اقتصادی

پایان کار شورای رقابت در قیمت‌گذاری خودرو

بر اساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی و تایید مقام معظم رهبری، شورای رقابت از قیمت گذاری خودروها خارج شد.

به گزارش دیباروز، چندی پیش اعلام شد که قیمت خودرو به ستاد تنظیم بازار تحویل می شود، اما اعضای شورای رقابت این موضوع را تایید نکردند و تایید کردند که به طور رسمی به آنها ابلاغ نشده است؛ اما این موضوع را تایید نکردند. حتی پس از قیمت گذاری خودروی جدید در هفته های اخیر در ستاد تنظیم بازار، هیئت رقابت آن را نپذیرفت.

با این حال، آخرین اطلاعیه حاکی از آن است که هیئت رقابت قیمت گذاری خودروها را رد کرده است.

بر اساس شصت و سومین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی مصوبه مقام معظم رهبری، در حال حاضر وزارت صنعت، معدن و تجارت مسئولیت تنظیم بازار خودرو از جمله تدوین و ابلاغ دستورالعمل تنظیم قیمت را با هماهنگی بازار بر عهده دارد. ستاد سازمان.

بر این اساس شورای رقابت از این پس هیچ وظیفه و اختیاری در قبال قیمت گذاری خودروها ندارد و شکایات شهروندان از قیمت گذاری در این شورا قابل رسیدگی نیست. از این رو شورای رقابت اعلام کرد در صورت داشتن شکایت شهروندان از طریق مراجع ذیصلاح از جمله وزارت صمت، دادگاه های عمومی، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، سازمان زندان های کشور و غیره شکایت خود را پیگیری کنند. . استخدام.

شایان ذکر است که شورای رقابت در ده سال گذشته درگیر قیمت گذاری خودروها بود که در سال 1397 با تصویب سران قوا پس گرفته شد اما پس از رایزنی در اردیبهشت 1399 به قیمت گذاری بازگشت اما در در این بین انتقادات موجود در رابطه به عملکرد شورا به ویژه نحوه قرعه کشی فروش مربوط می شد.

هیئت رقابت مجدداً از قیمت گذاری خودرو کناره گیری می کند و اعضای شورا تاکید می کنند که «شوراء مسئول تشخیص انحصارات و همچنین وضع دستورالعمل قیمت گذاری و دسترسی عادلانه مصرف کننده بر اساس سیاست های سیاست های اصل 44 است». شورای رقابت توضیح می‌دهد که تولید خودرو به‌ویژه خودروهای سایز بزرگ در ایران که نه وارداتی هستند و نه مونتاژی، کاملاً در انحصار و در اختیار دو خودروساز بزرگ و مسلط اقتصادی است و در صورتی که شورا دخالتی نداشته باشد، می‌شود. روشن “. قیمت آیا آنها ماشین را به مصرف کننده می فروشند؟”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا