اجتماعی

وزارت نیرو به تعهداتش برای توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر عمل نکرده است

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با اشاره به نقش توسعه انرژی های تجدیدپذیر در کاهش انتشار گازهای گلخانه ای گفت: شهرداری تهران طی سالهای اخیر انرژی های تجدید پذیر را به طرق مختلف توسعه داده است اما متأسفانه وزارت نیرو اصلی ترین آنها است. نقش در همکاری بین بخشی به منظور توسعه انرژی های تجدیدپذیر ، در زمینه تولید برق ، تعهدات قبلی خود را مطابق با قراردادهای قبلی با شهرداری انجام نداد و قرارداد جدیدی منعقد نکرد.

شینا انصاری در مصاحبه با خبرگزاری دانشجویان ایران ، “طی سه دهه گذشته ، متخصصان در مورد استفاده بیش از حد از انرژی توسط انسان هشدار داده اند و قوانینی تدریجی برای ایجاد احساس مسئولیت برای کاهش استفاده از سوخت های فسیلی و تشدید تغییر به سمت انرژی های تجدیدپذیر وضع شده اند.” ، شهرها به عنوان کانون گرم شدن کره زمین بیشتر تحمل می شوند. مسئولیت تغییر این روند مخرب.

وی ادامه داد: “بر این اساس می توان گفت که دولت ها و در سطح پایین شهرداری ها باید علاوه بر فعالیت های فرهنگی برای افزایش آگاهی شهروندان ، به عنوان یک نهاد اصلی در اجرای دستورالعمل های کاهش آلودگی محیط زیست و مستقیم و علمی اقدامات انجام شود. در این زمینه ، زمینه را انجام دهید. ”

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با اشاره به اینکه شهرداری تهران یکی از نهادهایی است که به دنبال توسعه انرژی جدید در پایتخت است و اقدامات مختلفی را برای مدل سازی و فرهنگ سازی توسعه انرژی های جدید انجام داده است. شهرداری تهران در صورت دریافت حمایت مالی و معنوی به دنبال اتخاذ تدابیر موثرتر و گسترده تر برای استفاده از انرژی های جدید است. بافت عظیم شهری و جمعیت زیادی که در تهران زندگی می کنند باعث آلودگی محیط زیست زیادی در تهران شد ، در حالی که طبق نتایج علمی ، تهران و اکثر شهرهای ایران پتانسیل خوبی برای استفاده از انرژی های تجدیدپذیر دارند.

وی ادامه داد: شهرداری تهران در حال حاضر حدود 40 نقطه یا مکان برای نیروگاه های کوچک خورشیدی در مناطق مختلف مانند 1 ، 2 ، 3 ، 4 ، 5 ، 6 ، 7 ، 8 ، 14 ، 12 ، 9 ، 16 ، 17 اختصاص یافته است 20 ، 21 و 22 اینکه “نیروگاه های برنامه ریزی شده” در شهرداری تهران با ظرفیت حدود 600 کیلووات قادر به تولید سالانه 900 مگاوات ساعت برق هستند که از آزاد شدن حدود 700 تن گازهای گلخانه ای جلوگیری می کند. معادل کاشت و در تهران 3500 درخت وجود دارد.

انصاری همچنین خاطرنشان کرد: در برنامه پنج ساله سوم ، شهرداری تهران در نظر دارد سالانه حداقل 600 کیلووات برق از منابع تجدیدپذیر انرژی تولید کند و تعداد ساختمانهایی که پروژه در آنها اجرا می شود سالانه پس از مطالعه امکان سنجی تعیین می شود. .

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در مورد موانعی که مانع توسعه قابلیت های انرژی های تجدیدپذیر در تهران می شود ، با اشاره به اینکه نقش اصلی در همکاری بین بخشی برای توسعه انرژی های تجدیدپذیر در زمینه تولید برق است ، گفت: تهران شهرداری در سالهای گذشته ، انرژی تجدید پذیر برق را به اشکال مختلف ، مانند ساخت نیروگاه های کوچک خورشیدی در 22 منطقه و انعقاد قرارداد خرید برق تجدید پذیر در برخی مناطق ، توسعه داده است ، اما متأسفانه پس از انتشار لیست ذینفعان ، هیئت وزیران تصویب کرد مصرف انرژی 20٪. وزارت نیرو در راستای قرارداد قبلی با شهرداری به تعهدات قبلی خود عمل نکرد و البته قرارداد جدیدی منعقد نشد و این مورد است. این تلاش شهرداری تهران برای توسعه انرژی های تجدیدپذیر را که بسیار پتانسیل بالایی برای انجام آن دارد ، دست کم گرفته است.

وی ادامه داد: “بنابراین ، پیشنهاد می شود که وزارت نیرو ، هم در زمینه امور فنی و تخصصی و هم در خریدهای ایمن ، هر چه بیشتر با شهرداری تهران همکاری کند.”

الانصاری در پایان گفت: “در حال حاضر ، اگر متقاضی متعهد شود در زمان صدور پروانه ساختمانی از انرژی تجدید پذیر در ساختمان خود استفاده كند و به مفاد ماده 19 ساختمان عمل كند ، هزینه ها 10 درصد کاهش می یابد و این انگیزه خوبی برای صاحبان بخش خصوصی خواهد بود. ” صاحبان دولت نیز طبق اسناد ذکر شده در بالا موظف به استفاده از انرژی های تجدید پذیر هستند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا