استان ها

واگذاری انشعابات آب، برق و گاز به ساکنان محدوده ساخت‌وساز غیرمجاز در سال ۱۴۰۰

رئیس کمیته برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از تمدید صدور مجوز برای انحراف آب ، گاز و برق برای خانواده هایی که در محدوده ساخت و سازهای غیرمجاز قرار دارند ، در قانون بودجه 1400 خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ، حمیدرضا حاجی بابایی با اشاره به مصوبه مجلس که امروز صادر شد ، گفت: “طبق بند 5 الحاقی ماده 4 قانون مجازات استفاده کنندگان غیر مجاز از آب ، برق ، گاز ، تلفن و بهداشت ، که در 10/10 / 2017 ، در سال 1400 میلادی تأسیس شد ، یک شعبه غیر دائمی از خدمات عمومی ایجاد می کند ، موضوع این قانون ، با توجه به تعرفه مربوطه ، برای تعیین تعهد قانونی از طرف مقامات صالح .

وی در مورد ضرورت ادامه اجرای این قانون گفت: “در سال 2017 ، هنگام بازدیدهای میدانی از این بخش ، بیش از 2000 خانواده را شناسایی کردیم که به دلیل مشکلات جدی معیشتی در منطقه ساختمانهای غیرقانونی پناه می گرفتند. به دلیل ضعف قانون ، انکار شدند.

و معاون ادامه داد: “با بررسی بیشتر تعداد این خانواده ها در این بخش ، با توجه به اینكه با پیگیری های صورت گرفته در سال 2017 ، می توان وضعیت مطلوب را به كل كشور تعمیم داد ، بیش از 5000 خانواده رسیده اند ، ما این است که ما انتقال شعب اصلی این گروه را پیگیری و تصویب کرده ایم. از شهروندان در پارلمان ، و پس از آن ارائه دهندگان خدمات موظف به ارائه شاخه های اصلی شهروندان این مناطق هستند.

حاج بابایی افزود: “باید زیرساخت ها برای بهبود اوضاع اقتصادی و معیشتی مردم و بازنگری قوانین فراهم شود تا مردم بتوانند از حقوق اولیه خود یعنی داشتن پناهگاهی امن برای خانواده برخوردار شوند.”

نماینده مردم همدان در مجلس اظهار داشت: در شهر همدان یک طرح جامع شهری برای حل این مشکلات در دست کار است که قطعاً می تواند به سایر شهرها نیز کشیده شود و خانواده ها می توانند از حق زندگی در امنیت استفاده کنند. مناطقی با امکانات اولیه خدمات عمومی.

رئیس کمیته برنامه ، بودجه و محاسبات مجلس افزود: “ارائه دهندگان خدمات باید ایجاد زیرساخت های لازم برای اجرای این قانون را در برنامه های خود اولویت دهند.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا