2320 متر مربع است.

وی با اشاره به اینکه امسال بدون توجه به تسهیلات، اعتباراتی به شهرستان رازین اختصاص یافت، افزود: در سفر ریاست جمهوری به استانداری همدان، 600 میلیارد وام به رازین تخصیص یافت که علاوه بر تخصیص 250 میلیارد تومان در رشته های مختلف کشاورزی و اقتصادی .. و .. به شهر اختصاص یافت و از جاهای دیگر بودجه به شهر اختصاص یافت.

غفاری عطار گفت: اگر این میزان اعتبار برای شهر شامل نیمی از این اعتبارات شامل 500 میلیارد تومان باشد، انقلابی در ساخت شهر روزن ایجاد می کند.

وی همچنین به هفته کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از برجسته ترین برنامه های پیش بینی شده در هفته کتاب و کتابخوانی برپایی نمایشگاه کتاب با تخفیف ویژه برای دوستداران کتاب است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا