عمومی

وقتی صبحانه موجب افزایش وزن می‌شود

خوردن صبحانه مقوی و متعادل یکی از توصیه های همیشگی بسیاری از متخصصان تغذیه و بهره مندی از فواید مختلف از جمله کاهش وزن است. یک صبحانه خوب به شما کمک می کند مدت طولانی تری احساس سیری و سیری کنید ، بدن را با مواد مغذی مورد نیاز تغذیه کرده و می تواند انرژی مورد نیاز فرد را در طول روز تأمین کند.

به گزارش “عصر ایران” به نقل از ITS ، “صبحانه یکی از مهمترین وعده های غذایی روز است ، اما برخی اقدامات می توانند این وعده غذایی مفید را به یک عامل افزایش وزن تبدیل کنند.”

صبحانه شما پروتئین کافی ندارد

کمبود پروتئین در وعده صبحانه می تواند منجر به احساس گرسنگی در طول روز شود. به گفته متخصص تغذیه مکنزی بورگس ، این شرایط در نهایت ممکن است منجر به افزایش کالری در طول روز شود. می توانید میان وعده های صبحانه مورد علاقه خود را با پروتئین بدون چربی ترکیب کنید تا مدت طولانی تری احساس سیری کنید. به عنوان مثال ، می توانید یک موز با کره جوز هندی یا یک کاسه غلات صبحانه با یک تخم مرغ آب پز داشته باشید.

غذاهای سرشار از قند بخورید

به گفته مربی شخصی ادیسون اونیل ، پس از بیدار شدن از خواب ، بهتر است از مصرف غذاهای حاوی قند یا چربی های اشباع شده پرهیز کنید ، زیرا این امر ممکن است بر سلامت کبد تأثیر بگذارد. همچنین باید غذاهای سالم و کاملی بخورید زیرا این امر به افزایش متابولیسم بدن در طول روز کمک می کند.

شما فقط کربوهیدرات مصرف می کنید

به گفته مولی کیمبال ، متخصص تغذیه ، صبحانه ای که روی کربوهیدرات یا فقط کربوهیدرات تمرکز دارد ، می تواند خیلی سریع احساس گرسنگی کند. حتی گزینه هایی مانند غلات صبحانه ، شیر ، میوه ها ، آب میوه ها و بسیاری از مارک های ماست و گرانولا که سالم به نظر می رسند به طور معمول گزینه های پر کربوهیدرات ، پروتئین کم و کم چربی هستند.

البته کربوهیدرات ها بد نیستند ، اما باید به مصرف پروتئین و چربی نیز توجه کنید. ما اغلب می توانیم از کاهش میزان کربوهیدرات ها و افزودن پروتئین و چربی به صبحانه خود بهره مند شویم. به عنوان مثال ، به جای دو وافل با شربت بدون شکر ، می توانید یک وافل سبوس دار با کره یا یک تکه نان سبوس دار با مقداری آووکادو و تخم مرغ انتخاب کنید.

شما صبحانه نمی خورید

به گفته سیندی پریکو ، متخصص رژیم غذایی یونان ، صرف صبحانه همیشه منجر به افزایش وزن نمی شود ، اما از دست دادن صبحانه می تواند منجر به پرخوری در وعده های بعدی و در نهایت افزایش وزن شود. اگر صبح احساس گرسنگی نمی کنید ، خوردن یک میان وعده را در نظر بگیرید تا به شما کمک کند تا با ناهار احساس سیری کنید و خطر پرخوری را کاهش دهید. اگر وقت صبحانه خوردن ندارید ، خوردن غذاهایی را که می توان در مدت زمان کمی تهیه کرد مانند اسموتی یا نان سبوس دار با آجیل در نظر بگیرید. این می تواند خطر پرخوری در طول روز را کاهش دهد.

یک وعده غذایی متعادل نخورید

یک صبحانه نامتعادل می تواند منجر به افزایش وزن شود. به عنوان مثال ، اگر فقط پنکیک بخورید ، احتمالاً پروتئین یا فیبر کافی دریافت نخواهید کرد. پروتئین و فیبر به شما کمک می کند احساس سیری داشته باشید و از پرخوری در طول روز جلوگیری می کند. افزودن غذاهای پر پروتئین مانند تخم مرغ یا سوسیس و غذاهای حاوی فیبر زیاد مانند موز به جای آب میوه های شیرین به پنکیک با مقداری عسل می تواند وعده غذایی را کامل کند.

شما فقط غلات صبحانه می خورید

به گفته سیلویا کارلی ، متخصص تغذیه ، غلات صبحانه غالباً حاوی آرد تصفیه شده و مواد افزودنی غذایی مصنوعی هستند. همچنین ، اغلب غنی از قند است ، که منجر به افزایش فوری سطح انرژی می شود ، اما همچنین منجر به افت قند خون با همان سرعت می شود. ترکیب برخی پروتئین ها و چربی های سالم با غلات صبحانه می تواند از این شرایط جلوگیری کند.

شما کالری بسیار کمی مصرف می کنید

به گفته راشل واین ، متخصص تغذیه ، شروع روز با صبحانه بسیار ناچیز می تواند احساس گرسنگی در طول روز را در شما ایجاد کند و در نهایت منجر به پرخوری در وعده ناهار و شام شود. برای مقابله با این وضعیت باید تعادل را رعایت کرد. صبحانه شما باید حاوی پروتئین ، کربوهیدرات و چربی باشد. به عنوان مثال ، به جای اینکه فقط سفیده بخورید ، می توانید یک تخم مرغ آب پز شده کامل با چند برش آووکادو و نان سبوس دار بخورید. وقتی با کربوهیدرات های غنی از انرژی نان سبوس دار ترکیب شود ، چربی های اشباع نشده قلب دوستانه از آووکادو و پروتئین تخم مرغ باعث احساس سیری و رضایت شما در وعده غذایی بعدی می شود.

خیلی سریع بخورید

به گفته شانون هنری ، متخصص تغذیه ، سریع غذا خوردن می تواند منجر به افزایش کالری شود. به تدریج غذا خوردن ، افزودن پروتئین به صبحانه برای احساس سیری در طول روز و اجتناب از دوره های طولانی بین وعده های غذایی را در نظر بگیرید ، که می تواند بر سطح انرژی شما تأثیر منفی بگذارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا