بین الملل

واکنش ریاض به حمله صهیونیست‌ها علیه مقر آنروا /تاکید بر توقف فوری جنایات اسرائیل

به گزارش دیباروز، وزارت خارجه عربستان در بیانیه ای به حمله صهیونیست ها به مقر آنروا در قدس اشغالی واکنش نشان داد و آن را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: وزارت خارجه عربستان حمله شهرک نشینان به مقر آنروا را که در مقابل دیدگان پلیس اسرائیل انجام شد، محکوم می کند.

به گزارش ایرنا به نقل از الیوم السابع، وزارت خارجه عربستان تاکید کرد که این کشور اشغالگران را مسئول تکرار جنایاتی می داند که علیه غیرنظامیان بی گناه و کارکنان سازمان های بشردوستانه و امدادرسانی انجام می شود.

در بیانیه وزارت خارجه عربستان از جامعه جهانی خواسته شده که اقدام فوری برای توقف اقدامات نقض کننده تل آویو به عمل آورد و اشغالگران را به خاطر جنایات متوالی بازخواست کند.

روز گذشته «فیلیپ لازارینی» رئیس آنروا از حمله صهیونیست‌ها به مقر این نهاد در قدس شرقی اشغالی خبر داد.

وی اعلام کرده بود که گروهی از معترضان رژیم صهیونیستی پس از فراخوان یک مقام شهرداری این رژیم برای اعتراض به آژانس آنروا، به مقر این آژانس در قدس شرقی اشغالی حمله کردند.

رئیس آنروا در پستی در شبکه‌های اجتماعی، نوشت: این اعتراض که توسط یکی از اعضای منتخب شهرداری قدس برگزار شد، چیزی کمتر از آزار، ارعاب، خرابکاری و آسیب رساندن به اموال سازمان ملل متحد نیست.

وی افزود: این اتفاق در مقر آنروا در قدس شرقی زیر نظر پلیس (رژیم) اسرائیل انجام شد و باید گفت که این ربطی به آزادی بیان ندارد.

لازارینی گفت: انتظار می‌رود کشورهای میزبان و در این مورد (رژیم) اسرائیل، از اماکن، عملیات و کارکنان سازمان ملل محافظت کنند.

شهرک نشینان صهیونیست پیش از این نیز به کاروان کمک‌های اردن به نوار غزه در گذرگاه بیت حانون حمله کرده بودند.

310310

تیم تحریریه مقالات بین المللی

تحلیل‌گر خبری بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای داغ جهانی. به شما اخبار روز را با نگاهی بی‌طرف و با تحلیل‌های کارشناسی ارائه می‌دهم. با دسترسی به منابع قوی، اطلاعاتی دقیق و جامع را به شما می‌رسانم.
دکمه بازگشت به بالا