بین الملل

واکنش انصارالله به اظهارات مقتدی صدر درباره حمله به امارات

مقتدی صدر، یکی از اعضای دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در توئیتی نوشت.

به گزارش دیباروز، به نقل از میدل ایست نیوز، «محمد البخیتی» از اعضای دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در واکنش به موضع مقتدی صدر در مورد حملات اخیر این جنبش به امارات در توئیتی نوشت. خطاب به او و به حامیانش اطمینان داد که یمن متجاوز آماده است در صورت تسلیم شدن در مورد استان، جنگ را متوقف کند. آیا استعفای خود را از استان راضی می کنید؟

البخیتی افزود: کشورهایی که به رهبری آمریکا به یمن حمله می کنند، آماده توقف حملات، پایان دادن به محاصره یمن و مشارکت انصارالله در دولت یمن در صورت تبدیل شدن انصارالله به یک حزب سیاسی و خروج از این استان هستند.

این عضو برجسته انصارالله تاکید کرد: متجاوزان در یمن به ابعاد جنبش مردمی یمن بر اساس آرمان های ملت و به دور از فرقه گرایی، حزب گرایی و قومیت پی بردند.

همچنین ولایت را امانتی برای اهل دنیا و آخرت دانست که هر که آن را از دست داد خود را در ولایت دشمن می بیند.

البخیتی به الصدر افزود: آیا راضی هستید که ما این مسائل را کنار گذاشتیم؟

در پایان، البخیتی به طور ضمنی به صدر هشدار داد که راه شیطان را دنبال نکند.

مقتدی صدر هفته گذشته در بیانیه ای گفت: «برخی از قانونگذاران با حمله به کشوری در منطقه به بهانه عادی سازی روابط با اسرائیل یا به بهانه جنگ با یمن، به دنبال این بودند که عراق را وارد یک جنگ خطرناک منطقه ای کنند».

موضع الصدر، انور قرقاش مشاور اماراتی را بر آن داشت تا از موضع مقتدی صدر در مورد تهاجم به امارات مطابق با اصول حاکمیت و استقلال کشورها تمجید کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا