استان ها

پایان حفاری و آغاز ریل گذاری خط 2 مترو در شیراز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دیباروز از فارس ، استاندار فارس پس از بازدید خود برای شروع روند تمدید خط مترو دوم و حضور در مراسمی که در ایستگاه امام حسین (ع) شیراز برگزار شد ، اظهار داشت: شهری یک سرویس برتر در زمینه مدیریت شهری است.

مترو شیراز

عنایت الرحیمی اظهار داشت: در حال حاضر کار از دو کیلومتر از پروژه خط قطار شهری شیراز در حال انجام است و ساخت راه آهن از روز پنجشنبه آغاز شده است که امسال توسط شهرداری شیراز و سازمان قطار شهری برنامه ریزی شده است. با ساخت تعدادی ایستگاه می توان پروژه خط دوم را آغاز کرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه پروژه قطار شهری بیش از یک عملیات زیرزمینی است و هزینه های زیادی را متحمل می شود ، اظهار داشت: این روش اجرایی با پیچیدگی و دشواری های زیادی همراه است ، اما در زمینه مدیریت شهری یک سرویس برتر محسوب می شود.

الرحیمی ادامه داد: با توجه به اینکه در پروژه احداث قطار شهری 5 خط قطار شهری مشاهده شد ، خط اول با تمام ایستگاه ها به همراه افتتاح یک ایستگاه در آینده نزدیک تکمیل شد و امید است که خط مترو دوم تا پایان سال تکمیل شود. بهره بردن.

همانطور که والی پارس در پایان حفر و ساخت تونل مرحله اول دو خط مترو با ابراز خرسندی از فعالیت های انجام شده در این زمینه اظهار داشت: “کار عالی در این مورد دشوار دارای ارزش زیادی است و در این حالت یک متر کار برابر با ده متر کار است.” .

الرحیمی ، جهت گیری به عدالت و گسترش خدمات بین اقشار مختلف جامعه را یکی از نتایج اجرای خط دوم قطار شهری شیراز دانست و گفت: آنها از آن بهره برده اند.

نماینده عالی دولت از حفظ همه افراد درگیر در اجرای این پروژه قدردانی کرد و خاطرنشان کرد: امروز ما با تمام توان از اجرای این پروژه حمایت می کنیم و در این راستا باید از ظرفیت های مجلس یازدهم به خوبی استفاده کنیم.

استاندار فارس به تلاش های صورت گرفته برای برقراری صلح و همدلی به عنوان یکی از اهداف مدیریت دولت در استان اشاره کرد و خاطرنشان کرد: بیش از 50 درصد اعتبارات اجرایی این پروژه توسط دولت تأمین شده است و دولت نیز از حمل و نقل پشتیبانی می کند. من انجام دادم.

مترو شیراز

مترو یکی از بهترین حمل و نقل ایمن و ارزان است

شهردار شیراز همچنین از آغاز بهره برداری از خط ریلی دو متر خبر داد و مترو را یکی از بهترین حمل و نقل ریلی ایمن و ارزان دانست.

حیدر اسکندرپور اظهار داشت: اهمیت خط 2 مترو از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا به بخشی از افرادی که ملک ما هستند ، خدمات می دهد ، همانطور که از آنها تقدیر می کنیم ، مردم محترم در جنوب شیراز و شهرهای اطراف. ارائه خدمات به آنها وظیفه ماست و این تونل ها می توانند یکی از بهترین راهها برای حمل و نقل ایمن و ارزان باشند زیرا نیاز به حمل و نقل عمومی ارزان و بی خطر دارند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه خط دوم یا خط شمال-جنوب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است ، اظهار داشت: با اقدامات انجام شده در مجموع سالانه 600 میلیارد تومان از اوراق مشارکت دریافت کردیم و ساخت این پروژه تسریع شد ، اما با توجه به اینکه سهم سهام برای سال 1998 مشارکت داشتیم اما متأسفانه با این وجود سهم شهرداری های تهران و مشهد به طور خاص دیده شد و این سهم برای شهر شیراز مشاهده نشد و این سهم به شیراز ، اصفهان و تبریز با نرخ پنجاه درصد از مبلغی که باید پرداخت شود اختصاص یافت که امسال دیگر این اتفاق نخواهد افتاد.

ایسکاندارپور افزود: اگر اوراق مشارکت دوم برای امسال به این پروژه اختصاص یابد ، می توانیم فاز اول خط دوم را برای کار با 3 ایستگاه عملیاتی کنیم.

وی با اشاره به آغاز به کار بهره برداری راه آهن و اتمام ساخت فاز اول تونل مترو دوم ، گفت: “تلاش های ویژه ای در اجرای این پروژه انجام شده است و با توجه به اینکه در مورد بهره برداری راه آهن دوم بسیار جدی هستیم ، به حمایت همه جانبه نیاز داریم.” دستگاههای اجرایی موظفند این پروژه را به اتمام برسانند.

به دلیل عدم تعهد نسبت به سالهای گذشته ، شهرداری قادر به دریافت تسهیلات نیست

اسکندر پور همچنین به مشکل بدهی شهرداری ها در سالهای اخیر به ویژه شهرداری های تهران ، مشهد و شیراز اشاره کرد و گفت: متأسفانه بانک مرکزی به بانک های عامل اجازه نمی دهد اوراق مشارکت را بپذیرند و شهرداری را به نوعی ضمانت کنند ، به عبارتی در این مدت شهرداری نتوانست. به دست آوردن تسهیلات به دلیل عدم تعهد در طی سالهای گذشته ، و این فرصتی است که از طرف شهرداری ها گرفته شده است ، زیرا بدهی های انباشته مربوط به سال های گذشته بویژه شهرداری تهران و شیراز مانع از دریافت آنها در تسهیلات و اوراق جدید شده است که باید مورد توجه قرار گیرد.

پروژه ترمیم سه خط مترو از دیگر مواردی بود که شهردار شیراز عنوان کرد و افزود: “ممکن است این هفته در حضور هفته وزیر با حضور وزیر کشور تعمیر شود و ما بلافاصله حفاری این خط را آغاز خواهیم کرد زیرا این امر طبق مصوبه دولت است.” شهرها می توانند به طور همزمان کار کنند و دو خط بسازند ، در حالی که دولت 50 درصد هزینه مترو را پرداخت می کند و دولت سعی می کند سالانه اعتبار این دو خط را پمپاژ کند ، در حالی که اتمام آن کامل است. خط دوم ساخت خط اول را شروع می کند.

تراموا یک جاذبه گردشگری برای شیراز است

اسکندر پور همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه هزینه یک کیلومتر خط مترو 50 میلیون دلار هزینه دارد ، راه اندازی عملیات عملیاتی و ساخت پروژه تراموا را در نظر بگیرید ، اما هزینه تراموا یک پنجم مترو از طرف دیگر است ، با توجه به اینکه شیراز یک شهر است. گردشگر اما ، علاقه به اماکن گردشگری باید در صدر دستگاههای اجرایی مانند شهرداری ها و میراث فرهنگی باشد. زیرا طبق مسیر خاص تراموا ، این پروژه از شهر سعدیه شروع می شود و در حرم احمد بن موسی الکاظم شاهشریخ (ع) به پایان می رسد. ظرفیت توریستی شهر شیراز است و از آنجا که نمی توان ساخت خط مترو جدید را آغاز کرد ، نمی توان آن را به سالهای آینده موکول کرد و این ظرفیت را باید برای شهر شیراز در نظر گرفت.

شهردار شیراز با تأکید بر اینکه نباید به مسائل عمرانی شهر سیاسی پرداخته شود ، گفت: برخی از افراد علاقه ای به شروع عملیات عملیاتی پروژه تراموا ندارند ، زیرا این سرویس در حالی که یک سال مطالعه می کند برای مردم شیراز نیست. گذشته با توافق نامه های مشاوره به پایان رسید و به مردم قول می دهیم که اگر مشکلی پیش نیاید ، مرحله اول تراموا را سال آینده شروع خواهیم کرد.

مترو شیراز

حمل و نقل عمومی زیرساخت اصلی شهر شهری محور است

معاون شورای اسلامی شهر شیراز در این جشن اظهار داشت: حمل و نقل عمومی زیرساخت اصلی دستیابی به یک شهر محور است.

ابراهیم صبوری در پایان مراسم گودبرداری و شروع خط دوم پروژه قطار شهری شیراز گفت: 15 سال طول کشید تا خط مترو به مرحله اجرایی برسد و امروز ما سابقه خوبی داریم که 4 سال از آغاز این خط می گذرد. دو ایستگاه مترو نیز در مرحله اول آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه شورای پنجم سعی کرده است با شعار محوریت و نشاط انسان ، تغییر گفتمان در حوزه شهرداری و شهرسازی را آغاز کند و گفت: “صرف نظر از همه مسائل ، ما در تلاش هستیم شیراز را به یک شهر قابل زندگی تبدیل کنیم.” او این کار را برای شهروندان زیبا کرد و شهر را در دست مردم و شهروندان گذاشت.

صبوری اظهار داشت: “حمل و نقل عمومی یکی از زیرساخت های اصلی یک شهر انسانی و محور است ، به طوری که اولین سطح زنده ماندن در همه شهرهای بزرگ دنیا امروز ساخت زیرساخت ها است. این امکانات و زیرساخت ها کامل است.” خاطرنشان می شود که زیرساخت های حمل و نقل عمومی در اکثر شهرهای توسعه یافته جهان منبع اصلی حمل و نقل مردم است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز خاطرنشان کرد: شورای پنجم در سال 1997 180 دستگاه اتوبوس را با مدرنیزه کردن ناوگان اتوبوس 20٪ به یک سطح جدید خریداری کرد تا گامی در جهت تداوم شهر و بازوی شهر به سمت خودرو برداشته شود. در سه سال گذشته و با تکمیل کلیه ایستگاه های خط اول مترو ، ساخت ایستگاه بنر شکسته به عنوان یکی از زیباترین ایستگاه های قطار شهری در کشور به زودی با بهره برداری و افتتاح آنها در خدمت مردم خواهد بود.

مترو شیراز

تعمیر خط 3 مترو آغاز می شود

مدیر قطار شهر شیراز همچنین از آغاز حفاری خط سوم خبر داد.

حسن مرادی اظهار داشت: به دلیل بهره برداری از خط 1 مترو در سالهای گذشته ، این خط تا اسفند قبل از شیوع بیماری کورنا حفظ شده بود و 19 ایستگاه از 20 ایستگاه به بهره برداری رسید که مورد استقبال است. مردم بسیار خوب بودند و تا پایان بهمن ماه 105 هزار مسافر در یک روز داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: از امروز 30 ژوئن فعالیت خط 1 مترو از ساعت 6 تا 21 برقرار خواهد شد و گفت: با توجه به پایان عملیات عملیاتی ایستگاه ، به زودی ایستگاه وکالت افتتاح می شود.

مرادی همچنین به خط 2 مترو اشاره کرد و افزود: این خط در سالهای گذشته آغاز شد ، اما در سال گذشته به دلیل شرایط و پشتیبانی گسترده از این پروژه عمرانی ، ما توانستیم در سال 1997 در اوراق مشارکت شرکت کنیم. بیایید موافقت کنیم و در سال 1998 این اوراق قرضه پرداخت و به پروژه پمپاژ شد ، بنابراین با این رویه ، در سال 1998 ، شاهد پیشرفت بسیار چشمگیری در روند بهره برداری از خط دوم بودیم.

وی اضافه کرد: شهر شیراز تنها شهر پس از تهران و مشهد است که روند گسترش خط دوم را آغاز کرده است و این خط که با طول 15 کیلومتر و 13 ایستگاه طراحی شده است ، روز پنجشنبه روند اجرای آن را آغاز کرد. امیدواریم که این خط با دو یا سه ایستگاه از ایستگاه میانرود تا ایستگاه میدان امام حسین (ع) اداره شود.

مدیرعامل شیراز ، قطار شهری افزود: “مطالعاتی در خط 3 مترو انجام شده است و به زودی عملیات تعمیرات اساسی انجام می شود و سه خط ، چهار ، پنج و شش نیز مورد مطالعه قرار می گیرند.”

مرادی با اشاره به شروع کار ساخت راه آهن در خط 2 گفت: به دلیل احداث تونل در این خط ، 500 هزار متر مکعب معادل 100000 کامیون خاک ، 9000 تن آرماتور و 83000 متر مکعب پاک شده است. از بتن برای ساختن این خط. ” این تونل تاکنون ساخته شده است و این تونل ها حفر حفاری از ایستگاه قهرمانان به ایستگاه امام حسین (ع) ، نقطه پایانی مرحله اول خط دوم آغاز شده اند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه تونل سازی تا ایستگاه آزادی ادامه دارد ، در قالب TBM است که در مجموع دو تونل به طول 16 کیلومتر است که با توجه به پشتیبانی ارائه شده توسط این پروژه در سال گذشته ، بیش از 5 و نیم کیلومتر است. این تونل ها در هشت ماه گذشته سال گذشته فعالیت داشتند ، علاوه بر اقدامات صورت گرفته ، پیشرفت ایستگاه ها نیز قابل توجه بود که پیشرفت کل مواد در دهه اول به 54 درصد رسیده است.

سرانجام ، مدیر اداری راه‌آهن شهرستان شیراز اظهار داشت: در راستای پیشرفت این پروژه ، مبلغ 100 میلیارد تومان در رابطه با خرید تجهیزات پیمانکاری منعقد شده است.

ContentImages_90055
صفحه اخبار شهرداری 3
_K4A1698 - کپی کنید
دکمه بازگشت به بالا